Besloten, mn paardje gaat nu al weg..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Besloten, mn paardje gaat nu al weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 00:31

Ik heb sinds 21 februari mn eigen paardje weer sinds tijden. We gingen daarvoor speciaal verhuizen, zodat onze (ook die van mn zus) paarden lekker bij huis konden staan.
Het leek allemaal leuk en aardig, totdat het echte werk aanbrak, dus uitmesten zelf, voeren zelf, buiten zetten zelf.. En het kost gewoon zoveel tijd.. Aangezien ik gewend ben om lui mn paard op een pensionstal te hebben staan, was ik dat allemaal niet gewend, om dat soort werkjes allemaal zelf te moeten doen.. Het viel dus behoorlijk tegen, maar toen waren we zo blij met de paarden, dat we gewoon doorgingen. Totdat het paard van mn zus een beetje teveel tijd vereiste van mn zus, die ze niet kon geven.. Uiteindelijk stond Dana(zus dr paard) te lang stil, met gevolg dat mn zus eraf viel doordat Dana teveel pit in dr had zitten die dr ff uit moest.. Dit gebeurde een paar keer, waadoor mn zus bang van haar eigen paard werd.. Conclusie. Dana weg.. Scheve mond Dat was toch het beste.. Want wat moet je met een paard waar je bang voor bent.. Huilen
Dana geadverteerd.. en zijn paar mensen geweest, maar nooit serieus.
Nu hebben we goed na zitten denken..
Als ik zo naar mezelf kijk, ben ik niet eens mijn paard waard..
Liquid (mijn paard dus) verdient gewoon een goeie baas waarbij ze elke dag lekker gereden en geknuffelt word.. Ik zeg eerlijk dat ik dat niet doe, mijn paard komt tot nu toe elke keer op de 2e plaats, omdat ik andere dingen leuker vind, of omdat het niet anders kan..
Bv. werk,school,uitgaan,vriendinnen,shoppen enz. En elke keer was het maar weer de vraag wanneer ik weer ff op Liquidje ging rijden, al ging dr een week voorbij had ik het niet eens door.. Ze kwam elke dag wel buiten, en dr eten gewoon goed, maar rijden en aandacht geven? Daar had ik dan maar geen tijd voor.. Frusty Ze staat nu dus echt eigelijk voor jan l*l in dr stal.. Niet dat ze het erg vind, want ze komt wel elke dag buiten met dr andere vriendjes in de buurt.. Maar daar is ze niet voor gemaakt! Het is echt een super beest, je kan ALLES met dr doen! Ze is een super allrounder, zó veelzijdig.. En zó lief.. Huilen Maar ik vind dat ik eerlijk moet zijn, dit verdiend ze niet... Verdrietig Het is gewoon zo'n super foute beslissing geweest om allebei 1 paard te nemen, het is gewoon zoveel werk...
Nu hebben we dus afgesproken dat alletwee de paarden weggaan, en er 1 paard voor terug komt. Die we allebei leuk vinden, en waar we allebei wat mee kunnen.. Dit paard komt dan op stal te staan hier in de buurt, met buitenbak enzo..(wat wij allemaal niet hadden thuis)
Wat wel erg zonde is, is dat we nu de stallen enzo voor niks hebben gekocht, en het landje mooi laten maken, alle spullen gekocht...
Op het landje komen wel 2 mini shetlanders, omdat mijn ouders die leuk vinden, en het landje moet toch 'gevuld' worden, ook voor het gras enzo..
Daarom laten we de boxen wel staan, voor als het bv. in de winter vriest ofzo.....
Maar ik vind het echt niet leuk.. k ben zó lang bezig geweest om hét perfecte paard voor mij te vinden, en toen zag ik haar, en wist dat zij het zou zijn!! Ik was meteen van al mn angsten af, en kreeg weer lol in het rijden.. En dan doe ik dit terug??! Verdrietig


Dus als iemand een SUPER goed adres voor haar weet, neem contact met me op! Ik zal z.s.m een advertentie plaatsen hier op Bokt, met wat info en foto's enzo..

Claudia.. Huilen


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:44

Je bent wel eerlijk. Maar is het niet zo dat je je misschien een beetje verkijkt op het weer. Kijk nu is een terrasje en shoppen en zwembad natuurlijk wel erg aantrekkelijk. Maar een eigen paard aan huis ! je maatje voor de rest van zijn leven. Goed over nadenken hoor.
Is Liquid niet geschikt voor je zus ?

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:49

Zo snel mogelijk verkopen dan maar als je er toch niet naar omkijkt. Snap niet dat jullie ouders de paarden al niet veel eerder hebben verkocht en snap al helemaal niet dat jullie uberhaupt nog een paard samen terugkrijgen en dat die dan in pension gaat in plaats van bij huis. Mijn bescheiden mening: jullie zijn behoorlijke verwende n*sten en van mij hadden jullie alleen nog een paard mogen hebben als je hem zelf bij elkaar had gespaard van je driedubbele krantenwijk!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 00:51

Sando schreef:
Je bent wel eerlijk. Maar is het niet zo dat je je misschien een beetje verkijkt op het weer. Kijk nu is een terrasje en shoppen en zwembad natuurlijk wel erg aantrekkelijk. Maar een eigen paard aan huis ! je maatje voor de rest van zijn leven. Goed over nadenken hoor.
Is Liquid niet geschikt voor je zus ?

Ja daar zaten we ook al over na te denken, samen Liquid doen.. Maar Liquid is meer een veelzijdigheispaard, dus niet á la zo aan de teugel en weet ik het wat.. Ik ben meer het typje van lekker hobbelen, terwijl zij heel fanatiek is.. Liquid is gewoon een leuk paardje om mee rond te rijden.. En verder klikt het ook niet echt tussen hun...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 01:00

Ja, maar je moet er wel wat moeite voor doen hoor.
Het gaat niet allemaal vanzelf.
Narretje.... dat kun je ook wel wat anders zeggen. Deels ben ik het wel met je eens. Maar iets minder mag ook wel.

Maar Clautje, je komt wel over als iemand die een perfect paard wil, en alleen de lusten, maar niet de lasten. Jammer dat je zo snel opgeeft.
Maar om je droompaardje weg te doen omdat je zus schrik heeft van haar eigen paard. nee, dat snap ik niet. Je moet gewoon wat meer tijd vrij maken.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 01:01

dat is nogal wat ineens 2 paarden weg denk er idd goed over na je weet wat je hebt niet wat je krijgt succes!!!!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 01:06

Clautje schreef:
Ja daar zaten we ook al over na te denken, samen Liquid doen.. Maar Liquid is meer een veelzijdigheispaard, dus niet á la zo aan de teugel en weet ik het wat.. Ik ben meer het typje van lekker hobbelen, terwijl zij heel fanatiek is..


Ja, echt heel fanatiek:

"Totdat het paard van mn zus een beetje teveel tijd vereiste van mn zus, die ze niet kon geven.. Uiteindelijk stond Dana(zus dr paard) te lang stil, met gevolg dat mn zus eraf viel doordat Dana teveel pit in dr had zitten die dr ff uit moest.. Dit gebeurde een paar keer, waadoor mn zus bang van haar eigen paard werd.. Conclusie. Dana weg.. Dat was toch het beste.. "

Sorry hoor, maar waar gaat dit over Verward Kan hier dus heel boos om worden, jullie hebben alletwee wel laten zien geen eigen paard waard te zijn! Dat paard moet weg omdat je zus er niet naar omkijkt en daardoor dus te veel energie heeft waardoor zij bang is geworden van dat paard. Jouw paard moet weg omdat je het "zielig" vind dat er niet naar om word gekeken en nu denken jullie dat als jullie samen een paard nemen dat dat wel goed gaat? Heeft het nieuwe paard 2 baasjes die niet naar hem omkijken, nee dat schiet lekker op.
Laatst bijgewerkt door narretje op 11-06-04 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 01:08

Sorry Sando, je hebt gelijk maar ik vind dit hele verhaal werkelijk niet te geloven........

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 01:51

narretje schreef:
Ja, echt heel fanatiek:

"Totdat het paard van mn zus een beetje teveel tijd vereiste van mn zus, die ze niet kon geven.. Uiteindelijk stond Dana(zus dr paard) te lang stil, met gevolg dat mn zus eraf viel doordat Dana teveel pit in dr had zitten die dr ff uit moest.. Dit gebeurde een paar keer, waadoor mn zus bang van haar eigen paard werd.. Conclusie. Dana weg.. Dat was toch het beste.. "

Sorry hoor, maar waar gaat dit over Verward Kan hier dus heel boos om worden, jullie hebben alletwee wel laten zien geen eigen paard waard te zijn! Dat paard moet weg omdat je zus er niet naar omkijkt en daardoor dus te veel energie heeft waardoor zij bang is geworden van dat paard. Jouw paard moet weg omdat je het "zielig" vind dat er niet naar om word gekeken en nu denken jullie dat als jullie samen een paard nemen dat dat wel goed gaat? Heeft het nieuwe paard 2 baasjes die niet naar hem omkijken, nee dat schiet lekker op.


Ach wij weten wel beter Nagelbijten / Gniffelen We lopen al een hele tijd met dit probleem van Dana, en we doen dr heus niet zomaar weg. Denk je nou echt dat het zo makkelijk is om die paarden weg te doen Frusty Ik geef heel veel om mijn paard ja! Maar ik geef ook genoeg om dr om te zien dat ze het bij een ander beter kan krijgen!!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:09

Sando schreef:
Ja, maar je moet er wel wat moeite voor doen hoor.
Het gaat niet allemaal vanzelf.
Narretje.... dat kun je ook wel wat anders zeggen. Deels ben ik het wel met je eens. Maar iets minder mag ook wel.

Maar Clautje, je komt wel over als iemand die een perfect paard wil, en alleen de lusten, maar niet de lasten. Jammer dat je zo snel opgeeft.
Maar om je droompaardje weg te doen omdat je zus schrik heeft van haar eigen paard. nee, dat snap ik niet. Je moet gewoon wat meer tijd vrij maken.


ik vind eigenljk ook dat je over komt als een verwend kind, krijgt ff een perfect paardje die alles kan, merkt dan dat ze zwaar werk moet doen en dat ze dan niet meer veel kan doen met vriendinnen Bloos! jaa dan moet het paard maar weg Scheve mond
Sorry hoor maar zo denk ik erover

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:21

En wat wil je ons met dit verhaal vertellen? Dat je een lui verwend kind bent die een eigen paard niet waard is? Das dan helemaal gelukt. Brrr zo ga je toch niet met levende dieren om?

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:23

je bent eerlijk dat pleit voor je. je kunt er maar beter nu achter komen dan dat die paarden jaren op de wei verkeren en geen aandacht krijgen.

wel zou ik een enorm schuldgevoel hebben naar je ouders, die zich voor jullie diep in schulden hebben gestoken om een leuk boerderijtje te kopen zodat hun oogappels daar hun hobby aan huis kunnnen hebben.

en nu komen ze er binnen 4 maanden achter dat hun kroost erg lui van aard zijn, en alleen een luxe leven willen.

heb je daar geen moeite mee? ik weet niet of ik ze nog onder ogen zou durven komen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:26

Sorry hoor maar ik vind dit niet de normale gang van zaken!
Hoeveel mensen zullen niet de wens hebben het paard aan huis te hebben staan!
Het komt bij mij over als of het uitmesten te veel werk is,wie gaat er nu een paard op een pensionstal zetten terwijl je de mogelijkheid hebt het paard thuis te stallen! (misschien geld te veel)
In de tijd dat je naar de pensionstal rijd heb misschien al twee keer uit kunnen mesten!
Wil je zeggen dat jullie er dan wel tijd voor hebben om dagelijks het paard zijn verzorging te geven?
Waarschijnlijk is er op een pensionstal altijd wel iemand die je paard kan verzorgen als je zelf niet kan,is dat het niet een beetje?
Nou ik hoop voor jullie dat ze snel een een heel goed tehuis zullen vinden waar de mensen wel voldoende tijd voor ze hebben!
Wat jou en je zus betreft zou ik er maar eens heel goed over nadenken of je nog wel aan een een paard moet beginnen!
Een paard heeft zijn dagelijkse verzorging en aandacht nodig,waarschijnlijk kunnne jullie dat een paard niet geven,zelfs al is het zo makkelijk dat het paard aan huis staat!
Lundi

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:35

Ik vind jullie behoorlijk verwend overkomen, jullie ouders zijn speciaal verhuisd zodat de paarden bij huis kunnen staan en nu zijn jij en je zus te lui om de paarden goed te verzorgen en aandacht te geven...

Als jullie mijn kinderen waren, werden de paarden idd verkocht en kwam er zeker geen ander paard. Leer eerst maar eens te waarderen wat jullie hebben.

Gillian

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:49

Ann schreef:
Ik vind jullie behoorlijk verwend overkomen, jullie ouders zijn speciaal verhuisd zodat de paarden bij huis kunnen staan en nu zijn jij en je zus te lui om de paarden goed te verzorgen en aandacht te geven...

Als jullie mijn kinderen waren, werden de paarden idd verkocht en kwam er zeker geen ander paard. Leer eerst maar eens te waarderen wat jullie hebben.


je hebt helemaal gelijk, alleen je vergeet dat kinderen niet verwend geboren worden maar wel verwend gemaakt.
dat die kinderen nu zo zijn hebben die ouders de meeste schuld aan toch?

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:53

Dat ben ik met je eens, eigenlijk kun je het die kinderen niet eens kwalijk nemen. De ouders hadden al veel eerder moeten ingrijpen en het niet zo ver moeten laten komen Scheve mond

Gillian

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:56

Precies !

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:00

Ann schreef:
Ik vind jullie behoorlijk verwend overkomen, jullie ouders zijn speciaal verhuisd zodat de paarden bij huis kunnen staan en nu zijn jij en je zus te lui om de paarden goed te verzorgen en aandacht te geven...

Als jullie mijn kinderen waren, werden de paarden idd verkocht en kwam er zeker geen ander paard. Leer eerst maar eens te waarderen wat jullie hebben.


IDD, ik zou een moord doen voor mn paardje(s) aan huis! Bloos
Jammer, maar ik zou zeggen, denk er nog goed overna. Op een pensionstal betaal je superveel terwijl je het thuis voor bijna niets hebt...Als ik je ouders was zou ik daar dus echt niet mee akkoord gaan. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:10

Kom Dames, geef elkaar eens een flinke skup onder de hol Haha! Haha! Haha! Een paard houden geeft de lusten en de lasten, uitmesten, vegen, stro lossen, voeren horen er allemaal bij. Dat maakt imo het paarden houden juist zo charmant. Ik kan me voorstellen dat je nu even "anders" denkt, maar meiden toch........ Als Sanne dit zo zou doen dan komt er geen paard meer in totdat ze m ook zelf gaat betalen.

Waarom zoeken jullie niet een leuke verzorgster voor de paarden

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:20

Denk je dat 1 paard ook niet te veel werk gaat worden? Scheve mond
Als jullie mijn dochters zouden zijn KWAM er helemaal geen paard meer! Boos!


janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:27

KOOP EEN 10-RITTENKAART BIJ EEN MANEGE, KUN JE DAAR RIJDEN.
MET EEN BEETJE GELUK HEEFT HET PAARD IN DE LES ERVOOR OOK AL MEE GELOPEN, HOEF JE NOG NIET ZELF OP TE ZADELEN OOK Boos! .

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:32

ik moet ook alles zelf doen, maar dat kost me maar een half uurtje en daarna kan k lekker rijden... En ik vind het ook een beetje asociaal, jullie zijn speciaal verhuisd en je hebt de mogelijkheid paarden bij huis te houden en dan doe jullie t liever niet Verward Nou sorry ik had t wel geweten en als ik je ouders was had ik ook gezegd geen paard meer! denk je dan dat je 1 paard wel elke dacht aandacht kan geven, moet je ook heenfietsen, en indd de reistijd die je kwijt bent kun je al mesten.

Tis gewoon alleen dat je liever andere dingen doet en geen zin hebt daarna nog een halfuurtje te moeten opruimen, mesten. En dan nog rijden, kom op je hebt echt alles schuif die andere interesses opzij en ga wat aan je paard doen, hij staat bij huis, beter kan het niet!!!! En als je geen zin hebt je andere interesses op te schuiven ben je geen paard waard!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:33

Clautje ik heb er begrip voor. Je hebt in je leven al het nodige te verwerken gehad en je hebt de voors-en tegens van een paard aan huis hebben goed tegen elkaar afgewogen dus ik vind dit een heel volwassen besluit.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:34


Ik heb me rot gewerkt om mn pony te kopen en nog steeds om mn pony te houden.. Ik kan haar niet aan huis hebben omdat we geen land en stallen hebben..
En jullie hebben ze aan huis, twee paarden zelfs, en zijn te lui om een vinger uit te steken..
Ik zou er nog maar es goed over nadenken..
You don't know what you've got till it's gone...
Verwend nest Boos!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:35

ik weet niet wat er precies gebeurd is maar uitmesten en paardrijden vind ik niet in verband te brengen met iets wat al eerder gebeurt is, vind ik gewoon een L U L smoes... Er zijn meerdere mensen die in hun leven heel wat teverkwerken hebben gehad, die kunnen toch ook nog mesten en rijden Verward Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers