welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 15:46

Welk bit kun je het beste gebruiken bij een paard dat hard in de mond is, en het liefste op jouw handen steunt tijdens het rijden. Hij zet zich niet vast maar hangt heel erg. Ik ben nu bezig om hem op zijn eigen benen te laten lopen wat redelijk gaat maar ik moet toch een keer de teugels oppakken om hem wat te verzamelen zonder dat hij gaat hangen en daardoor ook meer op de achterhand gaat lopen. Nu probeer ik zoveel mogelijk te rijden met licht contact in de mond en veel naar voren te rijden
Bedankt

Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:07

een paard dat hangt loopt inderdaad niet op eigen benen. Het bit maakt daarbij naar mijn idee niet uit. Gewoon voorwaarts rijden en aan het been krijgen (door veel overgangen te rijden) is eigenlijk de enige oplossing. Longeren is ook een prachtig middel om het paard op eigen benen te leren lopen. Gebruik alleen geen bijzetteugels met rubberen ringen want die hangen zo lekker voor ze. Gewoon het inmiddels bekende 'Lammert Haanstra' touwtje gebruiken en ook hierbij veel overgangen rijden! Overigens zijn hangende paarden ook niet nagevelijk (op welk punt dan ook), en is de kans groot dat ze het bit toch vast heeft. Vaak leren ze lekker te ontspannen aan de longe en nemen het bit dan ook aan. Nagevelijkheid komt dan 'vanzelf'.

Abby

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:07

Misschien een dik, enkelgroken trensje?