[Lo] Overspringen aan de longeerlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

[Lo] Overspringen aan de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:29

Als ik mijn paard ga longeren springt hij elke keer over in galop dus dan heeft hij een tijdje de linker gedaan en dan springt hij zelf over in de rechter en dat de hele tijd. ALs hij in de verkeerde galop zit en ik geef hem dan een tik springt hij keurig over weer in de goede. Maar dit doe ik nou al best lang en hij doet het nog steeds.
Wie weet hoe ik dit moet verhelpen. Hij loopt ook voor de kar dus kracht mist hij niet ( heeft een erg gespierde achterhand).
Iemand tips?

01-02-08 Lotte!


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 14:49

Niemand tips ?
Boos! jammer

01-02-08 Lotte!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:04

longeer je hem aan de dubelle longe?
zo kan je hem iets meer helpen en ook in de goede galop houden

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:27

ik heb jammer genoeg geen dubbele longe, maar bedankt voor je reactie

01-02-08 Lotte!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:28

ik doe altijd mijn longeerlijn door het bit en dan aan de singel vast. als je daar iets meer druk op legt (bij my way niet veel nodig iig) is zijn hoofd meer naar binnen gestelt. dan wordt het voor de meeste paarden al een stuk moeilijker om over te springen..... suc-6!!!

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:15

ik zou toch echt een dubbele longe gaan opzoeken, met de buitenste lijn achter haar kont langs.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:15

Paarden die overspringen word of met aangenomen longe gelongeerd, zijn stijf of hebben last van het gewicht aan de binnenkant.

Dus hou de longe losjes en liefst niet aan het bit en met een lichte longe. Laat hem goedvoorwaarts lopen en op het moment dat hij zijn schouder naar binnenzet om om te springen richt je je zweep op zijn schouder zodat hij uitwijkt en dus zijn schouder opzij beweegte n niet kan overspringen. Als hij het dan nog doet, dan licht het probleem waarschijnlijk aan pijn of door het zeer stijf zijn.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:20

ik sluit me aan bij josien !! volgens mij heeft je paardje ergens pijn of is hij stijf en probeert hij zo dit te ontlasten ! stijve schouder , rugpijn enz enz !!

veel succes met je paardje

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:19

overspringen doen paarden eigenlijk om de spieren die ze in de galop gebruikten waar ze in zaten even te ontlasten. Dus als hij een tijdje op links heeft gelopen springt hij over naar de rechtergalop , om de spieren die hij voor de linkergalop gebruikt even rust te gunnen.
Als hij wel weet wat de bedoeling is zou ik het proberen door het langere galoppeer werk rustig op te bouwen.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:33

Mijn paard springt ook veel over, en nu met longeren steeds rondje galoperen rondje draf, weer galop, rondje draf, springt ze fout aan, om laten springen en dan pas terug.
Moeten gewoon nog de balance en kracht vinden.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:53


Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers