zere kont! doorgereden, auw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

zere kont! doorgereden, auw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:47

hai mensen

ik rijd nu inmiddels al een jaar of 11 paard, nooit last gehad van een zere kont, maarnu is mijn tere kontje kapot Boos! . ik dacht laatst , het zal wel komen van 1 keer rijden met een verkeerde onderbroek. maar ik heb het nu alweer!
ik rijd met een gewone onderbroek, rijbroek met kunstlederen vlakken(die is trouwens nieuw, reed ik eerder niet mee) en een seatsaver.

hebben jullie tips of oplossingen want ik vind dit niet leuk!!!!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:50

Ik heb het ook wel eens met mijn leren-zitvlak-rijbroek. Als het erg warm is ga ik daarin zweten, en daar krijg ik ook doorrijplekken van.

Met dat warme weer trek ik dus ook geen leren kont ( Haha! ) meer aan, maar een "gewone" rijbroek van katoen, en een katoenen onderbroek, en ik moet zeggen, het helpt!

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:56

hhmm , zal het eens proberen. heb dan vast het gevoel dat ik "los"in m'n zadel zit, als je eenmaal zo'n broek gewent bent!!

JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:22

probeer eens de paardrijonderbroek uit van DIvoza...het helpt mij in ieder geval wel...het kan zijn dat je opeens wat anders in je zadel zit, het kan aan kleine dingen liggen, maar dan heb je daar iig geen last van succes!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:06

je kan ook talkpoeder in je onderbtroek strooien, vangt wat vocht weg van het evt. zweten

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:07

Heb ik ook gehad, toen moesten de kussens van mijn zadel (aan de achterkant dus, worden opgevuld. Nu geen last meer....

En natuurlijk niet met string rijden! Knipoog (in mijn geval dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:30

Ik heb er wekenlang elke dag een pleister op geplakt, zodat de plek de tijd heeft om te genezen. Verder rijd ik meestal met van die gewone katoenen onderbroeken en een katoenen rijbroek. Ik las dan meestal een paar longeerdagen in ofzow, of een buitenritje.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 16:10

rijden met string doe ik toch al niet, lijkt me niet erg prettig. ik heb altijd gewone katoenen slipjes. dus dat lijkt me ook geen probleem.
aan het zadel ligt het ook niet volgens mij, het is nog vrij nieuw en zit prima.kieffer aachen. ik denk dat ik maar eens even niet met de rijbroek met kunstlerenvlak ga rijden. deze had ik eerder nooit en toen had ik ook geen last van een zere kont!
heb vanmiddag even een naadloos broekje gekocht bij de hema, kijken of dat nog scheelt!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:31

Zuur ja zo'n bips. Tips om te voorkomen heb je al gehad. Tip om te laten genezen: calendulazalf van VSM. Dan geneest het lekker snel en kun je weer zonder fik in de billen onder de warme douche.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:12

Bianca22 schreef:
rijden met string doe ik toch al niet, lijkt me niet erg prettig. ik heb altijd gewone katoenen slipjes. dus dat lijkt me ook geen probleem.
aan het zadel ligt het ook niet volgens mij, het is nog vrij nieuw en zit prima.kieffer aachen. ik denk dat ik maar eens even niet met de rijbroek met kunstlerenvlak ga rijden. deze had ik eerder nooit en toen had ik ook geen last van een zere kont!
heb vanmiddag even een naadloos broekje gekocht bij de hema, kijken of dat nog scheelt!



Mijn zadel was een half jaar oud (nieuw)...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:01

ja dat ken ik ja.............helaas.
maar ik had kortgeleden een topic gestart over doorrijden door een (lederen)zitvlak, ik heb er namelijk ook wat last van. Nu heb ik toch weer een broek met zitvlak besteld, ik ben nogal eigenwijs.........maar ze zitten zo lekker....dus kan best hoor dat het door je broek komt !

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 10:13

gisteravond naar de les geweest, lekker eigenwijs met kunstlederenzitvlak gereden. zou best door die broek kunnen komen,eerder droeg ik die namelijk nooit. heb nog wel last. yek!
met zo;n broek zit je zo lekker vastgeplakt en stevig in het zadel!

bleuke

Berichten: 193
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Munsterbilzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:54

mrie schreef:
calendulazalf van VSM. Dan geneest het lekker snel en kun je weer zonder fik in de billen onder de warme douche.



Haha! fik in de billen

Inderdaad, heb ook ervaring met calendulazalf (goudsbloem) en het helpt.
Leren zitvlak of niet maakt niet zoveel uit voor mij.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:23

Bianca22 schreef:
gisteravond naar de les geweest, lekker eigenwijs met kunstlederenzitvlak gereden. zou best door die broek kunnen komen,eerder droeg ik die namelijk nooit. heb nog wel last. yek!
met zo;n broek zit je zo lekker vastgeplakt en stevig in het zadel!


Ja, en doordat je zo lekker vastgeplakt zit (althans je broek) ga je soms een beetje in je broek schuiven en daardoor krijg je die plekken. Hoezo ik spreek uit ervaring Bloos Zinkzalf op de kapotte plekken smeren wil ook helpen, dan krijg je er extra snel weer een korstje op.

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:03

Ik rij ook bijna altijd met broeken met leren kont, maar als het warm is doe ik dat niet. Doordat je dan namelijk veel zweet, krijg je doorrijplekken. Dat komt door het schuiven "in" je broek. Maar verder rij ik altijd met leer !