Hét wondermiddel voor exceem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Hét wondermiddel voor exceem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 11:29

Kelvin is deze week weer begonnen met schuren. Ik heb van Sandra begrepen dat ie dit vorige zomer voor het eerst gedaan heeft, en nu doet hij het weer. Hij heeft 't bovenste deel van de staartwortel al aardig kapot geschuurd... Zonde, ik was erg trots op zijn staart Boos! Sandra had iets van Excemo-bal? Maar dat was op. Ik heb dus in de hoop de jeuk wat te minderen wat equshine-achtig spul erin gedaan.

Ik heb zelf nog shampoo op zolder staan van mijn eigen paarden, dat spul werkte super. Sandra heeft zelf ook nog een fles van een dergelijke shampoo staan. Alleen is wassen eigenlijk geen optie... Het is wat afgekoeld hiero, en als ie gewassen moet worden komt het er op neer dat ik dat 's avonds, als het een stuk koeler is, zal moeten gaan doen.

De staart is half april gewassen, alle shampoo was eruit. Aangezien we 2 maanden verder zijn en het vorig jaar ook aan de orde was lijkt me dit niet de oorzaak. Ik behandel Kelvins staart regelmatig met Equshine, maar dat doe ik al vanaf september. Lijkt me ook sterk dus.

Wei is afgezet met stroomdraad, het is me eerlijk gezegt een raadsel hoe hij het voor elkaar gekregen heeft zijn staart stuk te schuren. Wellicht zijn ze vergeten de stroom erop te zetten Rolleyes

Wie heeft een zalfje oid waar hij goeie ervaringen mee heeft? En wat bij voorkeur niet besteld hoeft te worden...

chickey schreef:
Kan ook zomerexceem zijn... Daar heb je echt zoveel middeltjes voor. Ik zou gewoon even de zoekfunctie gebruiken..


Heb ik gedaan, leverd helemaal niets op... Exceem niet, zomereczeem niet, staart schuren niet... Geen middeltjes iig. Zoekfunctie = dood. Ik heb het andere topic gelezen; ik open echter een nieuw topic omdat ik niet met huismiddeltjes aan de gang hoef en wil. Ik wil gewoon iets fatsoenlijks...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.



ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:02

ik gebruik vaak drentsche uiercreme.
nou is dat bij jou in de buurt vast wel te koop, of onder een andere naam.
uirecreme werkt dus vaak wel goed, is tegen de jeuk en houdt de huid soepel.
als de huid niet open is werkt insmeren met azijn ook wel
ik denkd at als je de eczeem topics goed doorspit dat je vast wel meer zalfjes o.i.d tegenkomt..

ohw ja klitwortel van het kruidvat werkt ook wel goed, is een flacon voor mensenhaar.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 12:24

Dan moet ik de exceemtopics wel vinden... Ik heb de topics op de zoekfunctie (nog geen 10) gelezen, maar stond niet veel zinnigs in. En om nou half Bokt door te gaan zoeken naar die topics...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:27

Mijn paard had wat witte haren bovenop bij zijn staartwortel (maar de staart zag er netjes uit), na de eerste paar dagen begon hij ook opeens met schuren ik heb er sweet itch opgedaan en sindsdien heeft hij niet meer geschuurd.

[o]

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:35

sanex body gel voor de droge huid, werkt bij mijn ijslander perfect!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:43

avs-gel van de paardedrogist, daar hoor ik goede verhalen over.


cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:48

AVS en TKC.

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Diesje
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:10

Hé ik weet zelf niet heel veel over eczeem! Scheve mond
Maar ik wil wel tegen je zeggen dat als je zelf denkt dat Kelvin last heeft van eczeem. Je hem het beste alleen naar buiten kunt doen tussen 10.00 uur en 16.00 uur. *LOL*
Dit omdat de vliegjes die er voor zorgen dat Kelvin eczeem krijgt actief zijn. En je hem het beste tussen 16.00 uur s’middags en 10.00 s’ochtends op stal kunt houden.

Ook is het goed om ze regelmatig te wassen met teer shampoo. Mocht dat niet werken dan zou je eens op www.ijslandershop.nl moeten kijken (een heel groot persentage van de IJslanders heeft namelijk last van eczeem en daar weten ze er best wel veel van), zij hebben veel middelen tegen eczeem. Ook kun je haar een E-mail sturen, zij kunt je misschien advies geven.

Heel veel succes ermee OK dan! .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:11

zie sticky bovenaan medisch
een wondermiddel is er niet
het is gewoon zoeken wat het beste helpt bij jou paard

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:26

En naast het sticky is het niet heel moeilijk om de zomereczeem topics te vinden. De combinatie moet best een antwoord geven. Vandaar een slotje.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers