romana@wedstrijd (voor de 2e keer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:25

gertruud ook met een manege pony kan je wat hoor ik start nu met manege pony ion de B ze is schrikkerig maar goed lopen kan ze

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:32

Ik snap wat je bedoelt, maar het komt er gewoon op neer dat ik een ander beeld van haar en haar paard voor me had toen ik haar verhaal las. Ik was bevooroordeelt ja, maar goed, het is niet negatief bedoelt naar manegepony's of wat dan ook. Ik kan me voorstellen dat mijn berichtje een beetje raar over kwam.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:04

had ik ook, een heel ander beeld, maar dit ziet er S U P E R uit!!!
Gefeliciteerd met je wp, maare, hb je jij licht gereden in je proef??? Verward

gaaf koppie heeft je pony!

poepie1
Berichten: 35
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:08

asjoe4ever schreef:
had ik ook, een heel ander beeld, maar dit ziet er S U P E R uit!!!
Gefeliciteerd met je wp, maare, hb je jij licht gereden in je proef??? Verward

gaaf koppie heeft je pony!


ja, heel me proef moest ik lichtrijden, behalve kleine stukjes hoezo?
me paard heeft idd een apart hoofd, omdat ze een plat hoofd heb *LOL*

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:45

Ziet er leuk uit! Jij zit erg netjes en je hebt je paardje ook lekker aan het lopen. Jammer dat ze met name in de eerste proef wat kijkerig is, maar je zei zelf al dat ze zich toen sterk maakte. Maar dat komt allemaal vast wel goed, als ze nog meer vertrouwen in je krijgt en meer ervaring heeft. Was het streng gejureerd? Derde plaats en niet eens een winstpunt?

Ik vind je paard wel een wat vlak kruis hebben, daar kan je het later bij het verzamelen misschien moeilijk mee krijgen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 09:16

LindaT schreef:
Ziet er leuk uit! Jij zit erg netjes en je hebt je paardje ook lekker aan het lopen. Jammer dat ze met name in de eerste proef wat kijkerig is, maar je zei zelf al dat ze zich toen sterk maakte. Maar dat komt allemaal vast wel goed, als ze nog meer vertrouwen in je krijgt en meer ervaring heeft. Was het streng gejureerd? Derde plaats en niet eens een winstpunt?

Ik vind je paard wel een wat vlak kruis hebben, daar kan je het later bij het verzamelen misschien moeilijk mee krijgen.

ja, er was redelijk streng gejureerd, want de 4e plaats had geen winst.
hoe kan je dat zien dan? en waarom krijg ik het daar moeilijk mee?

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:37

Om te zien of een paard een steil of vlak kruis heeft moet je een denkbeeldige lijk trekken van zijn heup naar zijn 'zitbeenknobbel'. Hoe horizontaler deze lijn loopt, hoe vlakker het kruis.
Op sommige foto's lijkt het ook wat minder vlak, dus misschien zie ik het wel verkeerd. Ik wil je paard niet afkraken ofzo...
Bij een vlak kruis is de natuurlijke bouw van het paard minder geschikt om zijn achterhand onder zijn massa te brengen. Bij een steil kruis loopt de lijn van de achterhand al wat omlaag, waardoor het paard makkelijker kan dalen in de achterhand en zo het achterbeen eronder kan zetten. Een steil kruis is dus een voordeel bij het verzamelen!