Welke laarzen: Petrie of Cavallo ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Welke laarzen: Petrie of Cavallo ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 07:02

Ik wil nieuwe laarzen gaan kopen voor de wedstrijden, maar ik weet nog niet welke. Ik zoek eigenlijk kalfsleren laarzen met superhoge dressuurboog. De Petrie Anky kalfsleer vind ik erg mooi, maar de Cavallo Piaffe is ook waanzinnig. Wie heeft ervaring met één van deze modellen ? Wat zijn de prijzen ?


Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:18

De cavallo's zijn breder in de voet en in de kuit. De petries zijn wat smaller. Ligt er dus aan hoe jouw voeten&kuiten zijn, welke laarzen je het beste zitten. Ik zou ze gewoon gaan passen. Prijzen zijn te vinden op internet.
Gr

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:40

Cavallo is in mijn ogen wat slijtvaster.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:32

Ik heb de Petrie Dressage, van kalfsleer met hoge dressuurboog. Het is een kopie van de Königs Sir. Ik heb ze nu twee jaar, maar ik ben bang dat ik volgend voorjaar al toe ben aan nieuwe laarzen, want de stiksels laten een beetje los. Nou heb ik ze ook wel dagelijks aan, en ze zitten super, maar ik vind dat ze redelijk snel slijten. Ondanks dat ik ze elke dag schoonmaak, en één keer in de week poets!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:40

unitty, mijn ervaring is juist precies andersom Haha!

bij mij in de klas ( op deurne ) zaten twee meiden met cavallo.. die laarzen waren helemaal wit aan de binnenkant, helemaal versleten
mijn petri's zijn 8 jaar meeggegaan !!! en ik reed er dus dagelijks mee !

nu heb ik ook 2 petris
een paar hoge voor de dressuur
en een paar kalfslederen met jachtkap voor het springen , die zitten echt heerlijk!!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:16

tja ik denk dat ze vergelijkbaar is, en wat persoonlijke mening. het zijn allebij goede laarzen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:20

Ik heb nu al ruim 4 jaar mijn cavallo's en ben er nog super blij mee.
Er zit aan de binnenkant wel een slijt plek, maar met een beetje poetsen is dat zo weer weg. Ze zijn echt niet helemaal wit uitgeslagen ofzo.

Een meisje bij ons op stal had Petrie's, maar daar zat een coating laag op die helemaal los liet, zag er echt niet meer uit...

Tja, ook wat je persoonlijke voorkeur is denk ik. Het is erg moeilijk om te zeggen ook omdat je ze wel kan passen, maar je krijgt toch pas een goede indruk als ze ingelopen zijn. En dat duurt wel een tijdje...

Als je Petries haalt zou ik wel gaan voor 1tje zonder coating laag, die zijn wel wat duurder maar blijven langer mooi...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:22

idd die coating is pur van petri!!

die zijn stukken goedkoper ja, maar zijn slecht van kwaliteit!
ik weet begod niet welke types petri ik heb Bloos
die kalfslederen zijn iig springlaarzen , en echt supermooi
met donkerrode jachtkap
zitten als de muiltjes van assepoester :p
waren ook wel erg duur ( 1000 gulden , met rubberen zooltjes eronder zetten erbij Bloos! )
maar ja zijn wel laarzen die de komende 8 jaar nog meegaan, want ik gebruik ze alleen op copcours Knipoog
mijn dressuurlaarzen zijn hoge petri's
zitten stukken minder fijn , maar zijn dan ook van rundsleer .

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:54

Ik ben er tevreden over mijn petri's, maar een meisje bij mij op stal had cavallo's gekocht en die vond ik er echt lelijk afgewerkt uitzien vergeleken bij de mijne...

Ik denk dat het echt persoonlijk is wat je mooi en fijn vindt. De een zweert bij petri, de ander bij cavallo. Dat zal je altijd hebben.

Zoek anders even op dit onderwerp... En moeten 100 topics over zijn!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:14

toen ik leren laarzen ging kopen (lang geleden hihi) vond ik de petrie's wat eleganter, de cavallo's waren wat "lomper" .............kweet niet of dat nog zo is ? Maar dat gaf mij de doorslag om voor petrie te gaan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:17

Citaat:
maar een meisje bij mij op stal had cavallo's gekocht en die vond ik er echt lelijk afgewerkt uitzien vergeleken bij de mijne...


Ik denk dat dat ook aan de prijs/kwaliteit verhouding ligt.

De goedkopere laarzen van Cavallo vind ik ook echt niet mooi, maar dat is hetzelfde met Petri Verward

Voor een beetje kwaliteit en afwerking zul je gewoon moeten betalen, of je dan Petri's of Cavallo's haalt maakt weinig uit denk ik...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:22

De cavallo zijn meer gemaakt voor kleine smalle voetjes (mijn kolenschuppen) pastten er dus niet in. Daarom heb ik nu Petri's. Die zijn toch net ietsje breder.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:24

Unity schreef:
Cavallo is in mijn ogen wat slijtvaster.


Daar ben ik het geheel mee eens. Mijn vriendin heeft Petries, keer of 30 gebruikt en die zijn al aan het slijten aan de binnenkant en mijn Cavallo's van 3 jaar oud (intensief gebruik) zijn nog als nieuw.

Toos paardloos

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:54

Ik heb cavallo's met een hoge dressuurboog. Type weet ik eigenlijk zo niet, maar zou dus best die piaffe kunnen zijn. Dat ze een brede voet en kuit hebben, klopt naar mijn mening niet. Ik heb hele smalle kuiten en voeten en ze passen perfect... Aan mijn rijlaarzen is nog geen slijtage te zien, natuurlijk wel wat plooien waar ze ingezakt zijn, maar dat is bij alle merken. Een paar vriendinnen van me hebben Petries en bij hen allemaal liet de zool en de hak al naar korte tijd los, waardoor ze alle 4! huh laarzen een hele tijd kwijt waren, om ze te laten maken... maar misschien kent iemand anders deze verhalen wel van Cavallo...


Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:01

Ik ben erg blij met mijn Cavallo's.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:27

ik heb een jaar of 6 mijn petri laarzen en draag ze dagelijks en niets aan de hand hoor! als je je spullen maar goed onderhoud dan gaat het heeeeel lang mee. Ik denk dat zoewel cavallo als petrie wel eens slechte laarzen produceren maar over het algemeen hoor ik wel positieve geluiden over beide,het is maar net welke voorkeru je hebt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:02

Ik heb de goedkoopste variant (ben niet zo rijk Knipoog)van Petrie (de perfect) en die heeft dus ook een coating. De kwaliteit zal zeker minder zijn dan geheel kalfslederen of rundlederen laarzen, maar qua slijtage heb ik niet het idee dat een coating veel uitmaakt. Ik ben namelijk niet echt voorzichtig met mijn laarzen en mest er heel soms zelfs mijn stal mee uit, nu na bijna 3 jaar dagelijks gebruik zit er nog helemaal geen slijtageplek op.
on-topic; heb met cavallo's eigenlijk geen ervaring, vind alleen de vormgeving van de petrie's mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:06

ik heb ook een paar jaar pertie's gehad, jammer genoeg waren mijn voeten gegroeid dus paste ik er niet meer in en moest ik nieuwe Tong uitsteken oww wat erg... Knipoog hahaha
Maar vond het echt super laarzen!! echt heerlijk om mee te rijden!

toen kreeg ik cavallo's en daar was ik eerlijk gezegt veel minder tevreden over.
Ik vond ze niet lekker zitten, sloten niet netjes aan me been en na een jaartje ongeveer kreeg ik echt van die schuurplekken aan de binnekant van me kuit, zo wit.
Terwijl ik echt heel zorgvuldig altijd met me spullen om ga, rij wedstrijden dus ze worden goed verzorgd, dus daar lag het echt niet aan.
Ook had ik ze alleen aan met rijden, verder niet, deed ze meteen uit na dat ik klaar was met rijden.
Nou na 2 jaar ware ze echt niet meer mooi genoeg voor mee op wedstrijd te gaan en heb ik me maar weer nieuwe aangeschaft, dit keer konings.
(ff weer 380 euro armer haha) (sorry kweet ff niet hoe je die 2 puntjes op de o van konings krijgt hahaha)
Maar die zijn dus echt geweldig!!!! Haha! Haha!.
Ben er echt super blij mee, en heb die nou iets van 1,5 jaar en zijn echt nog Super zwart!!!! geen enkel plaatsje waar ze wit zijn aan het worden of iets anders.
Ook had ik weinig problemen met het inlopen.
Ja natuurlijk bij iedere laars is het in het begin een beetje moeilijk, en zijn ze eee beetje stijf.
Maar na 2 weken ongeveer waren ze echt al heel soepel en kon ik er echt lekker mee rijden!

nou bij deze dus mijn ervaring met de laarzen Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:48

Oja, ik heb de Pirouette, want de boog van de Piaffe is wel heeeeeel overdreven hoog, dat vond ik niet mooi meer.

Toos paardloos

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:02

imker schreef:
Oja, ik heb de Pirouette, want de boog van de Piaffe is wel heeeeeel overdreven hoog, dat vond ik niet mooi meer.


Een te hoge boog vind ik idd ook niet mooi.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:51

ik heb kalfslederen cavallo's zitten echt super lekker en soepel. Eerst had ik dezelfde van Petri en die heb ik nooit zonder pijn gedragen Boos! niet dat ze niet pasten, maar ze deden aan alle kanten pijn, cavallo vind ik lekkerder rijden, en ik vind ze persoonlijk veel mooier!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:52

Rosanna schreef:
Ik heb de Petrie Dressage, van kalfsleer met hoge dressuurboog. Het is een kopie van de Königs Sir. Ik heb ze nu twee jaar, maar ik ben bang dat ik volgend voorjaar al toe ben aan nieuwe laarzen, want de stiksels laten een beetje los. Nou heb ik ze ook wel dagelijks aan, en ze zitten super, maar ik vind dat ze redelijk snel slijten. Ondanks dat ik ze elke dag schoonmaak, en één keer in de week poets!

Je kunt ze zo opnieuw laten stikken bij de schoenmaker hoor. Van dat slijten heb ik ook wel last van, bij de neus van de laars en de rand van de zool. beetje jammer.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:59

Het is heel zeurderig, maar ik vind het 'labeltje' aan de achterkant van cavallo ook niet zo mooi, de P van petrie vind ik minder opvallend.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:27

liza van loon schreef:
Je kunt ze zo opnieuw laten stikken bij de schoenmaker hoor. Van dat slijten heb ik ook wel last van, bij de neus van de laars en de rand van de zool. beetje jammer.


OK OK dan! Dat kan ik binnenkort wel eens laten doen. Ik zou het liefst nog zo'n paar erbij hebben die ik dan mooi houd voor de wedstrijden, en deze dan gebruiken voor het dagelijkse trainen, maar ja .... ik wil zoveel ... Schijnheilig

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:34

Cavallo heeft superlaarzen!
De laars blijft goed, ook na het kikkertjes vangen in een moddersloot Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Emmaa_92, GrapeshotBot, N_B_N, posje en 35 bezoekers