[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:31

Vraagje: Ik heb een Canon EOS400D, maar ik wil ook ergens filmpjes mee kunnen maken. Het moeten filmpjes zijn van een beetje kwaliteit, maar eigenlijk gewoon voor de leuk om aan thuis te laten zien als ik in buitenland zit. Ik denk dat het dan goedkoper is om een compactcamera te kopen dan een videocamera, of niet? Ik wil er eigenlijk maar maximaal 100 euro aan besteden. Weet iemand een leuk cameraatje voor dat geld?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:25

Nouks schreef:
Ik gok dat Rofa (Den Haag) voor een dergelijke reparatie het goedkoopst zal zijn. Canon's ETB (Roosendaal) is meestal behoorlijk aan de prijs.

Verschillen 30D en 40D: 8 en 10 megapixels, 40D heeft ISO 3200, Live View en Sensor Cleaning en als het goed is, zou 'ie sneller moeten zijn in het wegschrijven van de foto's en heeft 'ie een grotere buffer voor burst. Verder een grotere zoeker, verwisselbaar matglas en je kunt met de 40D ook door je zoeker de ISO-waarde zien. En het scherm is wat groter dan bij de 30D.

Ik kan me herinneren dat bij de introductie van de 30D het verschil tussen de 20D en 30D als minimaal werd ervaren, het verschil tussen de 30D en 40D is wel noemenswaardig. Desondanks zijn het beide natuurlijk zeer goede camera's én een grote stap vooruit als je de 350D gewend bent (zelfs een overstap van de 350D naar de 20D zou al noemenswaardig zijn).

Dan ga ik daar es even kijken binnenkort Ja.
Oke deze informatie had ik ook gevonden, dan ga ik ook maar gelijk helemaal goed.. De 20d is natuurlijk alweer een stuk ouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:29

Ezumii schreef:
De 20d is natuurlijk alweer een stuk ouder.

Jep, de 20D is inderdaad alweer een stuk ouder. Ik weet ook niet of je nieuw of tweedehand wil kopen? 30D zal waarschijnlijk al erg lastig worden om nog nieuw te vinden, maar met een tweedehands 20D heb je geheid een echt ouder exemplaar te pakken. Als je toch al een 30D/40D overweegt, zou ik de 20D lekker laten voor wat 't is (ondanks dat het absoluut nog een prima functionerende camera is).

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:33

Dat dacht ik dus ook.. Ik kan me namelijk nog herinneren dat mijn neef een jaar of 6/7 geleden een 20d had gekocht *LOL*.
Ik ga toch voor nieuw, je weet met tweedehands niet waar het geweest is en wat er aan mankeert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:38

Das wel wat overdreven hoor, de 20D werd geintroduceerd in het najaar van 2004, das pas 4 jaar geleden Haha!

Tweedehands kopen via bijvoorbeeld Kamera-Express of Konijnenberg is trouwens heel veilig hoor Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:40

Hahaha het lijkt echt een eeuwigheid langer (is ook de laatste keer dat ik hem gezien heb geloof ik ROFL)
Maar er zitten toch wel nadelen aan tweedehands lijkt me, zo'n camera gaat geen eeuwigheid mee en je weet niet hoe iemand er mee omgegaan is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:44

Ezumii schreef:
Hahaha het lijkt echt een eeuwigheid langer (is ook de laatste keer dat ik hem gezien heb geloof ik ROFL)
Maar er zitten toch wel nadelen aan tweedehands lijkt me, zo'n camera gaat geen eeuwigheid mee en je weet niet hoe iemand er mee omgegaan is..

Klopt wel, maar bij de zaken die ik net noemde weten ze dondersgoed waar een camera weg komt, hoe veel foto's er al mee gemaakt zijn, waarom de camera verkocht werd, is de camera uitgebreid getest op front- en backfocus, heeft de sensor een poetsbeurt gehad én krijg je er een half jaar garantie op... Vandaar dat ik aangeef dat tweedehands via dergelijke zaken in principe wel veilig is. Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:28

Nou ik ga morgen een kijkje nemen bij Konijnenberg dus ben benieuwd Ja

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:29

Fotografeert er hier iemand met een Kodak Easyshare Z710?

Krijg deze van mijn mamma voor de kerst Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:35

Ezumii schreef:

Veel plezier alvast Haha!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:00

Wat zijn hier de meningen over de Canon EOS 450D?
Ik heb hier mijn oog op laten vallen en vraag mij af hoe jullie tegenover deze camera staan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:01

Als alles meezit dan ga ik morgen of woensdag de Sony a 200 kopen. Wie heeft deze en wat zijn de ervaringen ermee?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:02

xXLiekeXx schreef:
Wat zijn hier de meningen over de Canon EOS 450D?
Ik heb hier mijn oog op laten vallen en vraag mij af hoe jullie tegenover deze camera staan.

Ik heb hem vd week gekocht. Ik ben er heel blij mee, nu even sparen voor een goede lens voor het springen.
http://www.kamera-express.nl hier is het het goedkoopst. Als je dit bij de mediamarkt aangeeft, krijg je het voor dezelfde prijs.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:03

magda_90 schreef:
Als alles meezit dan ga ik morgen of woensdag de Sony a 200 kopen. Wie heeft deze en wat zijn de ervaringen ermee?

ik, pb voor meer info

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:35

Bij deze ben ik bezig van een Sony a 200 (dat rare a tekentje kan ik niet vinden).

Mijn pa had overlegd met enkele collega's van hem (die zitten in de fotowereld) en die vonden deze camera een goede instapcamera voor mij Haha!

Heb meteen een uv-filter voor bescherming en een geheugenkaart bijgekocht. Met kerst krijg ik een mooie rugzak erbij Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:19

Dat rare-a-tekentje heet een Alpha, die kun je wel uit je word halen, bij symbolen Knipoog
Gefeliciteerd met je aankoop!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:19

Ik kwam niet op de benaming van Alpha, stom Bloos

Het is wel erg wennen t.o.v. een compacte camera, maar gezien ik morgen kerstvakantie heb, heb ik mooi tijd om te oefenen Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:00

Nouks schreef:
Ezumii schreef:

Veel plezier alvast Haha!

Trotse nieuwe eigenaresse van de 40d Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:01

Jeeeee, gefeliciteerd Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:43

Ezumii schreef:
Trotse nieuwe eigenaresse van de 40d Go jij! Go jij!

Gefeliciteerd; ik heb er ook 1 en heb ben er ook heel blij mee.

Veel plezier ermee!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:57

heey

ik wil graag een nieuwe camera kopen nu zit ik erg te twijfelen tussen de Canon eos 40D of de Canon Eos 1000D

Welke zouden jullie nemen of welke juist niet en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:07

plutolover schreef:
heey

ik wil graag een nieuwe camera kopen nu zit ik erg te twijfelen tussen de Canon eos 40D of de Canon Eos 1000D

Welke zouden jullie nemen of welke juist niet en waarom?

Bloos!

Is dat geen typfout? Dat je misschien twijfelt tussen de 400D en de 1000D? Tussen de 40D en de 1000D zit nogal een verschil; daar zitten camera's als de 400D en 450D nog tussen...

Mocht je serieus twijfelen tussen die twee, zou ik je echt de 40D aanraden, of een 450D en de rest investeren in lenzen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:39

tja het probleem is waarom ik twijfel is omdat ik eenheel leuk pakket heb gezien van de eos 1000 met gewone lens en dan een actie dat je ook nog een andere lens bij had 1 van 70-300 zo uit me hoofd,

en idd ik bedoelde de 450D

en als ik die van 450 koopt heb ik niet zo'n lens bij. Maar welke er nou betere foto's maakt weet ik niet. maargoed dat heeft meestal ook met de lens te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:46

En vergeet de fotograaf niet Knipoog

Je hebt aan beide een heel mooie camera, de 450D is vooral net ietsje sneller. Verder zijn er niet zo veel verschillen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:01

Ik heb de Canon 450d vorige week gekocht bij mediamarkt, leuke aanbieding voor 477 euro.

Deze week is de Nikon D80 in de aanbieding, daar ging in eerste instantie mijn voorkeur naar uit, maar deze was wel erg zwaar en groot.
Ik heb niet zulke grote handen en ben bang dat ik dan snel moeie armen/handen krijg als ik 'm een tijdje vast moet houden.

Nikon voelt wel wat degelijker aan dan de Canon moet ik eerlijk zeggen, maar je moet ook kijken naar wat praktisch is natuurlijk Knipoog

Helaas heb ik de camera nog niet uit kunnen proberen, moest 'm van m'n vriend inpakken voor kerst... Boos!
(gelukkig wel de batterij al opgeladen en het boekje er uit gehaald zodat ik die even door kan lezen, zodat ik meteen aan de slag kan zodra het uitgepakt is Haha! )