Zadel voor een draver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Zadel voor een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 08:11

ik ga vandaag kijken voor een zadel voor mijn 6 jarige draver,hij heeft een vrij smalle schoft,en een hele rechte rug,zou ik zo een zadel op de gok kunnen kopen of raden jullie aan om er echt een aan te laten passen ed?en wanneer weet je welke inch je nodig hebt?


SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:12

ik heb geen verstand van zadels en maten enzo, maar ik zou hem eerst even passen zeker als je paard een afwijkende schoft enzo heeft vergeleken bij andere paarden

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:17

Mijn draver heeft ook een hele smalle schoft. Het is zoiezo het beste om eerst te passen. Het ene zadel valt anders dan het andere, of je nu een breed paard hebt of een smal paard. Succes!!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:32

Ja zeker eerst laten passen! Zeker als je er zelf niet helemaal over uit bent, of je wel kunt beoordelen op welke punten je moet letten.. Ik heb zelf een stubben op mn draver,, en die ligt prima! Succes met de aankoop!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:34

Ik zou sowieso nooit een zadel op de gok meenemen. Neem je paard gewoon mee naar een goede zadelmaker, en rij op een paar zadels

[o]

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:06

verootjoo schreef:
Ik zou sowieso nooit een zadel op de gok meenemen. Neem je paard gewoon mee naar een goede zadelmaker, en rij op een paar zadels


Een goede zadelmaker komt ook bij jou op stal... Knipoog

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:39

Laat inderdaad een zadelmaker aan huis komen. Welk paard je ook hebt je kan nooit zonder passen een zadel kopen.
Ik heb trouwens op mijn draver een wintec liggen, maar een draver is ook maar gewoon een paard en elke paardenrug vraagt om een ander zadel.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl


Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:13

iemand die ik heeft nog een zwrat veelzeidigheids zadel te koop staan, het heeft op haar dravertje gelegen (mijn ex- bijrijdpaardje) zat altijd lekker en het lag goed. maarja als je ook een endurance zadel hebt! Haha!

dit draveryje was trouwens 1.57 meter ook een smalle rug.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:16

Eerst laten passen, nooit een zadel op de gok kopen
Da's zonde van je geld en van je paard Lachen

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:40

Passen!Zou toch zonde zijn als je je eigen paard pijn doet!Wij hebben thuis veel dravers onder het zadel en ik ben het meeste weg van het 'oude' wintec!Dat past op al onze dravers.Ik rij op Rhythm met een soort half endurance zadel.Die laat de rug en de schoft helemaal vrij,die past dus ook op bijna alle dravers(behalve die met een super hoge schoft).Veel succes in ieder geval!Over welke Inch je nodig hebt zou ik me laten advizeren door een zadelverkoper.Ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken.Maar ik weet wel een zaak die met 7 zadels aan de deur wil komen en eerlijk advies geeft.Je mag de zadels er zelfs een week uit proberen.Mocht je interesse hebben PB me maar!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Frieke84, GoogleAdsense, lovelance, Symke, Wieke en 113 bezoekers