prob. shet wil niet mee lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

prob. shet wil niet mee lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 21:39

Haai,
een vriendin van mij verzorgt 2 shetlanders, maar ze kunnen niet eens met het halster en halstertouw met je mee lopen, maar ze weet niet hoe ze het hun kan leren, dus vandaar de vraag hier!

groetjes veronica


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:40

Zijn ze wel gewend een halster aan te hebben of te krijgen? anders moet je ze dat eerst leren..


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:04

Ja net hetzelfde als hierboven,
en als je die halster aan hebt, laat die dan even aanzitten dat ze die gewoon worden. Dan moet je proberen om de pony's bij jou te lokken ipv jij die erachter loopt ofzow. Alvast succes!

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 10:47

Ja ze zijn wel gewent aan halsters.. toen ik ze nog verzorgde waren ze 3 ( toen konden ze dat ook niet.. maar ik ging daar al redelijk vroeg weg en toen wouden ze soms nog wel mee en daarvoor had ook een vrouwtje ze verzorgt..) dus ja ze zijn wel gewent aan het halster..

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:51

Laat er iemand achteraan lopen, evt met een zweepje. Als ie dan niet mee wil lopen,l krijgt ie een (zacht!!) tikje om voorwaarts te gaan. Je moet dat dus wel met z'n 2en doen, maar succes gegarandeerd!

Lancelot en ik gaan endurance starten!!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 11:24

dat hebben we al geprobeerd maar hij gaat als nog amper

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:35

je doet het halster aan, en een lange longe, en je wacht
na een tijd zal de shet het beu zijn om te w88 (je laat hem dus niet grazen he!)
zodra de shet een paar stappen zet loop je mee, en beloon je haar, laat je ze een beetje grazen ofzo,en dan laat je ze stoppen met grazen, en je wacht weer, na ee ntij zal ze het doorhebben dat lopen=beloning
dan probeer je ze verder te laten lopen door z mee te lokken met voer
en iedere keer beetje verder, na een tij vervang je het voernu en dan door halsklopje, of een snoepje ofzo, iets onoipvallends
en zo bouw je op
het zweepje vind ik niet zo een geslaagd idee, ze kan bang zijn ook he...

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 11:37

ik zal het doorgeven! Ik hoop dat het werkt!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:49

ik zou het niet met eten doen als beloning. want als de pony dan goed mee loopt verwacht de pony dat hij mag grazen en zal waarschijnlijk naar het gras rennen en jou meesleuren! gewoon met je stem uitbundig belonen, dat is goed genoeg. Als je een pony hebt die wel al mee kan lopen kan je met die pony er ook voor gaan lopen, dan hebben ze het ook snel door. Ik zou er ook een ervoor en een erachter, hoeft niet met een zweepje, maar gewoon een beetje drijven, net als dat een ander paard dat zou doen.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:59

brenda: het is de eerste keer de bedoeling dat de pony vasthangt, maar uit eigen beweging loopt, en darbij geen tegenstand voelt,
dus eventueel in een piste dat die niet kan grazen,maar je houdt zolang die stilstaat lichte druk op het halster
zodra hij een stap verzet, loop je mee en verminder je de druk, ook a die achteruit loopt
na een tijdje als hij het oppakt
verander je de druk enkel als die naar je toekomt
dat kun je leren mbv snoepjes
en na een tijdje geef je hem pas het snoepje als die meegewandeld heeft, en daarna verander je het snoepje naar een aai ofzo, en maak je ook de wandelperiodes labnger
je moet onthouden dta je hem altijd beloont
met beloning bereik je meer dan met straf...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, Googlebot, Karma_k, Lightninggg en 15 bezoekers