Klappen op de KWPN hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:52

Arme, arme dieren......

Tuurlijk, je moet ergens gaan selecteren, maar om er zo'n commerciele poehaa om heen te maken.....
KWPN-bobo's zijn van het ergste soort....

Ik vind het heel triest dat het zo moet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 13:41

Dees schreef:
Arme, arme dieren......

Tuurlijk, je moet ergens gaan selecteren, maar om er zo'n commerciele poehaa om heen te maken.....
KWPN-bobo's zijn van het ergste soort....

Ik vind het heel triest dat het zo moet.


Niet helemaal correct: je moet zeggen: het is heel triest dat het zo GAAT!

Je suis Charlie.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:10

ze worden gewoon niet meer met respect behandelt
het blijven paarden,GEEN STUK VUIL!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:50

Ik ga er morgen naar toe, ik ben benieuwd........

Kan ik me weer gaan ergeren en dat heb ik vorige week ook al gedaan.......... Huilen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:02

Ik ben nog nooit op een hengstenkeuring van het KWPN geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Maar bij het NRPS is dit me helemaal niet opgevallen Verward

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:00

Jemig wat een onzin! Heb twee dagen lang alle hengsten in de kooi gezien en niets gezien wat maar in de verste verte lijkt op wat hierboven is beschreven. Klinkt als een gefrustreerd bericht van iemand met connecties met een hengst die het niet heeft gehaald. Wat ik hier zie is 8000 tevreden mensen die genieten van het mooiste wat sport en fokkerij te bieden heeft. Niks commercie, behalve dan wat logo's van de sponsors die zo'n fantastisch evenement mogelijk maken, en een organisatie die bestaat uit hardwerkend mensen die het onderste uit de kan halen en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig zijn een grootse keuring neer te zetten. In een woord klasse!

Graag reacties van mensen die wel zijn geweest en net zo genieten als ik!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:11

hahaha, wat een onzin!
ik kom er al wat jaartjes op een rij en er is nog nooit een hengst áfgeslagen! die beesten worden met de grootste voorzichtigheid behandeld! er moest eens wat aan zo'n hengst komen! die mensen doen er alles voor om hun paard zo mooi mogelijk te maken en zo goed mogelijk voor de dag te laten komen.
Er is geen een fokker of hengsteneigenaard die zijn hengst kwaad wil doen! want daar stopt hij geen duizenden euro's in!
Als je bij de stallen kijkt hoe rustig die paarden op hun gemak zijn en hoe goed ze eruit zien!! Er zijn niet veel paarden die het zo goed hebben als deze hengsten!!!


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:16

inderdaad wat een onzin !!!!ik ga morgen dus ik zal proberen wat foto's te schieten met digi van paps! T valt best allemaal wel mee. En ze worden inderdaad niet geslagen maar alleen een beetje opgefokt!
Je moet t eens in je kop halen om een van die hengsten te slaan! Zou t niet proberen! De eigenaar kan t niet waarderen denk ik!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:55

Ik heb het ook zien gebeuren.... die Montecristo-zoon was niet gediend van knallen tegen zijn kont en sloeg flink terug.. (niet raak)... Tsja.. zo'n dier van 2,5 jaar krijgt een boel te verwerken dat wel...

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze hengst...
* zo'n paard is moeilijk tot niet te beoordelen.....
* maar mijn paard zou zich ook niet zomaar laten slaan voordat hij iets fout heeft gedaan...

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 01:15

Smaxie schreef:
Ik heb het ook zien gebeuren.... die Montecristo-zoon was niet gediend van knallen tegen zijn kont en sloeg flink terug.. (niet raak)... Tsja.. zo'n dier van 2,5 jaar krijgt een boel te verwerken dat wel...

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze hengst...
* zo'n paard is moeilijk tot niet te beoordelen.....
* maar mijn paard zou zich ook niet zomaar laten slaan voordat hij iets fout heeft gedaan...



Ik heb de situatie niet gezien, maar heb er wel zo mijn gedachten over:

Wil je echt iedere keer met een paard in gevecht (en dan bedoel ik echt GEVECHT) alleen omdat je hem corrigeert? Als een hengst je aanvliegt omdat hij - terecht of onterecht - gecorrigeerd wordt, of zelfs alleen maar opgefokt, heeft dit dier geen plaats als goedgekeurd vaderdier verdiend...
Karakters zijn namelijk erfelijk. Snel aangebrande paarden zijn erg lastig en soms zelfs gevaarlijk. Geef mij dan inderdaad de aaibare cavia. De paardensport is al gevaarlijk genoeg...

Je suis Charlie.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:19

Heb een hele lange dag genoten!
Stands/reclame vind ik logisch, anders zou dr (nog) meer geld bij de KWPN-bezitters vandaan moeten komen.... En ik kan er ook wel van genieten, dat er zoveel mensen zijn die hier geld voor over hebben!

Die Montecristo-zoon: het gaat wel om een toekomstig vaderdier! En je zag ook dat bij het aan de hand wegdraven die hengst ook nog steeds de neiging had om met zn voorbenen de voorbrenger te raken....

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:59

Echt zonde dat dit paard niet doormocht!
Wat kon dat beest bewegen zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt gaaf!!!!
Ik hoorde dat ie in Ermelo 2 mensen geraakt heeft, waarom mag ie daar wel door en nu niet he??!
En ik hoorde ook dat een andere hengst uit die merrie was goedgekeurd maar ze konden er niet op rijden (door het slaan) en die is dus weer afgekeurd.

Maar toch zonde en raar dat ie dan wel door de 1e ronde komt!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:49

zo'n hengst kunnen ze gewoon niet maken om toe te laten, hoewel beweging en extrieur belangrijk is is het karakter zeker zo belangrijk!
wat sommige van jullie vergeten is dat een goed paard zich moet willen laten kwellen. Die moet een slag af en toe accepteren en voor je willen werken. Klinkt voor sommige erg onligisch maar toch is het zo!
als zo'n hengst juist het tegenovergestelde doet is het zeker geen aanwinst voor de fokkerij!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:31

Ik ben er ook drie dagen geweest en heb niet gezien dat er paarden zomaar geslagen werden, ik vond het een top evenement, en die reclameborden waren van de sponsoren van het KWPN, zonder die sponsors zou het KWPN niet op deze manier kunnen draaien.
En nog even over die Montecristo, hij kreeg er echt niet zo erg van langs als boven beschreven wordt.
De hengsten keuring was weer top dit jaar, echte klasse paarden en heeel veeel hard werkende mensen, die dit alles mogelijk maken.

Gratis af te halen mooie jonge katten

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:26

Ik ben er gisteren geweest en jammer genoeg was ik er eigenlijk veel te laat (vriend moest nog naar school en ik rij er toch zo'n 1,5 uur tot 2 uur over). Maar goed, ik heb Angelique Hoorn zien winnen met Laroche, de erkende hengsten gezien en de KWPN Select Sale. Ik vind het een mooi evenement, vorig jaar trouwens ook.

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:32

Sorry hoor maar wat een onzin!!!!JE doet het nu net voor komen of ze die paarden helemaal bont en blauw slaan sorry maar dat is dikke onzin Extreme duivel

Ik ben op zoek naar Gucci


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 98 bezoekers