wat vinden jullie van natuurlijk bekappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

wat vinden jullie van natuurlijk bekappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 15:47

Op de site van paardnatuurlijk.nl ben ik steeds meer aan het lezen over natuurlijk bekappen en het spreekt mij eigenlijk wel erg aan.
Vooral ook dat deel over hoge hielen. Nu zag ik dus dat mijn paard ook best hoge hielen heeft, en ik vroeg me af of een 'gewone' hoefsmid hier ook iets aan zou willen doen. Maar nog liever zou ik een hoefsmid hebben die echt aan natuurlijk bekappen doet.
Weet er iemand van jullie er eentje in Brabant? En zijn er hier mensen die aan natuurlijk bekappen doen (zelf of door een smid) ?

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:14

Voor meer info zie ook topic (cursus) natuurlijk bekappen verderop.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:00


ikke

Berichten: 37545
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:13

Ik zie het verschil niet. Een goede smid zal elk paard op de juiste manier op z'n hoeven zetten. Dat er niet veel goede smeden zijn, doet niks af aan het goed zijn van het principe.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:24

Ik heb gisteren mijn paardje natuurlijk laten bekappen.
Hij heeft ruim een jaar op ijzers gestaan, maar daar wilde ik vanaf, ook vooral na stukken op paardnatuurlijk te hebben gelezen.
Gister is ze voor het eerst geweest, zijn hoeven waren gelukkig nog goed en hard, dus verwacht geen problemen. Dus nu maar kijken hoe het er over een aantal maanden uit ziet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48402
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:28

ik heb er niets dan lof over te vertellen... Lachen Banjer staat nu een jaar ongeveer natuurlijk bekapt... en geen seconde spijt van... Lachen

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 22:54

door wie hebben jullie het laten doen?

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:03

Ik ben net zie weg van natuurlijk bekappen, ik heb liever dat een goede smid een paard netjes rondom op ijzers zet. Als je paard nu gewoon prima loopt, waarom zou je dan gaan experimenteren? Hoefproblemen kunnen onwijs veel ellende opleveren dus ik ben er nooit zo happig op.