Vandaag laten behandelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Vandaag laten behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 20:08

vandaag heb ik me laten behandelen door een tante van mijn vriend.
het is een vrij aparte manier van genezen, vind ik zelf, daarom wilde ik hier neerzetten hoe het ongeveer in zijn werk is gegaan.
of het hier op het goede gedeelte zit weet ik niet, maar dat merk ik wel

ik weet zo gauw ook niet meer hoe de precieze manier van behandelen heet, maar het heeft er mee te maken dat lichamelijke klachten een oorzaak hebben uit het verleden, toen er wat met je gebeurd was...

van te voren wist ik niet echt wat ik ervan moest verwachten...
de vriendin van de broer van mijn vriend is ook al wel eens naar haar toe geweest en bij haar was het erg emotioneel geweest...

ik kwam daar aan en moest nog even wachten want ze was nog met iemand bezig
op het moment dat ik aan de beurt was, mocht ik op een soort bed gaan liggen (hebben ze ook wel bij fysio of huisarts) en hield ze een pols vast

zij stelt dan vragen waar jouw lichaam ja of nee op antwoord, door middel van een soort "stroomstootjes" als het ja is, reageert je lichaam sterk en bij nee, wordt je arm slap waardoor deze naar beneden gaat...

ze begon met mijn rug, door vragen te stellen of het met je bottenstelsel (fractuur?), zenuwenstelsel of iets emotioneels is
ze vraagt dan bijvoorbeeld aan je lichaam: "is het iets met het zenuwenstelsel?" en dan geeft je lichaam daar dus antwoord op, door middel van die stroomstootjes
bij mij bleek dus dat het om het contact tussen mij en mijn moeder is (wil er verder niet echt op in gaan)

vervolgens vraagt ze dan op waar ze die moet zoeken in je lichaam
ze vraagt dan aan je lichaam kan ik het in dat boek vinden? in dat boek? (ik kan je de titels niet noemen, die weet ik zo gauw niet meer) vervolgens vraagt ze of het die plek is, en of ze dan moet masseren/"drukken"/...... noem maar op
dan gaat ze als het bijvoorbeeld masseren is vragen of ze het met haar rechterhand of linkerhand moet doen en of ze rechtsom of linksom moet draaien

verder voelde zij toen ze met mij bezig was, waar ik de pijn had
ook zag ze iets, waarvan ze nog moet opzoeken wat het was (we waren het vanmiddag vergeten)

toen ze klaar was met mijn rug, ging ze op dezelfde wijze na waar de oorzaak zat bij mijn knieƫn en ging ze ook deze behandelen

toen ze daar mee klaar was vroeg ze of ik nog oefeningen moest doen en zoja welke en hoevaak (ik moet dus een oefening voor mijn rug doen, een keer in de twee dagen, zeven weken lang) en hoe lang (ik moet een kwartier lang deze oefening doen)

ook ging ze vragen of ik direct van mijn pijnen af zou zijn
bij mijn knie bleek dit wel het geval te zijn, maar bij mijn rug niet. hier bleek dat ik nog 4 maanden lang last van mijn rug zou hebben, maar het zou minder hevig zijn

terwijl ze bezig met mij was, vertelde ze ook van andere mensen die ze behandeld had (echt wonderlijke verhalen, maar zet ze hier niet neer, omdat ik niet weet of dat verstandig is)



dit was zo'n beetje mijn verhaal...
dank je wel voor het lezen...
ik weet niet hoe het nu verder moet, maar ik merk vanzelf wel hoe het nu allemaal verder gaat...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:37

Ja klopt, ik geloof dat het Touch Verheld ofziets heet, althans mn moeder deed dat vroeger ook altijd bij mij en mn zusje, ook na haar operaties over voeding, wat wel of niet goed voor haar zou zijn en er kwamen verbazingwekkkende dingen uit wat klopt.
Spannend hoor, je merkt wel hoe het verder verloopt, maar die vrouw zal zeker wel ok zijn, anders had ze het vast niet zo druk in haar "praktijkje".
Gewoon lekker over je heen laten komen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:39

Is dit niet "NEI" therapie (Neuro Emotionele Intergratie) Dat gaat ook op die manier. Ik heb hier les over gehad in de klas. Ik vond het erg interesant. Ik zie dat je uit apeldoorn komt... Geeft die vrouw dat ook in apeldoorn.. lijkt me op zicht best interesant om eens mee te maken...
Merk je zelf al enig verschil? Of geloof je er in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:42

touch for health Lachen

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:38

klinkt wel erg goed trouwens... misschien een b-tje zweverig ofzo, maar wel goed! hoop dat het werkt voor je!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:41

Ik krijg morgen ook een behandeling van het een of ander.Wat precies weet ik nog niet,maar heg wel het een en ander bij de pony van een klant op stal gezien.Er komt ook een wichelroede aan te pas.Ik zal morgen ook een verslag geven van wat er bij mij gebeurd is en hoe het heet

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:52

faye schreef:
touch for health Lachen



ja dat was het

nee, ik heb dit niet in apeldoorn gedaan, maar bij de tante van mijn vriend

ik heb inderdaad wel minder last van dingen, voel me rug nog wel een beetje, maar dat kan kloppen, dat zou ik ngo 4 maanden moeten hebben...

verder, heb ik nog niet echt veel gemerkt, maar ik denk dat ik na een tijdje pas echt over resultaten kan spreken

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:05

Het lijkt me erg interesant om het een keer mee te maken. Nadeel is dat ik het heel moeilijk vind om het kaft van het koren te scheiden zeg maar. Ik ben bij een paragnost geweest en die was gewoon heel erg fout... (uit op geld denk ik) ben dus iets voorzichtiger geworden..

Ik hoop voor je dat het een positief effect heeft!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 15:15

Essie schreef:
Het lijkt me erg interesant om het een keer mee te maken. Nadeel is dat ik het heel moeilijk vind om het kaft van het koren te scheiden zeg maar. Ik ben bij een paragnost geweest en die was gewoon heel erg fout... (uit op geld denk ik) ben dus iets voorzichtiger geworden..

Ik hoop voor je dat het een positief effect heeft!


bij eerdere mensen heeft het al heel veel succes uitgewezen (wist niet precies hoe ik dit moest zeggen)

dit was het eerste consult, en omdat ik de vriendin ben van haar neefje (soort familie dus) was het voor mij gratis...

ze is echt heel erg aardig, ze kwam eerlijk over en heb alle vertrouwen in haar
dit is niet zo'n fout typje, dat weet ik zeker! (durf mijn hand ervoor in het vuur te steken)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:24

Essie schreef:
Het lijkt me erg interesant om het een keer mee te maken. Nadeel is dat ik het heel moeilijk vind om het kaft van het koren te scheiden zeg maar. Ik ben bij een paragnost geweest en die was gewoon heel erg fout... (uit op geld denk ik) ben dus iets voorzichtiger geworden..

Ik hoop voor je dat het een positief effect heeft!



Hoho niet te snel gaan roepen Knipoog
Touch for Health oftewel toegepaste kinesiologie is niet zomaar iets.Daar gaat een grondige opleiding aan vooraf.Het is misschien nog niet bij velen bekend maar wel effectief

Er zijn practitioners door het hele land.
Ik heb zelf TFH I t/mIV gevolgd en met veel plezier pas ik het toe daar waar nodig in mijn eigen kring.Ook bij de dieren!

http://www.ki-net.nl/


En Flairs hoe was het?
Zit met smart te wachten op je verslagje Lachen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 16:36

Gerrie, hoe kun je nou zoiets toepassen bij dieren?
doe je dat op een hele andere manier?

ben er zelf ook wel in geinteresseerd en lijkt me ook gaaf als ik mensne op zo'n manier kan genezen...

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:22

mijn vader doet ook zo'n soort therapie met polsen vasthouden en vragen stellen. Hij is homeopaat en behandeld zowel mensen als dieren (voornamelijk honden, katten, paarden en varkens)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:21

e_l_m_o schreef:
Gerrie, hoe kun je nou zoiets toepassen bij dieren?
doe je dat op een hele andere manier?

ben er zelf ook wel in geinteresseerd en lijkt me ook gaaf als ik mensne op zo'n manier kan genezen...


Als je het op dieren wilt toepassen heb je een persoon nodig die nadat ie een balans heeft gehad het dier vasthoudt en dan de doorgever wordt van het dier.
Krijg je weer hele andere uitslagen,maar die zijn dan van het dier en niet van jou.

Jij geneest de mensen niet,jij geeft ze een mogelijkheid om zelf tot genezing/verbetering te komen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:18

Gerrie schreef:
Hoho niet te snel gaan roepen Knipoog



Ik vertelde dit uit eigen ervaring... Ik heb bij een paragnost gezeten die echt uit was op geld. Ik verdiep mijzelf heel erg in het paranormale en geloof er ook echt in. Wil dus deze therapie niet afkraken. IK vind het moeilijk om verscil te zien in wie het echt meent en wie niet.
Na heel veel gesprekken met heel veel mensen ben ik persoonlijk tot de conclusie gekomen dat er heel heel heel veel mensen tussen zitten die er zelf beter van willen worden. Gaat niet om te snel roepen maar om eigen ervaring. Ik ben voorzichtig geworden. Ik durf niet maar zo ergens heen te gaan. Opleiding of niet... Ik volg ook een opleiding tot hulpverlener, maar dat maakt mij nog niet gelijk een eerlijke en goede hulpverlener. Helaas zitter er gewoon mensen tussen die wel beter willen worden van dingen. Daarom vroeg ik ook of ze er effect van onder vond want ik ben nog steeds erg nieuwschierig en zou nog steeds graag zelf zo'n therapie ondergaan, maar na 1 slechte ervaring pas ik wel op voordat ik er weer zo in stap.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:14

Citaat:


En Flairs hoe was het?
Zit met smart te wachten op je verslagje Lachen

Sorry beetje late reactie. Schijnheilig
Afgelopen donderdag benik dus geweest.
Deze mevrouw heeft al diverse paarden en pony's op stal behandeld en hoewel ik erg open sta voor dit soort dingen had ik mijn bedenkingen.
Tijdens de behandeling heeft zij een wichelroede in haar hand en gaat over een heel groot aantal buisjes met haar andere hand.Telkens als de wichelroede iets doorgeeft haalt zij het desbetreffende buisje uit de doos,en zo een keer of 200.Het eerste buisje gaf aan dat ik last zou hebben van ontstoken wortelkanalen./Toen viel ik eigenlijk al van de bank,want inderdaad heb ik er 2 en ben een maand geleden door de tandarts bejandeld voor een andere.Ook had ik ontstoken holten.Ook dit klopte.Ook had ik een tijdje geleden een hele vieze bittere smaak in mijn mond en alles wat ik at smaakte bitter.Ook dit kwam uit de buisjes naar voren,en zo ging het nog een tijdje door.Op een gegeven ogenblik lagen er zo'n 40 buisjes in een bak en kreeg ik deze in mijn handen.Wederom ging zij met de wichelroede eroverheen en uiteindelijk bleef er 1 over.Het bleek dat mijn schildklier hier mee te maken had.Hierna moest ik op de bank gaan liggen en ging ze met de wichelroede mijn lichaam behandeln.Tijdens de behandeling voelde ik steeds kleine trillingen door mijn handen trekken.Later ook door mijn voeten.Op een gegeven ogenblik zei ze dat dit probleem al heel lang bestaat(al vanaf mijn 12e ongeveer ben nu 43)en vroeg ze wat ik met mijn oma had.Toen begon ik te huilen en zei ze:Dat is het!Mijn oma is overleden toen ik 17 was en is een tijdlang ziek geweest.Mijn oma was mijn grootste vriendin waar ik altijd van zei dat ze nooit in een bejaardenhuis zou hoeven maar dat ze bij mij mocht wonen.Hierna las ze alle symptomen voor die bij het slecht werken van de schildklier hoorde en ook dit klopte allemaal wonderbaarlijk.Ik krijg morgen homeopatische medicijnen en moet de 31e augustus terugkomen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:08

Dankjewel FlairS dat je het zo duidelijk hier neerzet OK dan!
Dit is weer een mooi voorbeeld van hetgeen we meeslepen en (nog) niet verwerkt hebben(het verdriet van je oma).
Huilen lucht wel op he Ach gut

Wat deze mevrouw via de wichelroede(of was het een biosensor?)doet kan in principe ook via de spiertesten van de client.(touch for health).

Een verschil wil ik nog opmerken,als er bij TFH een middel uitkomt die de client nodig heeft wordt er ook nog uitgetest ofdit middel goed is voor je, en voor je lichaam.
Want baat het niet schaadt het niet gaat niet op..
Een middel dat je niet nodig hebt dient wel door het lichaam "verwerkt "te worden en kost aldus ook je energie.
Dus liever uitgaan van een middel dat en goed voor jou werkt en goed voor je lijf!
Mooi dat je hebt ervaren wat de wichelroede bij je in beweging zette.
Heb je dit al eens eerder ervaren?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:36

bij mij werd er met vingers getipt in mijn maag"gordel" zeg maar en ook gemasseerd

nu moet ik zelf nog 1 keer in de 2 dagen een bepaalde oefening doen, waarbij mijn hand naar beneden wijst, met de bovenkant (normaal de onderkant, daar bij je pols) op mijn navel moet zijn en de rest wijst daar naar beneden zeg maar....

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:39

bij mij werd er met vingers getipt in mijn maag"gordel" zeg maar en ook gemasseerd

nu moet ik zelf nog 1 keer in de 2 dagen een bepaalde oefening doen, waarbij mijn hand naar beneden wijst, met de bovenkant (normaal de onderkant, daar bij je pols) op mijn navel moet zijn en de rest wijst daar naar beneden zeg maar....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:45

Vreemde manier hoor! Ik heb er iig nog nooit van gehoord!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:33

Er is nog zoveel waar de meeste niet van weten,maar dat wel bestaat en werkt
DAt is juist het mooie van het leven,laat je verrassen!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:46

Gerrie schreef:
Er is nog zoveel waar de meeste niet van weten,maar dat wel bestaat en werkt
DAt is juist het mooie van het leven,laat je verrassen!


klopt!
im had er ook nog nooit van gejoord en vond het maar raar, maar nu?
vind het een goede manier van geneeswijze!