Mijn laarzen worden groen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Mijn laarzen worden groen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 17:43

Ik ben gisteren het water in geweest waardoor mijn laarzen een beetje nat werden, maar nu zijn de neuzen helemaal groen uitgeslagen! Wat doe je hiertegen? Invetten maar gewoon?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:47

poetsen met zwarte schoensmeer.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:51

vooral niet oliƫn, daar wordt leer juist groen van. inpoetsen met zwarte schoensmeer en daaroverheen laarzenwas van petrie of cavallo. dat laatste zorgt voor glans en ook dat het vocht niet meer bij het leer kan komen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 21:05

Ik heb ze net ingevet, je ziet het in ieder geval niet meer. Schrok wel hoor *LOL*

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:37

niet vetten maar poetsen met kiwi schoenpoets (zie www.anky.nl en kijk bij tips)alles wat gemaakt wordt voor zadels/tuig is slecht voor je laarzen (is nl ander leer en veel kwetsbaarder) dus laarzen behandelen als normale schoenen,
succes!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 13:23

Okay bedankt. Ik heb ze ingesmeerd met petrie lederpoets eigenlijk, dat bedoelde ik met invetten Haha!
Maar die kiwi zooi zal ik proberen:
Citaat:
Ten eerste heb je schoenpoets nodig en wel van het merk KIWI.
In de meeste supermarkten is dit wel te koop, in de kleur van je laarzen. Daarnaast heb je wattenschijfjes nodig, een paar oude

panty's, een schoenpoetsborstel voor het uitpoetsen en een aansteker. Maak de laarzen goed schoon, er mag geen zand of modder opzitten en de laarzen moeten aan de buitenkant droog zijn. Maak vervolgens ongeveer vier wattenschijfjes nat en knijp
ze goed uit. Steek de schoenpoets aan met de aansteker (doe dit buiten, voor de veiligheid) en laat het even branden, zodat het
kan smelten. Doe het dekseltje op het doosje, zodat het vuur dooft. Doe echter nooit het dekseltje er helemaal op, want dan ontploft de schoenpoets en zit je helemaal onder!

Smeer met de vochtige wattenschijfjes de vloeibare schoenpoets dun op de laarzen (niet op de binnenkant, want dan wordt je shabrak haast niet meer schoon) en laat het stollen.

Poets de laarzen zachtjes uit met de schoenpoetsborstel en vervolgens net zo lang met de panty's over de laarzen poetsen,

totdat ze glimmen. Het resultaat is nooit direct zichtbaar, het
duurt enkele malen voordat een optimaal glans ontstaat!

bron: www.anky.nl