Een eigen paard.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Een eigen paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:41

Sinds gisteravond ben ik de eigenaar van een paard, jemig dat was wel ff schrikken Verward . Het paard staat op een stal waar ik een verzorgpaard heb. Het baasje van het paard, Jessie had geen tijd en geen geld meer voor haar. Waardoor ze stond weg te kwijnen. Ze heeft chronische bronchitis en had ook nog een ontstoken hoef, een wrak dus . Ze werd ook al heel lang niet meer geborsteld en het is hoog tijd voor de DA en HS! We (my dominique en ik) zijn gisteravond gaan praten met Jessies baasje en ik heb aangeboden om de DA en HS te betalen, maar dat Jessie dan wel van mij is. We hopen natuurlijk allemaal dat ze opknapt, maar ik zie het somber in, de zomer redt ze misschien nog wel, maar de winter?? Ze mag nl. niet meer op stal staan ivm haar bronchitis. Ze is ook al een jaar of 15, dus bij het invallen van de winter staat mij dan een moeilijke beslissing......... Huilen

Ps Mensen die weten hoe het baasje van Jessie heet, svp niet de naam noemen, ik vind dat dat niet nodig is!!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 11-06-04 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:48

Nou je hebt een goeie daad gedaan OK dan! Het word tijd dat er eindelijk weer eens naar Jessie word omgekeken, ik heb medelijden met dat paard.

Heb je het wel zwart op wit laten zetten dat Jessie voor jou is als je de rekeningen betaald?
Hopelijk komt ze er snel weer bovenop, misschien kun je de stal in de winter zo maken dat ze een buitenluik heeft zodat er voldoende frisse lucht binnen komt.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:51

Ik heb de papieren (dwz haar paspoort) al hier liggen...
Op zich komt er genoeg frisse lucht in de stal, maar ze hoest gewoon zo erg. Haar medicijnen, ventipulmin, zijn op en het is gewoon weer teruggekomen, terwijl ze dag en nacht buiten staat..... Dus vandaar dat ik de winter somber inzie. Maar goed, donderdag komt de DA en de HS en we zullen wel horen wat er aan te doen is.....


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:15

Ik hoop dat je het paardje kunt laten opknappen.
Ik vind het goed van je dat je zo'n paardje de kans geeft om het goed te hebben .
succes ermee OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:28

jantien je bent geweldig
Ik vind het hartstikke tof van je dat je dit doet.
Ik begrijp dat je de winter somber inziet en zal donderdag aan je denken OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:34

zo das wel erg lief van je!
weet zeker dat het paardje erg blij met je is!
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, dat je hem nog een beetje opgeknapt krijgt...

Dag lieve mama...

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:37

so das wel heel erg lief vanje
we willen wel foto`s zien hoor desnoods pb je ze maar :p

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:38

Mooie actie hoor Lachen! Maar 15 is niet echt oud voor een (gezond) paard, ik hoop voor je dat ze wat op kan knappen en jullie nog een hele tijd plezier met elkaar kunnen hebben .

Extremely rare and Beyond Compare

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:38

Ik vind het geweldig dat je dit doet!!! Veel succes!

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:45

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar een foto...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 10:47

Ik zal foto;s maken, ze ziet er wel vreselijk uit nu hoor. Rare plekken op r kont, scheve hoeven, kapot halster en een al even ellendig vliegending. Lelijke manen. Maar goed, misschien is het wel aardig om 'VOOR' en 'NA' foto's te maken. Lachen

Dit is al het tweede zielige dieren project. Ik heb twee katten en het zusje uit hetzelfde nest werd verwaarloosd door een kennis van me. Hij had geen geld meer (klinkt bekend, dejavu), geen werk geen uitkering.... Het arme beestje was de helft kleiner vergeleken met mijn katten, ze had al twee keer een nestje gehad, doodgeboren, ze had wormen was niet ingeent. Drama drama. Bij elk geluidje stoof ze naar zolder om daar een dag lang te bibberen. Terwijl mijn katten de rust zelve zijn, het ligt niet aan het aangeboren karakter, want dan hadden die van mij ook zo moeten zijn. Inmiddels is ze rustiger geworden, ziet er beter uit (er komt een beetje vet op), alleen groeien doet ze niet meer. Ze is wel eeeeeerg lief!!

Ik denk dat ik drie dagen met de tekst: "Ik ben hartstikke gek" op mijn voorhoofd ga rondlopen.... Bloos
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 11-06-04 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:49

owh nou maakt niet uti we wetem tog dat jij der zo gekregen heb en niet zo verhongerd heb

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 10:51

Oke dan ik ga nu heen mét fototoestel Cheese!
Vanmiddag op bokt zetten , beloofd!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:54

Jantine2 schreef:
Oke dan ik ga nu heen mét fototoestel Cheese!
Vanmiddag op bokt zetten , beloofd!!


Afgesproken!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:11

Hey echt goed joh!!!

Laat mij ook maar eens een foto zien!!!

_marielle_
Berichten: 83
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: middenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:33

ahhh jantine!!! ik vind het eegt goed dat je dat heb gedaan voor jessie!! naja k hoef niet per se fotos te zien..>!! kom je vanavond je 'eigen paard' nog ff showen Tong uitsteken:P

..

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:35

Leuk zeg!
Super van je dat je voor dat paardje gaat zorgen!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:07

Wat super dat je dit doet!!!!!!

Ik zie haar vanavond misschien ook nog wel even Lachen. Ik kom dan hooi halen bij Heleen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 15:32


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:46

Wat fantastisch dat je haar onder je hoede genomen hebt.
Ik hoop dat je haar weer op kan lappen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:37

heej ff over dat hoeste..ik weet dat het een al wat ouder paard was maar mijn pony (5 jaar) die had ook erge bronchitis en steeds kwam het weer terug..nou hebben we haar de hele zomer alleen lucerne gegeven (geen bix ofzo) en haar wle op stal gehad maar elke dag naar buiten in de bak..en nu heeft ze al 2 jaar niet meer gehoest het is niet meer teruggekomen. misschien heb je hier niks aan maar je kan het misschien ook proberen

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:44

Goede daad, maar aan de foto's te zien zul je inderdaad nog wel wat werk aan haar hebben! En nu nog wintervacht... Bloos! dan zal ze wel slecht in haar conditie zitten....arm beest. Ik hoop dat het nog wat wordt

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:40

Echt goed van je....Veel sterkte dr mee zou ik zeggen

"

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:44

echt geweldig dat je het doet

hoop echt dat het echt wel wat word!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:19

junta_mellie schreef:
owh nou maakt niet uti we wetem tog dat jij der zo gekregen heb en niet zo verhongerd heb




een ding rechtzetten
jessie is zeker niet verhongerd, ze kreeg altijd ruim voldoende aan eten, en heeft bijna een maand vol op gras gestaan. en daarvoor gewoon biks en hooi/kuil
dat ze er zo uit ziet komt vooral door het te laat of niet bellen van de DA en HS.

maar jantine ik sta volledig achter je hoor! en met je hulp komt jessie er vast weer boven op!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_, Leedebee, Lynnepinny, meniekske, Pellelilly, Poety, sterregoud, xRaisin en 121 bezoekers