Niet naar rechts willen wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Niet naar rechts willen wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 18:14

Hey,

Vandaag weer ff het wijken geoefent, A afwenden en dan naar de M of de H wijken......ging altijd goed tot vandaag....naar de M wilde mevrouw wel hoor dat ging echt super! maar naar de H wijken? ho maar!
Hoe duidelijk ik mijn hulpen ook gaf ze ging gewoon uit zichzelf de hele andere kant op wijken Verward ik snap er echt helemaal niks van!!!!
Ik heb het in de stap en in de draf geprobeert maar ze wilde gewoon niet naar rechts wijken! Niet op de linkerhand en niet op de rechterhand....Gaf ik de hulpen voor wijken naar links....ging mevrouw naar links gaf ik hulpen voor wijken naar recht....ging mervrouw naar....links!!!! ik snap er niks van! wie kan mij helpen of kent dit probleem?
Ja ik geef toe rechts is altijd haar moeilijke kant geweest met wijken maar toch ze deed het normaal wel altijd....

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:45

Heeft ze geen pijn? Dat zou het misschien wel kunnen zijn, als ze het anders nooit doet. Of ze heeft gewoon een klierbui en probeert je uit. Misschien kan je samen met je instructrice naar een oplossing zoeken...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:10

Of ga eerst eens vlak naast de hoefslag oefenen, het is al een moeilijke kant, maar om gelijk te beginnen met 10 meter zijwaarts, kan misschien net te veel zijn. Jij kan toch ook niet gelijk 10 km achteruit lopen? de spieren moeten worden getraint, net zoals de balans. Stukje bij beetje kun je het vanuit daar uitbreiden. Heb zelf ook zo'n spook die het links wel doet, en rechts niet. Gewoon goed consequent blijven, misschien heeft ze spierpijn, en loopt ze daarom even niet zo lekker.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:57

Misschien zit je zelf wel scheef en geef je dus onbewust een gewichtshulp naar links. Ook de tip van hierboven is zeker voor het aanleren aan te bevelen, dus naast de hoefslag stappen en dan gewoon een pasje laten wijken naar de hoefslag, natuurlijk uitgebreid belonen na dat ene pasje. Ook kan je je volte sluiten en openen om haar de eenzijdige kuithulpen te leren.

Maar eerst controleren of je zelf wel recht zit!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:06

het kan ook zijn dat je zelf wat minder kracht hebt in dat been. paarden hebben natuurlijk ook altijd hun moeilijke kant. probeer het eerst op wat kleinere stukjes te doen en haar helemaal mee te nemen met je teugels, beetje smokkelen dus. geef dus iets meer teugel hulpen. reageert ze wel goed op je been als je wijkt en haar dan weer rechtuit laat gaan?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:25

Ik denk inderdaad dat je hulpen tegen stijdig zijn.

Je rijd naast de hoefslag en op het moment dat je wil wijken draai je je heup in de richting waar je heen gaat en geef je licht buitenbeen. Ga niet inknikken of over hangen. Enkel je heup als een koplamp in de richting draaien. Zo nodig even opvangen van voren, maar ook dat moet je niet blijven doen.

penny4evaH
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:16

Heb je zijn hoeven wel goed uitgekrabt?
Het kan namelijk zijn dat er links minder vuil in zit dan rechts.
succes ermee

xxx marloezzz

Party!!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:03

idd, als je alleen voor ijzers hebt, gaat je paard ook op de voorhand lopen. Daarom heb ik alleen achterijzers.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 15:16

penny4evaH schreef:
Heb je zijn hoeven wel goed uitgekrabt?
Het kan namelijk zijn dat er links minder vuil in zit dan rechts.
succes ermee

xxx marloezzz

Party!!


sorry maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord hoor!!

en ff voor de andere reacties pijn heeft ze niet want ze wil het gewoon niet omdat ze d'r geen zin in heeft het is idd uitproberen....mijn zus gaat het vanmiddag weer ff proberen en waarschijnlijk met hulp van een instructrice dus jullie horen nog wel wat het probleem was.....(als er een "echte" rede voor was dus) iig bedankt voor de adviezen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:22

Je kunt ook eerst op de grote volte gaan en deze gaan sluiten (kleiner maken) met behoud van buiging en stelling en dan eerst je buitenbeen er aan en dan als de volte kleiner is dan weer openen (groter maken) en weer het zelfde verhaal maar dan met je binnen been als je dit een paar keer gedaan hebt dan ga je 5 m voor bij de A afwenden en dan wijken gewoon heel rustig. Maar ga niet te lang door met de moeilijke kant met wijken want de kans dat er steeds meer protest komt is groot.

Viva

Berichten: 65
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:04

Eerst je paard rechtrichten want waarschijnlijk loopt ze "constant" met rechterstelling. Zonder dat jij het door hebt hoor! Dus binnenhoefslag rijden op de buitenteugel! Probeer de binnenteugel helemaal los te laten op rechte stukken en alleen met de buitenteugel ( en been natuurlijk) het paard op de binnenhoefslag te houden. Dus vooral niet meer stelling vragen naar welke kant dan ook want dat brengt alleen meer uit balans.

En ik heb ook nog nooit gehoord van de reactie van marloes lijkt me onwaarschijnlijk!! Rare reactie.....

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 17:28

idd klopt niar is zo scheef als een hoepeltje Verward zijn we mee bezig hoor maar dat is natuurlijk niet zo hup 1 2 3 verholpen....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:12

penny4evaH schreef:
Heb je zijn hoeven wel goed uitgekrabt?
Het kan namelijk zijn dat er links minder vuil in zit dan rechts.
succes ermee

xxx marloezzz

Party!!


Ja daar dacht ik ook al aan! Verward Schijnheilig Cool

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:00

Ff offtopic maar moet je die andere berichten van haar lezen...

Man ik veeg de tranen uit m'n ogen van het lachen Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:09

Had ze al gelezen idd, vandaar mijn reactie. Laten we haar toch lekker verder dromen... Haha!