[NH] hoe krijg ik haar aandacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

[NH] hoe krijg ik haar aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 10:09

Ik ben nu pas met leid- en grondoefeningen bezig, maar soms is ze echt niet aan het opletten. Hoe krijg ik haar aandacht bij mij. ZONDER GEWELD! Verward


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:57

Kies iets wat ze goed kan b.v. van stap naar draf en terug. Doe dit dan snel achter elkaar. Dus enkele stappen draf en enkele stappen stap. Op het moment dat ze goed reageerd beloon je haar uitgebreid en doe je dit nog een keer totdat ze reageerd op de kleinste signaal van jouw. Dus in kort veel afwisseling en geen lange stukken in een gang. Daarbij is belonen ook zeer belangrijk.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:39

Geluid wil ook nog wel eens helpen. Ascot ging op het begin lekker in een hoek staan met de kont naar mij toe, en al ging ik op mijn kop staan; hij keek niet op of om... Totdat ik een carrotstick (soort longeerzweep)bij me had waarvan het touw een knallend geluid maakt..toen ploegde meneer de hele bak om, maar ik had wel zijn aandacht! Haha!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:40

Wat ook wel eens wil helpen is heel simpel een handje zand naar hem/haar toe gooien.. Doet niet zeer maar ze zijn wel erg oplettend daarna.. Werkt bij mij altijd..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:46

hmm., wat ik altijd doe is om mn hurken gaan zitten, en wachten, wachten en nog eens wachten. hierbij isset belangrijk dat je niet naar heb kijkt, (dus met je rug naar het paard toe zit ) en met iets bezig bent, bijvoorbeeld een tekeningetje aan het maken bent in het zand.
opeens ben jij heeeeeeeeel intressant. beloon hem heel grondig als hij naar je toe komt, en doe daarna een leuk spelletje met hem, jaag hem weg, van je af, meestal willen ze dan juist naar je toe komen. dan opeens weer gaan zitten en als ze dan weer naar je toe komen, belonen.
het paard zal je eerst uitproberen, omdat jij een onderschikkende rang aanneemt (je maakt je klein) maar als jij bepaald wanneer hij wel en niet naar je toe mag komen weet hij waar zijn plaats is. veel succes.

start paardensport Zie profiel voor meer info

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 19:53

bedankt allemaal, ik ga het gelijk proberen. hopen dat ze haar aandacht er steeds langer bij kan houden

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:22

je kan haar bijvoorbeeld dan gelijk in een anderen gang zetten (langzamer) of dat ze zich om moet draaien.
zodat ze wel op moet letten.
veel succes en ik hoop dat het lukt

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 21:14

dank je tijger. Ik hoop ook dat het lukt Lachen

Sorola

Berichten: 156
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:07

gewoon even kort en streng HEY roepen
niet te hard dan kijkt die van mij altijd Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:33

of in je handen klappen.....

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:25

Geen geluiden maken, maar hele kleine (zachte!) rukjes aan het halstertouw tot de aandacht weer bij jou is. Op geluid reageren ze maar heel even, dat van die zachte rukjes leren ze ook iets van Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:13

af en toe een stukje appel of wortel (niet te vaak anders gaat ze erom zeuren, en doet ze het voor het eten en niet voor jou) gewoon soms als ze een oefening goed uitvoert. Dan snapt ze dat ze het goed heeft gedaan, gaat ze er de lol van inzien en op jou letten. Na een tijdje zal je zien dat haar concentratie toeneemt, en dat ze makkelijker dingen aanneemt en leert.
Belonen, wel het beste met appels, wortels en dergelijke. Soms gaat het belonen met een suikerklontje of pepermuntje, een keer is niet erg, maar frequent wordt het paard er niet beter op. Ik ben zelf ook niet zo voor een overdosis 'speciale' paardenbrokjes.
Het klinkt misschien niet al te best, maar zo weet je wel zeker dat het paard weet dat ie het goed doet. Sommige paarden vallen nou eenmaal niet voor stem of contactbeloningen. En negeren kan trouwens ook prima werken, maar als je een paard hebt met ijzeren wil, ben je al snel twintig keer langer aan het negeren dan dat je bezig bent.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 09:27

dank je locanda, ik ga het eens met appels proberen.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:02

Ik ben t eens met muiszje

Ook als ie in draf of galop zit moet je hem als hij de hoek in gaat, hem voor zijn, zodat hij opeens moet omdraaien. Hij heeft zelf al een weggentje in zijn hoofd dat hij gaat lopen en dat moet jij verstoren zeg maar Haha! . Dus steeds andere kanten op. En dan ineens stil gaan staan (of op je hurken zitten) en dan komt hij (uiteindelijk) naar je toe.
Ik kriebel mijn paard dan overal, loop een rondje om hem heen en til soms een hoefje op. Daarna laat ik hem weer van me wegrennen.
Je krijgt zo echt een goed contact met je paard. Hij komt steeds sneller naar je toe waarneer je stilstaat. Ook als hij bij je staat, moet jij eens langzaam weglopen, kijken of hij achter je aan komt. Als je dan stopt en hij stopt ook,dat is een goed teken. Gaan al deze oefeningen goed, dan ben je al goed bezig!!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:54

Opniuwe wegsturen totdat de aandacht weer bij jou. Gewoon niet accepteren dat de aandacht niet bij jou is terwijl jij de dominante in de relatie zou moeten zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 7 bezoekers