[AR] Spannende rit met Udinde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

[AR] Spannende rit met Udinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 20:54

Pfieuw.... en spánnend was ie! Mijn zus stapte ietwat bibberend van de wagen af geloof ik Haha! (ik nog nét niet Knipoog )

Udinde is nu sinds maart beleert voor de wagen en eigelijk doet ze het super goed. Omdat vriendjelief in buitenland zit, vadertjelief het erg druk heeft, kan ik haar niet zo vaak inspannen als ik eigelijk zou willen.
Dus vanavond mijn zus gecharterd, en Udinde na een maand weer voor de wagen gezet.

Ik had gedacht haar eerst te longeren, maar ze wilde niet lopen Verward
Nou, dacht ik, dan kan er nooit veel vuur in zitten, dus huppetee maar dan.
Tuig erop, inspannen, keurig! Ging prima, beter als de laatste paar keer, ze was heel ontspannen.

De poort uit. Udinde dacht dat ze liever niet wilde trekken, maar ging toen na wat morrelen toch maar voorwaarts.
Zij het wip-wappend en wat huppelig, maar we gingen netjes door het dorp. Even stappen en daarna maar even een mooi drafje, even het frisse eruit draven.

Ehmm.... totdat we dus in een mooi handgalopje op de grote weg afgingen Scheve mond Niet goed Jantina
Maar een flinke felle ophouding deed wonderen en we hebben keurig een rondje om de verkeersheuvel gemaakt.
Ondertussen had ze ogen op steeltjes, zag werkelijk álles en probeerde meermaals de rem erop te gooien.

Zo ook bij een aanhanger langs de kant van de weg. Zij wilde stoppen, ik zei voorwaarts en zij zat op haar kont. Met de billen op de grond Scheve mond
Vervolgens gleed ze van voren ook nog eens uit, kwam overeind en ging eens even flink in protest. Boos! Terecht natuurlijk, ik neem haar niks kwalijk, ze is nog maar net drie.
Bol ruggetje, vier voetjes van de vloer en springen maar. Het hekje kwam heel dicht bij, een meneer kwam al vol goede moed op ons toe rennen, maar na een paar korte felle rukken in haar mond kwam ze weer terug bij haar volle verstand.

Daarna had ik de buik vol en zijn we maar een kort rondje geweest, snel weer naar huis. Bloos! Het laatste stuk werd ze gelukkig weer rustig en stapte ontspannen terug.

Eigelijk heb ik een superpaard... maar van dit soort acties wordt ik toch wel wat onzeker Knipoog
Zaterdag of zondag maar weer, dan mag Naz mij vergezellen Tong uitsteken


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:12

Idd, met zo'n ritje heb ik het ook altijd snel gehad. Als ze dan maar eventjes braaf zijn ben ik al klaar, terwijl ik met een braaf paard veel langer weg blijf.
Meestal is het de keer daarna al weer goed en sloeg het gewoon nergens op. Gewoon geen goede bui oid.

Nog eventjes, en ik heb nummer 2 voor dit jaar beleerd Lachen. Otje(van Anke) loopt nu al knap voor de sleep. Nog een paar keerjes en dan gaat de nieuwe sulky er achter Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:15

Kan me precies voorstellen hoe dat gegaan is Knipoog
Is Lianne al weer wat bijgekomen?
Een paar vlugge felle ophoudingen gevolgd door ontspanning werkt meestal heel erg goed, alle aandacht is dan weer voor jou OK dan!
Als Marco weer thuis is een je weer meer kan rijden heb je haar zo weer lekker aan het lopen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:56

Wow, dat was ff schrikken!
Euhm, zoals je in de pb al zei, bodyprotecter heb ik niet, ben je goed verzekerd? Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:37

Ehmm... de WA verzekering will do it Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:23

Zo, weer een nieuwe ervaring erbij. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt met twee belgische trekpaarden ervoor. Als die weg willen rennen zie ze dan maar eens te stoppen, zeker als er ook nog eens een trein voorbij rijdt. Ik had geen handen meer over. Niet echt ontspannen zo'n rit

Zweig

Berichten: 56
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nes, Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:26

Ik ken iemand die na dat soort dingen van de wagen getild moest worden, weer een stap vooruit en met Udinde is super, ze blijft in elk geval naar je luisteren. OK dan!

tja... dat bedoel ik nou


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:38

tja, ze hebben allemaal wel eens een gekke bui, Helemaal als ze zo jong zijn! Ik was vanochtend ineens mn paard kwijt! Ik ging linksaf op een drempel (zo'n gele) en ze wou stoppen want ze schrok van de witte strepen (doet ze anders nooit, maar ja...) en dat wou niet zo snel dus ze gleed uit en lag mooi op de grond...zucht. Ze had niks en we zijn verder gereden. Af en toe is het ook wel een domme muts!
Maar ik denk dat iedereen wel eens van die geintjes meemaakt. Het houdt je iig wel wakker!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:41

die paarden soms ook....
Maar je bent weer heelhuids teruggekomen...

Nienke succes van het weekend Knipoog

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:30

Weer een overwinning voor Jantina, al had Udinde gewoon zoals altijd COOL moeten zijn, nu was Jantina dat. OK dan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:11

Zo deed Liberty ook wel eens een keer.. Komen ze wel overheen hoor Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers