info over gelderlander..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

info over gelderlander..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:10

Wie kan mij meer info geven over de gelderlander ???
Alvast bedankt OK dan! !!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...


Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:47

Deze vraag hoort meer thuis bij rassenpraat. Ik heb je topic verplaatst.

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:30

Maybe, is een gelderse merrie! Wat wil je precies weten? Ze heeft een zoon die is voor de helft gelders.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:34

Ook ik heb een Gelderse merrie.. Maar idd, wat wil je precies weten?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:47

Ik heb er ook eentje...een pikzwarte merrie.
Geweldig paard, ijzersterk!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:48

nou ik kan een gelderse rijden van een boer die er zelf wat mee buitenrijdt.. hij is 9 en ik dnek zelf dat ik hem nog wel wat kan leren maar omdat hij nooit heeftgeleerd omaan de teugel te gaan enz. weet ikniet of hij dat wel kan!
Die boer zei zelf van ja dat kan die niet want het is een gelderse alleen daar geloof ik nix van!
Kunnen jullie me vertellen wat een gelderse dan wel kan??
En rijdt het fijn??

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 10:00

Ps ik heb de laatste maanden alleen nog maar Z paarden gereden.. vandaar die vraag Lachen

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:06

Hai hai,
Maybe staat ook bij een boer en hij kan zelf niet eens rijden.. vandaar dat ik haar nu rijd. Ze was 4 toen ik begon met haar rijden, en ze kon nog niet veel alleen de basis. Ik ben gewoon veel figuren met haar gaan rijden en overgangen en veel drijven zodat haar achterhand erbij kwam en toen is ze vanzelf aan de teugel gaan lopen! Ik ben helemaal weg van Maybe. Ik kan alles met haar doen en ze werkt heel erg graag. Soms ook wat mindere dagen maar dat heb je bij ieder paard.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:09

uhm,een gelderse kan ook z lopen hor...
maar even serieus:het kwpn heeft meerdere richtingen nl:rijpaard(spring+dressuur),gelders paard en tuigpaard.

een gelderse is over het algemeen wat cooler dan een rijpaard,maar je hebt natuurlijk ook "hete"geldersen.
tegenwoordig zien ze er steeds rijtipischer uit,en komen ze steeds vaker in de dressuur-ring.(denk aan mariena,parcival)
verder is een gelderse wat gemakzuchtiger,je moet ze over het algemeen een beetje overtuigen.
ik vind het super paarden,zijn overal inzetbaar en niet snel onder de indruk!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:21

Als je de Z paarden gewend bent om te rijden is het natuurlijk wel heel erg anders als je nu dat Gelders paard dat nog bijna niets kan gaat rijden, maar dat is misschien wel het leuke eraan! Een hele uitdaging om hem zover te trainen dat hij wel iets kan!. Ik vind het netzoals Timilon super paarden, en ze zijn zeker overal inzetbaar en niet snel onder de indruk! (Maybe doet het ook heel goed voor de kar).

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 11:22

ja dat dacht ik dus ook dat het echt een uitdaging zou zijn omdat ik bijna alles kan en hij niet.. Alleen hoop ik niet dat die boer zich er mee gaat bemoeien zo van ditmoetje doen en dat moetje doen met rijden! want volgensmij heeft ie er echt geen verstand van!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:56

Die boer zal al heel blij zijn als er iets met zijn paardje gebeurt denk ik zo! Dat is bij mij wel zo. Anders spreek je af dat je een tijdje (2 maanden ofzo) op proef komt, kun jij kijken of het klikt met het paard en met de boer hoe ze allebei zijn. In 2 maanden kun je denk ik wel een goede beslissing nemen. Ik denk dat het paard het ook wel leuk zal vinden dat er nu eens serieus met hem gewerkt zal gaan worden als je het doet, in plaats van altijd maar buiten te rijden.


_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 13:25

ja idd dat lijkt me ook Lachen het is wel rot dat hij nu eerst voor 3 weken op vakantie gaat.. en ik ben vergeten te vragen ofik in die tijd wel al zou mogen komen om gewoon te poetsen enzo zodat hij mij al wat kent.. zou ik nog een keer terug kunnen gaan om dat te vragen of komt dat stom, over?

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 13:27

hij heeft trouwens precies de kleur van maybe! hele mooie kleur dus Haha!!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:25

Als ik jouw was zou ik gewoon langsgaan! Dan toon je wel initiatief dat je het graag wilt en dan kan je dat meteen tegen hem zeggen dat je het wil proberen. Succes!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:02

thnx Haha!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers