Paard gaat niet opzij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Paard gaat niet opzij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 12:08

ok voor een vriend van me, vraag ik dit even..
Zijn pony wil niet opzij gaan als je ze opzij duwt.
De ene kant hoeft hij maar met zijn vinger te knippen en heel keurig gaat ze opzij. Maar de andere kant gaat dus niet, je kan je hele gewicht gebruiken, ze blijft vast genageld aan de grond.

Er is zelfs een volwassen man dat het heeft geprobeerd, en ze wou niet. Dus mijn vriend maakt zijn pony los, en draait dan zo een rondje..

Weet iemand waarom ze dit doet en hoe hij het kan oplossen?

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 08:38

Ik weet niet waarom ze het doet maar misschien moet je in de richting van Emiel Voest ( ik heb geen idee hoe je het schrijft ) gaan werken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:25

ik zou me eens afvragen of er fysiek iets mis is.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:26

Inderdaad iets fysiek of het idee hebben niet die kant op te kunnen.

Neem haar aan het halster mee de bak of de wei in. Je zet haar met haar hoofd tegen het hek zodat ze niet naar voren kan en ga haar vragen om eerst de makkelijke kant te wijken. Belonen weer goed zetten en de andere kant. Beloon daar al het nijgen naar die kant op en dan een half stapje enz. Waarschijnlijk moet ze er even doorheen, maar blijf heel consequent in je hulpen en belonen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:47

Vind het wel opvallend dat het de ene kant zo makkelijk gaat en de andere kant niet. Zou het doen zoals Josien hierboven beschrijft. Werkt het niet, dan toch even na laten kijken door de dierenarts.