hihihi, een westernzadel op een cocktail!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

hihihi, een westernzadel op een cocktail!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:43

Mijn merrie is een dochter van cocktail en ik heb gister dus een westernzadel gekocht Haha! Haha! Zal ze wel niet helemaal voor gefokt zijn maar het staat wel leuk! Heb nog geen foto´s, die zet ik er nog wel een keer op.

Zijn er nog meer mensen met een ´niet westernpaard´ die wel met westernzadel rijden?

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:51

Hele volksstammen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:52

Oh leuk, wat voor zadel heb jer op? Is moeilijk he om een zadel te vinden voor een paardje dat niet vaak voorkomt in de westernsport. Ik rijdt mijn paardje ( ras onbekend , iets van kwpn en een beetje tuiger) nu sinds een jaartje western, maar ik heb al 1,5 maand niet gereden omdat t zadel niet past, en ik kan moeilijk een nieuwe vinden.
Maar super dat je western beent gaan rijden en veel succes. Ben benieuwd naar de foto's

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:52

Romkabouter schreef:
Hele volksstammen Haha!



ik heb een westernzadel op een Vasco liggen en ik rij er wedstrijden mee. Er is een bekende Groninger die het heel goed heeft gedaan in de reining. Ik ken zeker 8 mensen die ook met een KWPN-er starten, laat staan alle andere rassen als haflingers, fjorden, tinkers...etcetera.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:00

ik heb binnenkort weer een westernzadel op Banjer liggen (halve draver)... en we krijgen ook westernles... Lachen

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:47

Heeel graag een foto.
Ook een een beetje van dichtbij Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:49

als ik mijn zadel heb komt er een foto... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:21

Yeps, hier een Doruto...

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 11:30

ik maak morgen wel ff een foto. Wat leuk dat er zoveel mensen met een ´afwijkend´ ras of type western rijden. Alline ik heb een kunstof westernzadel van lamicell via nickyu hier op bokt.

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:33

Esther19 schreef:
Alline ik heb een kunstof westernzadel van lamicell via nickyu hier op bokt.


Nog nooit van gehoord.. Heeft t lang geduurd voordat je een passend zadel kon vinden?


Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:08

nee viel wel mee eigenlijk, was meteen de eerste keer raak. Ik zag de advertentie hier op bokt op pagina 3 ofzo en daarin stond dat hij van een kwpnr was geweest. Aangezien mijn paard geen afwijkende hoge schoft of iets dergelijks heeft heb ik gereageerd en nu heb ik een zadel. Ging dus best snel. Ik heb op bokt bij de te koop advertenties gezocht en ben daar gewoon een beetje gaan spitten, iets dat op pagina 3 of vier staat hoeft niet verkocht te zijn. Maarre dit was een beetje off topic wat ik nu doe geloof ik Bloos

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

velvet
Berichten: 396
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:14

dat is wel leuk, wil je ook shows gaan rijden?
mijn zusje heeft een belisar X rigoletto, E-pony en die rijd er fanatiek pleasure, trail en horsemanship mee en eindigt toch best wel hoog.
.....
ben benieuwd naar de foto's

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:26

nou het zullen geen shows worden, maar gewoon recreatief.
Morgen maak ik foto´s, ehh ik LAAT ze maken Haha!

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:38

Mijne is een ferro afstammeling (wel een paint vader) en die heeft nog nooit een dressuurzadel van dichtbij gezien..

fique

Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:50

die van mij is een appoloniosxx x proloog. maar we rijden lekker western. Haha!

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:23

En rij je dan ook echt western , of is het een zadeltje voor de leuk Haha!

Die van Anya is wel heel erg om te kwijlen hoor , als Westernpaardje ... OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:39


Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:10

Het lijkt er inderdaad op dat de skirt omhoog flappen, wat dan dus wil zeggen dat ie bij zijn schouders te strak zit. Maar dat kan ik natuurlijk vanaf foto's alleen niet zien. Dus veel plezier met rijden en hou het ff in de gaten!

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 12:04

ik ben een leek op het gebied van westernzadels, wat gebeurt er als ie bij de schouders iets te strak zit?

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:15

De schouders worden afgekneld, dus het paard wordt belemmerd in zijn bewegingen. Hij zal dus niet zo graag meer voor je willen werken ('zuur' worden. Verder zullen de spieren niet de gelegenheid krijgen te groeien, in tegendeel, ze zullen zelfs in omvang afnemen.

Bij een zadel wat op de schoft valt zal het paard witte plekken krijgen en het resultaat zal hetzelfde zijn als bij afgeknelde schouders.

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 12:23

nou ik krijg niet de indruk dat ze wordt belemmerd in de bewegingen, heb er vanmorgen voor het eerst echt mee in de bak gereden en ik kreeg juist het idee dat ze met het westernzadel veel meer ontspannen loopt dan met het engelse zadel. Verward En ze liep ontzettend voorwaarts, alsof ze dit prettiger vind dan het engelse zadel. Kan ook aan mij liggen hoor dat ik het me inbeeld, maar belemmerd in de bewegingen daar kan ik (gelukkig) niets van merken (En de schoft ligt ook vrij)
Laatst bijgewerkt door Esther_1985 op 12-06-04 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:38

Esther19 schreef:
(En de schoft ligt ook vrij. Maar ik zal er op letten.)

Vooral als je er al opzit.

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:42

Ik kreeg van een zadel maker een tip. Eerst ongeveer 30 min. rijden en vervolgens zadel eraf en voelen over de rug naar hete plekken. ALs je op sommige plaatsen echt temp. verschil zou voelen dan zat het zadel daar niet goed en zou je drukplekken krijgen. En het verschil is dan echt een paar graden. Ik weet niet of het klopt ik heb het toen gedaan en vervolgens gelijk mijn westernzadel (goedkoop rotding) weer terug gebracht. Waar ik het kocht zeiden ze dat de boom nog zou veranderen en dat ik het rustig kon houden maar daar ben ik niet meer ingetuind.

gr.
Esther

geniet van alles zoveel je kan

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:47

@Knd844: Er zit wel waarheid in wat je schrijft, maar ik betwijfel of je met je blote handen temperatuurverschil kunt voelen, zeker als er -nadat je het zadel verwijderd- hebt weer verse (koele) lucht bijkomt.
Beter is het te kijken naar 'droge' plekken, want óf hier drukt het zadel dan zo hard dat de zweetklieren worden dichtgedrukt en er op deze plekken dus geen zweet kan komen óf het zadel raakt hier de rug niet (terwijl dat wel zou moeten).

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:51

esther je zadel zit niet te nauw/t is niet te smal !! toen ik bij je langskwam heb ik je daar express nog extra naar gekeken , dat dat vaak t geval is .
dit heb je ook vaak met engelse zadels o de schoft ligt vrij dus hij is goed
en vervolgens loopt t paard met drukkingen omdat het zadel te smal is
dit zadel was te breed voor mijn Pablo en heb ook div zadels op m gepast
de meeste waarbij de schoft vrij bleef waren te smal (wat dus vragen om problemen is)

en als je erop zit blijft tie vrij liggen van schoft en rug ,het zadel heeft vrij korte skirt en de foto's vertekenen enorm het enige wat je in de toekomst in de gaten moet houden is het pad , die had ik ook bij het zadel gekocht (1 koop) en vermoed dat dit niet de allerbeste kwaliteit is
en dat tie dus zou kunnen "inzakken" maar denk wel dat je m zeker tot januarie (western beurs) kan gebruiken

ik heb je laten zien hoe die moet liggen , en met nadruk de plaats van de singel , dit is inderdaad het zelfde als met een engels zadel maar veel mensen leggen een zadel te ver naar voren of het zadel schuift naar voren , jouw paardje heeft n mooie buik niet te dik en niet echt rond (van onderen , bij jou blijft dit zadel goed op zijn plekkie liggen

er was toch nog iemand op stal met zo'n zelfde zadel?
dit is een goed kunststof zadel en echt geen zadelmarkt zadel oid

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers