hoe voelen jullie je, als iemand aan je paard zit?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

hoe voelen jullie je, als iemand aan je paard zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 20:52

Ik bedoel dus niet mishandeling, maar gewoon kroelt ofzo.

Ik zelf vind het niet zo leuk,
Omdat mick een aardig tam veulen is(tamste van de 3) Zit iedereen eraan, en staan ze hem de hele tijd vast te pakken.
ik kan me hier echt aan ergeren. Da zeg ik ook dat ik liever niet heb dat ze aan Mick komen. Maar doen ze het toch.

Ook aan Arzu vind ik het niet lekker voelen.

Wie hebt dat nog meer??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:08

Ik zit met 3/4 volwassenen op stal..
Er zijn 2 personen die me kunnen iriteren als ze weer eens aan mijn paard zitten.. Ze geven dan ook snoepjes terwijl ik dat niet wil.
Ik geef mijn eigen paard toch zelf wel een snoepje als ik vind dat hij er één verdient?

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:10

zolang ze mn paard niet slaan vind ik t prima ik ken iedereen op stal en ze laten m meestal toch met rust omdat t niet zon knuffel is dus ik erger me nergens aan

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:12

Gelukkig weinig kinderen op stal. Alleen maar pensionpaarden van mensen van 17 jaar en ouder Knipoog Maar soms nemen sommige hun kinderen wel eens mee, en daar weer een vriendinnetje van ofzo. En die gaan dan paarden aaien, maar ze weten wel dat ze niks moeten voeren.
Maar Mabel is best wel eenkennig als ik er niet ben. Hoor soms verhalen dat ze echt gemeen doet, terwijl ik haar alleen ken als een lief aanhankelijk paardje Lovers Laatst ook 2 meisjes dat Mabel niet lief deed, maar terwijl ik op stal stond te poetsen, stonden hun in de deuropening en stond Mabel te genietn van de aandacht. Maar hoorde paar dagen later al, dat ze toen ik weg was, Mabel niet konden aaien.
Maarja, zolang ze alleen zo doet als ik er niet ben, zit ik er eigenlijk niet zo mee Knipoog
Schijnheilig Vind het ook nooit zo leuk als ze aan mijn paard zitten

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:13

mmmm Ik had dat alleen in het begin toen ik net een verzorgster voor hem had.. Gelukkig voelt het nu gewoon goed . Het was echt een k*t gevoel.. Je kunt het vergelijken met het gevoel wat je krijgt als je je vriend/vriendin met iemand anders ziet zoenen.. Schijnheilig ) Misschien een beetje gek voorbeeld.. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het niet leuk is dat andere mensen aan je paard zitten. EN met die snoepies heb ik dat ook. Soms worden er wel eens suikerklontjes uitgedeeld, Goh hoevaak ik daar al niet over begonne ben om ze dat af te leren op stal.. Als je persee wat wil geven geef dan een wortel of zo... Mja sommige leren het nooit af denk ik Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:15

Daar heb ik gelukkig geen last van. Imker staat thuis en dan is er weinig aanloop van buitenaf. Zolang ze Imker niet vervelen of klieren, vind ik het allemaal wel best. Imker geniet van alle aandacht. Vienna komt eigenlijk niet op de harde weg, dus ik ben zo onderhand haar enige kroelster.

Toos paardloos

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:59

ik zeg gewoon altijd pas op hoor hij/zij bijt en ik meen het

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:03

Van mij mag iedereen Par aaien en kroelen...alleen heeft Par zo haar voorkeuren Extreme duivel
Als het haar niet bevalt loopt ze weg of draait zich om, dus echt favo is ze niet bij ons op stal.
Kinders heeft ze al helemaal niets mee dus die geven het al snel op met haar.

Ik kan me wel voorstellen dat je bij je veulen wat je net hebt zoiets hebt van hey die is van mij, jong dier, moet alles nog leren, en je wilt natuurlijk dat die jou goed leert kennen en aan je went.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:04

Mijn pony houdt niet zo van aandacht van onbekenden (behalve als ze eten bij zich hebben Knipoog ) dus die staat dan meestal achterin haar stal, en mijn paard staat in een gang waar alleen pensionpaarden staan, dus die wordt ook niet zo veel aangehaald. Ja af en toe een aai, maar dat vind ik niet erg.

:+: May the horse be with you :+:

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:14

Ik sta op een manege/pensionstal met een bont paard. Als hij er dus uit is staat er binnen 5 min. een kudde pennymeisjes om hem heen.
Nu zij ze allemaal wel zo netjes om te vragen of ze hem mogen aaien, en dat mag, hij vind dat alleen maar leuk. Ik ben alleen tegen het snoepjes geven(vooral als ik er niet bij sta) hij krijgt er een van mij als hij braaf is etc. En als hij dan 30 snoepje in zijn mond krijgt volgepropt dan verliest het snoepje ook de waarde....

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:19

Ik vind dat juist wel leuk om te zien. Bij Mileen geniet ik dan altijd meteen weer v an dat lekkere koppie met die mooie zachte ogen, en bij Leo vind ik het leuk om te zien hoe hij z'n voorkeuren voor mensen duidelijk maakt. Iemand die hem niet kent, ziet dat niet bij hem. Maar als je 'm kent, zie je zo mooi wat hij meteen van iemand vindt! Leo laat het altijd toe dat iemand hem aait, maar bij sommige mensen sluit hij zich meteen een beetje af, en sommige mensen hebben meteen zijn aandacht. Leo en ik hebben doorgaans ook dezelfde smaak, da's ook heel grappig.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:19

Ik heb er niet zo'n last van, buddy is gek op aandacht Knipoog

Met een veulen kan ik het me voorstellen dat het wat anders ligt!

Dag lieve mama...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:19

Bij mij op stal heb ik ook het idee dat sommige denken dat alle paarden van iedereen zijn. Rolleyes Dus iets doen bijv. en dan helemaal geen briefje ophangen wie dat gedaan heeft ofzo. Ik heb daar echt een hekel aan. Boos!
Bijv. Paard hangt in het draad, eigenaar is er niet, dus een helemaal gestressd paard met zn 4en het been afspuiten met veel moeite insprayen en dan weer op stal zetten. Als de eigenaar er weer aankomt en die ziet dat been weet dan niet eens wat er gebeurt is, maar alles is al picobello gedaan hoor! Misselijk
Dat je dan even een briefje schrijft maar nee hoor dat is teveel gevraagd. :N

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:24

Van mij mag iedereen met mijn paard knuffelen en kroelen
Heb zelf een poosje een meisje gehad die elke dag kwam poetsen, knuffelen en tutten met hem, ideaal, lekker voor het paard juist!!
Wel wil ik graag weten als iemand hem uit stal haalt, dus niet dat iedereen met mijn paard aan de wandel gaat, maar als ik het van te voren weet heb ik er geen problemen mee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:54

ik vind het leuk... Lachen sommige mensen komen speciaal naar Banjer toe om te kroelen... Haha! Ze is dan ook erg lief, en kroelt en kust terug... Lachen

Met rijden heb ik het heel moeilijk, als er iemand op Banjer zit... (dan bedoel ik ECHT rijden.. niet een beetje lanterfanten of uitstappen)... gelukkig is Banjer met rijden ook wat eenkennig... Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:12

Soms kan ik me er aan irriteren maar meestal vind ik het wel oke. Kane is een echte knuffelkont aan het worden en je ziet hem genieten. Zolang ze hem niet voeren en dan ook echt helemaal niets geen wortel, appel enz dan vind ik het best. Voeren doe ik zelf en de stalhouder doet dat en verder niemand. Tuurlijk krijgt ie wel eens een appeltje of een wortel maar dan wel als ik er ben en dan wordt het ook netjes gevraagd en dan vind ik het geen probleem

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:14

Knufelen en kroelen mogen ze van mij allemaal.
Als ze hem maar niet volstoppen met een hoop lekkers.
kawa is een grote knuffelkop, die geloof ik nooit genoeg aandacht heeft, dus laat maar knuffelen, vind hij alleen maar fijn Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:19

Ik sta op een kleine stal en iedereen weet wel dat ik niet wil dat Rowan snoept. Verder is hij niet zo knuffelig, een aai vind hij wel lekker maar hij is geen knuffelmagneet ofzo.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:26

Morrie is een super knuffelkont, als iemand hem voorbij loopt zonder aandacht aan hem te besteden, komt ie de aandacht wel ff opeisen Haha!

Hij kan ook allerlei kunstjes om iets lekkers te scoren en een emmer voer klaarzetten en dan pas je paard halen, kan je bij ons beter niet doen als Morrie in de buurt is (hè WenK), want dan is het op Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:28

zolang ze haar geen eten geven en aan de draad blijven staan of niet de stal ingaan vind ik het best. Verder is Evita ook zoiets als het paard van ArwenLune, Evita vind het ook best om eens een aai te krijgen maar krijgt het ook op haar zenuwen als die aaien blijven komen Haha! .Prima daarentegen is wel een groot knuffelmachine.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:29

Iedereen mag mijn pony aaien, maar dat is wel op eigen risico.
Als iemand hem toch wil aaien ondanks de waarschuwing dat hij bijt, blijf ik rustig kijken. Ik vind de rare sprongen van die mensen zo leuk.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:55

Tja als ik er bij ben.... maakt het me niet veel uit! Als Guus er van geniet...
Ik weet waar je het over hebt....Guus is ook zo'n makkelijk paard waar iedereen graag aan zit terwijl ze Zoe nauwelijks bekijken.
Zolang ze er niet op gaan zitten als ik er niet bij ben of gewoon ongevraagd vind ik het wel best .....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:19

Ik sta op een grote pensionstal en daar laat gewoon iedereen elkaars paard met rust.
Niemand aait ongevraagd andermans paard.Mijn paard is gek op mensen en als je hem gaat aaien kom je niet meer van hem af dus dat laten ze uiteindelijk wel.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:54

Daar kan ik me nou echt niet druk om maken... Twister is altijd wel gek op aandacht, komt ook altijd naar iedereen toe... En als iemand haar lekker even aait, dan ben ik alleen maar "blij" voor haar... Haha! Ik ga niet de hele dag bij het hek staan om te kijken of iemand haar aanhaalt... En paarden die bij ons op stal staan die aai ik ook wel eens, die zet ik ook gewoon naar buiten, en die geef ik ook een schep voer en een plak hooi... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:10

Torro wil graag aandacht. Als je met je rug naar hem toe voor zn stal met iemand staat te praten, komt hij allemaal op je rug kroelen zovan: geef mij nou aandacht, Hallo, ik ben zeer aaibaar!

Dus of hij nou een knuffel van mij krijgt, of een knuffel van een ander, maakt mij niets uit...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Leukertje, maj0, MarieAnne, Mitch_Beauty, su72, Vagabondo, vilheide en 36 bezoekers

cron