Marsepeintaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Marsepeintaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:15

Hmm oliebol heej waaro zijn die taarten zo duuuur?
Ik wil al heel me leven ( Tong uitsteken) zon taart voor me verjaardag en ik ben dinsdag jarig dus me moeder ging ff rondkijken, hier bij de bakker 17 EURO!! Nouwja dan hoeft het niet hoor...koop ik wel gewoon marsepein. Hebben jullie trouwens tips waar we beetje goedkopere marsepeintaarten kunnen kopen?


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:17

Maak het zelf joh Schijnheilig

    If you can dream it, you can do it ...

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:20

ja idd..! je haalt gewoon wat marsepein bij de bakker.. en wat kleurstoffen.. dan nog de taart maken.. klaarrr

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:22

Gaat dat zo makkelijk?

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:26

nouwjah.. als je weet HOE je een taart moet bakken.. dan wel.. en dan ga je dus dat marsepein + kleurstof kopen.. GOED kneden.. en dan vormpjes en figuurtjes maken of schrijven! (je bent er wel wat tijd meej kwijt) EN je eet hem tog op! maar anders is het EN leuk om te maken! EN leuk om te zien *LOL*

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:23

Ik zou het geduld niet hebben, om die figuurtjes te maken, en op de taart te leggen... Bloos! OPETEN! Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 07:02

Maya schreef:
Ik zou het geduld niet hebben, om die figuurtjes te maken, en op de taart te leggen... Bloos! OPETEN! Haha!


ik ook Knipoog

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:41

Dan moet je maar denken, ik eet er niet van, maar heb straks wel een hele lekkere taart voor m'n verjaardag Knipoog

    If you can dream it, you can do it ...


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 11:42

jaah dat lukt me niet

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:44

Het is niet moeilijk hoor, voor een simepele leek! Je haalt gewoon ongeveer 400 gram marsepein bij de bakker, kant en klare cakebodems (2 of 3 net hoeveel verdiepingen je wilt! ) dan vul je de cakebodems(wel doormidden zagen als ze erg dik zijn anders heb je zo'n hap lucht) met bv een mengsel van jam, vruchtjes en bv slagroom, of je kiest een soort moccavulling (slagroom mengen met koffiepoeder kaneel en suiker, en vermalen nootjes) en als je alles erin hebt wat je wilt, dan leg je de verdiepingen op elkaar. Dan smeer je de buitenkant vd taart in met een beetje simpele slagroom of jam (net wat je in de taart hebt zitten) als een soort lijm voor de marsepein. Dan kneed je de marsepein soepel zodat je m kunt uitrollen met een deegroller (of een stuk schone pvc pijp)
dan leg je m over de taart, beetje aandrukken en dan versieren naar keuze (bv toefjes slagroom met een mookaboontje erop of hageltjes), of bij de jam-variant met een kers/aardbei/ander fruit erop) Ook kun je m versieren door er met vloeibare chocolade (wel gesmolten, want het moet weer stollen) figuren op de maken (hartjes sterretjes etc etc..) of woorden erop! (je maakt dan van een stukje siliconen/bakpapier een soort minipatatzakje, doet de chocolade erin, en knip dan een heel klein puntje eraf, hoe grotere punt je eraf haalt, hoe dikker de letters, is vaak niet zo mooi )

Het is dus helemaal niet moeilijk hoor! Je hoeft de marsepein niet eens te kleuren, want blanco marsepein staat ook mooi, of je vraagt aan de bakker of die de marsepein wilt kleuren, dat is in een handomdraai gebeurd!
Nou have fun op je verjaardag! OK dan!
ps al woonde ik in de buurt had ik m voor je gemaakt!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 19:42

Thnx voor de vette uitleg Preddy Haha! ik zal eens kijken of mijn moeder zin heeft om te maken want ik moet namelijk gewoon naar shcool Verdrietig

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:42

Haha! Tjah als je voor de bankerbakkeropleiding bent geslaagd, dan weet je nog wel eens wat! Het zal niet veel tijd in beslag nemen, kun je toch 's avonds doen anders?? Nouja mayB is mams wel zo lief om het te doen..

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:08

Gééééééén slagroom gebruiken bij je marsepein-taart!!!!

In slagroom zit water en in marsepein zit suiker. Water lost suiker op, dus als je slagroom op je marsepein spuit, krijg je na een paar uur een gat.

Trouwens als je het zelf gaat maken, zorg dan dat de marsepein niet te dik is. Er is niks viezer dan te dikke marsepein op een taart.


Preddy, waar heb je op school gezeten? Zijn we collega's geweest? Knipoog

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:02

Het is dat je zo ver bij mij vandaan woont ander had je er een van mij gehad.
Bij mij op mijn werk (in de bakkerij) zijn ze vanaf 14 euro het is dan net hoe groot je hem hebben wil.
Wij spuiten ook geen slagroom op de marsepein dan blijft niet goed, maar we spuiten het op met creme.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:47

lijkt me heerlijk een marsepeintaart Vingers aflikken
en tsja 17 euro is wel heel erg duur, maar dan heb je wel een heeeeeele lekkere taart, gewoon proberen om je moeder over te halen Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kana

Berichten: 9050
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:56

Marsepein Misselijk Mis de kotssmiliey....
Maja neem je toch gewoon vruchtentaart ook heel lekker Knipoog

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:49

Ik heb op het horizon gezeten in hhw!! Met de slagroomtoefjes was ik ook vergeten om te zeggen dat je ze pas op het laatste moment op moet spuiten, dan kan het namelijk wel.. hihh thanks!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers