hoe vind je het eruitzien?met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

hoe vind je het eruitzien?met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 08:21

dit is het nieuw outfit van cheyenne
Afbeelding
en dit ben ik,ja,net als terry zijn we pas begonnen met westernrijden.
positieve kritiek is altijd welkom...
hier kan ik van leren
Afbeelding
aan het draven.
Afbeelding
in galop
Afbeelding
Afbeelding

heb er nog veel meer......
maar eeeh wil jullie niet vervelen.
hopelijk doen de foto's het..
groetjes karin

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:48

het zadel zou naar mijn persoonlijke smaak een tikkie donkerder mogen. Het hoofdstel vind ikw el leuk. OP de standfoto mag je je been wat meer laten hangen naar mijn idee. De 2e foto dat je erop zit vind ik een hele nette foto, alleen je hand zit daar wat vaag (kan niet precies zeggen wat)
Nouja, ik ben ook nog maar een leek, maar ik vind het er best leuk uit zien! Succes!

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 11:02

denk dat het in de loop van de tijd wel donkerder wordt,en van het olieen.
en ja zit daar volgens ook ook veel te ver naar achteren Bloos
maar ja aldoende leert men.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:32

Leuk zadel en hoofdstel... heb je't goed laten passen, want op de foto zonder dat jij er op zit lijkt het zadel wat voorover te kantelen (achterkant lijkt omhoog te komen).

Je rijdt een beetje met te lange teugels op de foto's... Western rijden moet met een los teugeltje, maar dat is een doel, geen uitgangspunt. Om je paard goed onder je te rijden en naar beneden zul je toch eerst contact moeten hebben om hem te kunnen verzamelen. Pas als die verzameling er is kun je naar een lossere teugel werken.
Op de eerste twee foto's (vooral op de standfoto) zit je te veel achter op je cantle. Je zit moet iets verder naar voren, dan komt je been vanzelf ook goed te liggen en heb je niet zo'n beeld alsof je op een stoel zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt... dit is dus niet bedoeld om af te zeiken, puur opbouwende kritiek, zoals je vroeg.
Veel plezier en succes met rijden verder!

ilseb

Berichten: 154
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Hulst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:41

Jongens, wat een kritiek! Ik vind het een prachtig paard en tuigage staat prima, hoor.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:55

Is niet als kritiek bedoeld, maar puur tips om te verbeteren... vroeg ze toch duidelijk om... En dat het tuig en het paard mooi zijn zijn we met je eens... maar tuig moet ook passen...
Als men niet om kritiek vraagt zal ik het ook niet snel geven, maar Karin vroeg specifiek om opbouwende kritiek, dus dan geef ik mijn mening, hopelijk op een dusdanige manier dat haar gevoelens niet gekwetst worden (zou dat wel gebeurd zijn, dan mijn oprechte excuus!)

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 12:09

oke francis,het zadel begint beter haar vorm te krijgen,maar zondag,is er bij ons op stal een westrnclinic zal ik wendy van osch eens om raad vragen.
wat betreft teugel,dat moet ik zeker gaan doen,maar het weten en doen zijn twee veschillende dingen,zal je raad opvolgen,we moeten nog heel veel leren
cheyenne ook,die is pas 4 en moet ook nog leren haar achterhand te gebruiken,en nu om western te rijden Lachen
maar we gaan eraan werken........ Pling
enne onze dochter rijd er ook op,en dat gaat ook goed,ook hier geld was haar eerste keer,en positieve kritiek mag altijd.. Knipoog

[WN] Cheyenne en Terry

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 12:10

was aan het typen toen jij je bericht plaatse francis,je hoeft je excuus niet aan te bieden,ik vraag zelf om opbouwende kritiek hoor.
hou van eerlijkheid OK dan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:26

Dat zadel wordt wel donkerder naarmate je het langer gebruikt.
Ik vind het heel mooi staan. Je hebt volgens mij een goede zit. Lachen Je zit hartstikke recht op die foto waar jullie draven.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:29

hey malabarista ook op bokt??
dit topic staat ook op the ranch *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:35

Leuk paard, staat 'm mooi hoor, z'n nieuwe outfit Tong uitsteken

Qua 'commentaar':
je lijkt zelf iets te neigen naar wat we 'stoelzit' noemen. Dit wil zeggen dat de denkbeeldige lijn van je hak naar je knieën VOOR je schouders uitkomt. Je zit in een westernzadel inderdaad wat meer op je kont dan in een dressuurzadel, maar liefst zonder daarbij de beenpositie zoveel naar voren te brengen.
Wat je daaraan kunt doen, is wat meer het dieptepunt van je zadel opzoeken, en zorgen dat je echt je zitbeenknobbels in het zadel voelt. Je mag voor jouw gevoel een beetje proberen een 'Donald Duck-kontje' te trekken, dan kantel je je bekken de goede kant op om je houding te verbeteren. ( Haha! klinkt vaag, vraag je instructeur maar even om het uit te leggen, is handiger Tong uitsteken )

Leuke combi zijn jullie om te zien hoor! Veel succes!

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:44

oke,daar heb ik wat aan,dus moet eigenlijk mijn rug rechter doen,dan kantel ik mijn bekken toch vanzelf??
wat vinden jullie van de lengte van de beugels??
had ze iets langer,maar raakte ze steeds kwijt.
denk dat deze foto veel zegt,hier ben ik aan het lichtrijden,en kom wel zeer hoog omhoog vind ik Bloos! ,nu kan dat mischien wel komen door de beugels of niet??

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:45

oeps zorry nou vergeet ik de foto mee te sturen Frusty

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:00

Lengte van de beugels ziet er niet verkeerd uit hoor.
Het hoge uit het zadel komen heeft trouwens vaker met de techniek van de ruiter te maken dan met de lengte van de beugels. Lichtrijden doe je niet door op te staan, maar door je omhoog te laten gooien, en dan je bekken iets naar voren te brengen. (wel uitkijken met de knop Haha! zei zij uit ervaring Haha! )

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 14:08

zelf heb je dat helemaal niet in de gaten,zal eens opleteen of ik me inderdaad mee laat gaan in het ritme,of dat ik mezelf inderdaad omhoog laat gaan...........
bedankt OK dan!
weer wat om op te letten...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:10

Ik vind het echt geen combinatie... nee, dat zadel is niks op dat paard... dat zou echt veel beter op een vosarabiertje passen hoor... Schijnheilig Wanneer kom je ruilen? Knipoog *lol* grapje natuurlijk (hoewel ik wel graag een round skirt in de kleur zou willen hebben Haha! ) Leuk paardje trouwens, en het zadel ziet er ook niet verkeerd uit... maar hecht maar meer waarde aan de opbouwende kritiek van Francis, ik heb van passen enzo totaal geen benul... alleen van mooi vinden Knipoog .

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:41

Ik denk dat de lengte van je beugels wel goed is. Je zult merken dat wanneer het allemaal iets makkelijker wordt voor je en je paardje ook wat soepeler in wordt, je op een gegeven moment vanzelf weer wat langere beugels wilt hebben. (hangt overigens ook van de dicipline af die je wilt gaan rijden. Reiners en Cutters rijden over het algemeen met een iets kortere beugel dan een Pleasure ruiter, die z'n benen zo lang mogelijk wil hebben)
Dat jullie pas begonnen zijn had ik begrepen... de dingen die ik boven noemde zijn ook dingen die bijna iedereen doet als'ie begint met western rijden... dat zadel zit nou eenmaal als een makkelijke stoel en je 'weet' dat western rijden 'lange teugels' betekent... daarnaast is het gewoon een geklooi met die split reins als je dat niet gewend bent! (Tipje... doe 'gewone' engelse teugels aan je hoofdstel tot je de rest wat meer 'vanzelf' doet en je paardje iets constanter is, dan hoef je je daar in eerste instantie niet zo mee bezig te houden. Als je dan voor de tv 'droog' oeffent met het boogje maken en teugels vast houden, kun je de split reins er over een poosje als het allemaal wat makkelijker is er weer aan maken.
Ook 'later' als je op één hand gaat rijden is het handig om voor de tv met teugels te oefenen, vooral in het teugels langer en korter maken met één hand...)

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:54

Ik vind het een prachtige outfit!! Normaal gesproken ben ik niet zo gek op Paints, maar ik vind deze wel heel apart getekend.
En een klein tipje van mij... Knipoog Ik zie dat je beugels nog zo gedraaid zijn (of hoe je dat ook mag noemen), omdat het nog een vrij nieuw zadel is. Mijn zadel had dat ook en ik kreeg ontzettend last van m'n knieëen. Als m'n zadel dan aan de kant hing, dan duwde ik een stok tussen de beugels en nu zijn ze "recht" Haha!
Veel succes met het westernrijden...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:56

Yep, en als je ze aan de onderkant een beetje vochtig maakt voordat je die stok er door doet, óf in de olie zet, dan gaat het nog sneller.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 18:59

dank jullie voor de tips,die met die bezem heb ik al twee keer gedaan inmiddels.
hey cabalo,waar in texas woon je ergens??
willen in 2006 texas eens aan te doen....

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:22

Ik woon in de buurt van Houston. Eigenlijk dichter in de buurt van Huntsville. Dat is waar de staatsgevangenissen zijn en waar ook de ter dood veroordeelden zitten. Dus mocht je in 2006 een bakkie willen komen doen, dan kom je maar Lachen Koffie staat klaar (of ijsthee Knipoog )

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 08:56

getver ijsthee,nee hoe heet het ook is,koffie en wel de nederlandse dan,geen slap bakkie.en houston doen we ook aan ,dus dat komt wel goed.effe oftopic welke tijd is bij jullie de tornados??

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:14

Doe maar gezellig per PB Haha!

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:30

Leuk paard! ( issie zo groot of ben jij zo klein?)

en leuk setje ook.
Ik vind de kleur helemaal niet zo raar staan eigelijk.. wortd je paard mooi bruin van!

Qua houding zou ik idd de teugels wat korter pakken, iets meer aanleuning geven en dan wel uitkijken dat ze niet over de grond gaan slepen! ( lijken me goed lang die teugels)

En mijn eerste gedachte was beugels langer, maar of je dan ook 'dieper' in je zadel gaat zitten weet ik niet. Ik heb sinds ik ben begonnen mijn beugels een gaatje langer gezet, simpleweg omdat mijn zit is verbeterd ( of mijn benen zijn langer geworden hahaha)

Veel plezier!!!

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:44

leuk paard!
hoe groot is ie? zoals in het eerste stuk ook al werd gevraagd, want het zadel lijkt wel naar voren te kantelen... en je moet er bij een westernzadel goed op letten dat het aan de voorkant vrij van de schouders ligt en dat het aan de achterkant niet te lang is, want als dit zo is heb je kans dat het paard er last van heeft bij het buigen van zijn lichaam...!! ook moet je bij je houding een rechte lijn kunnen trekken van je hoofd, naar beneden door je bovenlichaam en dan naar je voet. daar moet je maar eens naar kijken op de foto. verder denk ik dat je je teugels wel wat meer aan kan nemen en je handen lager, dus dichter bij het paard, kunt houden... ik ben ook maar een leerling, maar dit is wat ik zie...!! verder een leuke combinatie! groetjes!