kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 18:12

heyhey,
Scheve mond ik loop nu op krukken (royena is op mn teen gaan staan en die is nu gekneust) en laat dus royena nu een dag longeren en de andere dag door een "vriendin" (iemand die ik ken) rijden, vandaag moest ze dus rijden, na het rijden ging ik dr nog even op en toen ik aan draafte liep ze heeeel raar, ik ben afgestapt en heb even aan de longeerlijn met dr gedraaft, maar ze liep echt kreupel , wel alleen in de draf niet in de stap en ze gebruikte het been nog wel, maar mankte dr wel mee
Ik denk zelf dat ze op een steen is gaan staan onder het rijden (die liggen stom genoeg veel in de bak Boos! ) en vandaar kruipel is, wand het been is niet dik of warm.
Nu komt morgen de veearts om dr de jaarlijkse enting te geven, moet ik dr meteen even naar laten kijken? of kan ik beter gewoon even dr een weekje rust geven, ik heb nl niet echt het iedee dat er iets kapot is ofzo, en dat het naar een weekje over is zou heel goed kunne, ze staat nu op het weiland lekker bij de rest te eten Knipoog Wand ze is een keer erder kreupel geweest (toen had ze een ondstoken hoef, en dat leek ook veeeel erger als nu hoor ) en toen had de dierenarts haar een peneceline kuur gegeven en toen moest ze 2 weken rust.
Ik weet niet wat ik nu moet
nu de dierenarts dr bij halen, of nog een weekje aan kijken Verward
wat hadden jullie gedaan?

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:15

Als de DA er toch is, kan die er ook wel even naar kijken toch? Dan heb je meteen een stukje zekerheid.

Het zou evt. kunnen dat er een steen in de hoef zit, heb je daar niet naar gekeken dan na het rijden?
Als je de hoeven niet voor het rijden uitkrabt, zal dit echter wel meevallen, omdat hij in dat geval eerst helemaal naar binnen moet 'zweren'.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:39

Als veearts komt er ff na laten kijken, hij is er dan toch al.
Daarbij scheeld het ook weer voorrijkosten Knipoog

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:44

ja ik denk idd dat ik dat maar even doe Scheve mond
Ik vind het echt zilug hoor, ik heb idd wel even gekeken of dr een steentje in dr hoef zat maar dat was niet zo, ik krap altijd voor en na het rijden de hoeven uit (ivbm steentjes) dus ik weet niet hoe het nou komt, tijdens het rijden is me niets opgevallen, en de gene die dr op reed ook niet Verward maar dat ik opstapte was ze kreupel, in de draf alleen Verdrietig
hopen dat het niet ernstig is hoor vind het wel zilug
bedankt voor de reacties OK dan! (nog meer reacties mag altijd)

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

JBijl
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:05

Het is vaak erg moeilijk om na te gaan waar de kreupelheid nu werkelijk vandaan komt. Je denkt nu aan de hoef (zoolkneuzing wellicht?), maar de oorzaak kan ook elders in het been zitten, in de rug, of de hals. Misschien een klap in het land opgelopen?
Nou, als ik jou was zou ik niet twijfelen en het de veearts gewoon even laten zien. Sterkte ermee!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:46

Ik heb toch maar even de dierenarts er naar laten kijken, daar ben ik blij om, ze heeft een ondstekingkje in dr hoef.Nu heeft ze pijnstillers en heeft de dierenarts iets van dr hoef uit gesneden, zo dat de ondsteking niet verder gaat.Ze moet minstens een week rust, daarna weer rustig beginnen.

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:20

Je hebt een goeie keuze gemaakt! Als je haar gwoon een weekje rust had gegeven zou het misschien erger kunnen worden!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, GrapeshotBot, Hieperdi, Roosyes, Rubs en 101 bezoekers