dekhengst van de aardbodem verdwenen. redenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

dekhengst van de aardbodem verdwenen. redenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 21:55

De vader van Ewalda, Naxos, is van de aardbodem verdwenen. Hij was in het bezit van de fohlenhof in ebbs, waar hij tot mei 1991 heeft gedekt en in dat jaar 2 goedgekeurde hengsten heeft verwekt. Wat er daarna met hem is gebeurd is voor iedereen, zelfs voor hen een raadsel. Niemand weet waar hij gebleven is. Hij is niet afgekeurd en ook niet overleden. Het kan zijn dat hij verkocht is naar het buitenland, maar is na die tijd nergens anders ingeschreven, of ooit door iemand anders terug gezien.

Wat kan een oorzaak zijn voor het zo plotseling verdwijnen uit de fokkerij voor zo'n hengst. En waar kan hij gebleven zijn? Heeft iemand een idee?


lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:12

Weet het stamboek hier ook niets van?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:31

Fohlenhoff ebbs is het stamboek, en zoals er stond, na mei 91 is hij daar niet uitgeschreven of ergens anders ingeschreven, en nooit meer gezien. Nee dus.

Maar mijn vraag was algemeen. Wat kan er met een hengst zijn gebeurd die zo is verdwenen. Niet afhankelijk van een ras, maar gewoon dekhengst in het algemeen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:35

Verkocht. Tja je hebt best kans dat hij nu bij een klein meisje thuis staat, dat is al eens eerder gebeurd. Las een tijd geleden iets hier op bokt over een meisje die een (haflinger)ruin had gekocht die eerste dekhengst was geweest, maar is afgekeurd

- Offline -

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:21

een vriendin van mij had ook een een ex goedgekeurde duitse hengst. staan neem aan dat hij ook afgekeurd is. Hij is toen ook geruind.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 07:47

Maar als hij was geruind, hadden ze dat toch moeten weten bij het stamboek? Afgekeurd is hij in elk geval niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:15

Maar folenhof moet toch wel weten aan wie zij 'm hebben verkocht.

- Offline -


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:33

Ze verhuren hun paarden, en hun reactie was dus dat ze geen flauw idee hebben waar hij is gebleven. Of ze willen het niet vertellen, dat kan natuurlijk ook. Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:48

Dat lijkt mee eerder, als ze hun paarden VERHUREN, blijven zij eigendom. Maw dan moeten ze bekant wel weten waar hij is, en ook als je een paard verkoopt dan onthoud je op z'n minst de naam en evt. woonplaats van zo'n persoon. Ik zou gewoon nog eens bellen naar fohlenhof.

- Offline -

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:50

Ik ken een hengst die heeft een klap van een merrie gehad en daardoor onvruchtbaar geworden. Hij is uit de fokkerij terug getrokken

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:02

Hij is geexporteerd naar de USA

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:29

Bedoel je daarmee dat je dat weet, of dat dat een mogelijkheid kon zijn? De amerikaanse hengsten worden namelijk ook geregistreerd bij de fohlenhof.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:25

ik heb gehoord, dat hij naar dezelfde eigenaar is gegaan in de USA van Horatio? maar dat is via via gegaan.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:15

geloof me de fokkerij/dekstation van wie hij was weet heus wel waar hij nu is... maar heeft waarschijnlijk (om wat voor reden dan ook) niet te behoefte te vertellen waar die heen is gegaan.

want het lijkt me stug dat hij de ene dag bij hun door de wei huppelde en *floeps* opeens was die weg Clown

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:44

Inderdaad,het is niet gebruikelijk om informatie door te geven over de paarden.Zelf ben ik ook al enige tijd op zoek naar de vader van mijn duitse Haf.Ik kan heel veel vinden over opa en overgrootvader van vaderskant alleen over zijn eigen vader is niets te vinden.
Heb zelf de fokker aangeschreven maar ik krijg gewoon niets te horen.
het is voor mij nog steeds onduidelijk waarom mijn duitse Haf met erg goed papier(van Midas-mithras-mythos)in Nederland terecht is gekomen en geruind.
Ook de handelstal waar ik hem vandaan heb vertelt niets.Ook in deze kringen is dat niet gebruikelijk.
Doei dagmach

matcho_en_dj

Berichten: 12
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:05

Een vriendiv van mij kocht een hengst zonder papier, tot bleek dat hij een chip had en een hele goie sport hengst bleek te zijn. Die mensen hadden hem voor veel gels verzekerd en verkocht zonder papier en voor het stamboek voor dood laten verklaren... Ook zo`n vreemd verhaal.
Misschien is hij zonder papier doorverkocht aan iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is of naar het buitenland. Je zal er waarschijnlijk iet zo 123 achter komen

*Matcho* en Plingj* en sinds kort ook *Hindrik*

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:10

Ik ken de Fohlenhof juist als mensen die veel informatie verstrekken. Heb over de mail zonde problemen de adressen van de fokker van mijn merrie en de eigenaar van haar zus gekregen, en toen ik er was hebben ze ook moeite voor me gedaan.
Dagmach, niet elke hengst met goede papieren wordt automatisch dekhengst. Er zal toch wel iets mis mee zijn geweest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, lovefi, MDWStables, SuperMinx en 56 bezoekers