moeite met gallop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

moeite met gallop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 15:42

hoi hoi,
m,n pony luisterde eerst niet goed aan het been,nu na veel oefenen gaat dat al een heel stuk beter.
maar nu het probleem wat me maar niet lukt en dat is DE GALLOP Haha!
hij vind het moeilijk om te galoperen,hij gaat heel hard draven of springt aan in galop snijd alle bochten af en gaat zo hard als hij kan.
nu wil ik wel eens graag een normaal,rustig en beheerst gallopje maken maar dat lukt niet echt he!!
hoe lukt het wel??
ik hou niet van sporen dus dat is geen optie.
ik wil graag jullie tips.
groetjes diana

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:59

longeer je wel eens, misschien kun je daar bij de gallop ook wat beter onder de knie krijgen je pony dan! En het heeft gewoon tijd nodig maar naar veel trainen lukt het wel heb je anders geen instructrice die je hierbij kan helpen??

~Be as you are~

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:26

Hoi Diana,
Probeer eens vanuit de stap aan te springen en op de volte. Hou de teugels losjes en geef een ophouding als hij hard gaat. Veel succes ermee


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:48

Hoi hoi,.

ik heb het zelfde probleem alleen met een apard van 1,70 *LOL*
1: heb je les ? zo nee, ga dan heeeeel snel zoeken naar iemand die je kan helpen.

Met de longe los je niet alles op, die ezel van mij doet het aan de longe wel, maar dan nog wat aan de snelle kant, maar klim ik er op is het zoeeeeef. Je moet niets met je binnen teugel doen, alleen een korte ophouding en dan weer los. je buiten teugel goed aan pakken. verder veel met je benen rijden, want daar begint en eindigt alles.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:29

hai hai.

ik had hetzelfde probleem. de mensen die bij me aan het kijken waren in de bak zeiden altijd dat die van mij maar drie versnellingen had. hard, heel hard en nog veel harder... en believe me! ze is ook erg groot.... dus flink crossen.
wat ik heb gedaan om het op te lossen is eerste een gebroken lijn rijden en vanuit daar in galop aanspringen.dan zit ie in ieder geval op het goeie been. het kan ook vanuit de volte. en zo gauw ie dan harder gaat draven terugnemen. en heel langzaam gaan draven. net zo lang tot jij het goede tempo gevonden hebt om in galop te gaan. het kan even duren maar uiteindelijk heb je dan ook wat. Pling als ze te hard gaat met de galop. op de grote volte zetten en die volte steeds kleiner maken. en wees alert dat ze niet uitbreekt.

veel succes...

groetjes joyje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:34

Probeer maar eens uit om na t aanspringen gewoon de teugels wat los te laten en haar op dr eigen benen te laten lopen.
Probeer met je been en je zit hem/haar op de volte o.i.d. te houden.
Wat jij zei over je sporen, dat helpt waarschijnlijk niet echt.
Als ze wel voldoende op je been reageerd en voldoende voorwaarts is zijn sporen niet nodig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 12:56

Ik heb ook 2 paardjes die moeite met de galop hebben, maar bij jou heeft het er natuurlijk ook mee te maken dat je een halve draver hebt...Ik weet wat voor Welsh de andere helft is, maar ik weet wel dat ik veel Welsh Cobs ben tegengekomen van wie de galop ook niet de sterkste gang is.
Zoek eens een goede instructrice die ervaring heeft met dravers!Suces ermee

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:12

Dat probleem heb ik ook.
Je moet hem gewoon vaak longeren,en dan heel veel oefenen in de galop. Tong uitsteken
Of Als je galopeerd maak je een volte, en die maak je steeds kleiner.
Maar niet te klein, want dan valt hij terug in draf.. Lips are sealed
Veel suc6

Groetjes Angeliek Pling

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:10

hey, mijn pony had precies hetzelfde probleem. Toen ben ik in mijn les gaan longeren (ik zat er dan op) en zei hield hem vast en dan galoperen zodat ze op een volte bleef. En ik ben in het bos gaan galoperen. En steeds trug nemen enzo. Ook heb ik in de bak steeds aanspringen trugnemen zodta ze niet de kans kreeg om hard te gaan. Maar daarvoor dus in het bos om ook het aanspringen te oefen. Wat ook kan helpen is in de hoek een volte vanĀ± 10 m te rijden en als je op de hoefslag komt aan te galoperen. en zorgendat je dna goed je buitenhand en binnen been er bij heb. Heeft bij mij onwijs geholpen Mijn pony heeft binnen een maand al veel beter leren galoperen. Nog niet precies zo als het hoort maar toch.

SUCCES!

MZZL, Lotte

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 21:55

meiden bedankt voor de info!!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 15:33

Hoi!

Ik weet niet of je een jonge pony hebt, maar als dat wel zo is, is het gewoon oefenen , oefenen , oefenen. Jonge pony's hebben meestal dat soort kuren in de galop ( mijn pony is er ook zo een ) Bij mij helpt longeren heelerg goed, en misschien moet je eens denken aan een hulpteugel? Maar dat laatste zou ik wel in over leg met een instructeur doen. Suc6 ermee!

(L)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:03

Ik heb een tijdje op een paard van 1.70m genaamd Tinne en die had dus ok hetzelfde probleem. Als ze hard ging draven dan nam ik haar gewoon terug en dan probeerde ik het weer, maar als ik dan been gaf dan kreeg ze ook gelijk een tikje met de zweep. Dan was ze ook beter aan het opletten en dan probeerde ik het weer en nog een keer en nog een keer net zolang tot het lukte. Je moet gewoon heel rustig blijven en vooral niet boos worden!

Veel succes ermee!

xxxSanne

iloontje87

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Strijen!

moeite met gallop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:44

ik heb precies hetzeldfde probleem
mijn verzorgpaard is ook een draver
het is zo echt niet meer leuk,
hebben jullie tips mail naar: ....
ilonavandijk87@hotmail.com

groetjes en kusjes ilona
en hoefjes sonja (draver)!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:20

jouw paard moet leren te sluiten in de galop. En ook is er een gebrek aan voldoende lengtebuiging. gewoon oefenen om lengtebuiging in je paard te krijgen, door op de voltes te rijden en daarin de sluiten en te openen. Ook een goede oefening is op de volte je paard naar binnen te stellen maar ook naar buiten, waardoor je binnenteugel de buitenteugel wordt, en je binnenbeen je buitenbeen, zodat je die naar achteren moet leggen. als je je paard goed nageeflijk kan rijden, en ook lengtebuiging er in krijgt, zal het galopperen makkelijker gaan.
Ook buiten veel laten galopperen op rechte paden, dat is een goede oefening.

iloontje87

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Strijen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:21

ik rij alleen maar met der buiten
het is geen paardje voor in de bak
alleen het probleem is als ik met
haar galoppeer in de berm gaat ze
eerst heel hard draven en daarna
in volle galop en is ze niet meer te
houden ze stopt pas wanneer ze
zelf wil (das meestal als ze asfalt
onder de voeten voelt) levens-
gevaarlijk dus! groetjes ilona.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers