hooi van raaigras - paar vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

hooi van raaigras - paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 19:39

Wij hebben dit jaar voor het eerst hooi van raaigras. Wisten we zelf niet, maar een boer wist het ons te vertellen. Het is eerste snee.

Mijn vraagjes:

* Kan dit kwaad voor paarden, zijn er speciale dingen waar we moeten op letten bijvoorbeeld ivm hoeveelheid die gevoerd wordt?

* Mijn pony is enkele jaren geleden hoefbevangen geweest, sindsdien letten we heel erg op met haar (en met succes *afkloppen*). Is dit hooi eiwitrijker dan normaal hooi (normaal hebben we trouwens ook tweede snee)? Of armer? Of hetzelfde?

* Klopt het dat raaigras-hooi goedkoper is dan normaal hooi, en wat is daar de reden van? (armer aan voedingsstoffen ofzo?)


alvast bedankt Lachen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:28

raaigras...je hebt twee soorten: italiaans, en engels. ik denk dat jij italiaans zal bedoelen, engels is heel normaal in weidehooi, italiaans niet.

het verschil tussen eerste en tweede snee zal zeker meer uitmaken dan het grastype. en de maailengte natuurlijk.

heb je hooi van italiaans raaigras eerste snede (is italiaans bijna altijd), die geoogst is vóór het in het zaad komt dan heb je wel voedzaam hooi, ja. niet gevaarlijk voedzaam, maar wel één van de rijkere soorten.

en voor pony's die hoefbevangen zijn geweest is het altijd uitkijken. maar gerantsoeneerd voederen van dit hooi mag in principe geen probleem zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 128 bezoekers