zadel in het water: nabehandeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

zadel in het water: nabehandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 10:54

na mijn spetterende avontuur dat terug te lezen is op VVDD, vraag ik me af wat er met mijn zadel moet gebeuren.

in het kort: het zadel heeft voor 2-3 min. op de rug van mijn paard in het water gelegen. daarna is het schoongemaakt en gepoetst.

een stalgenootje maakte me erop attent dat de kussens misschien wel eens nat zouden kunnen zijn. nu voelt mijn zadel eigenlijk wel goed, maar wat kan er nog mis zijn?

ik kan natuurlijk de zadelmaker bellen, maar ja die zegt toch wel breng maar langs (wat ik natuurlijk best kan doen, maar wil even jullie meningen horen).

Amor Vincit Omnia



796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:58

Karin heeft dit laatst aan de hand gehad... haar zadel was tijdens een endurancewedstrijd soppend natgeregent. Moet je even zoeken naar haar topic...

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:21

Heb dit ook weleens gehad Clown. Zadel toen gewoon rustig laten drogen, schoonmaken en invetten. Verder niets aan gedaan en het zadel bleek ook nog gewoon ok.

(iets met paard en al kopje onder in zee).

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:23

ik heb het een keer gehad met een Wintec met van dat nepsuede, dat isn ooit meer goed gekomen, is van binnenuit gaan rotten.....en dat was alleen maar van de regen......

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:35

Had je dat nou niet kunnen bedenken VOORDAT je ging zwemmen? Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 17:21

thanks allemaal. toch maar even met de zadelmaker gebeld. hij geeft het advies hem gewoon te laten drogen in een vochtvrije ruimte. nu maar hopen dat hij niet gaat rotten idd!

tja en zwemmen doen we maar even niet meer Haha!

Amor Vincit Omnia

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:00

als je een leren zadel hebt, zal dat wel netjes dorgen, een Wintec is cvan kunststof en dat sluit af, als de vulling dan toch nat wordt, gaat het rotten...

ik had net bijna zwemles in een kroosslootje, maar ik zat er zonder zadel op en kon gelukkig zonder de grond te raken weer boven komen (lang leve de lange manen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 142 bezoekers