vervoer-vraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

vervoer-vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 23:15

Ik vroeg me af hoe de bokkers zonder trailer/veewagen hun vervoer regelen....

(Of misschien ben ik wel de enige met dit probleem en hebben jullie allemaal trailers... Bloos )

Maar bijv. als je regelmatig op wedstrijd wil en geen eigen transport hebt. Hebben jullie allemaal lieve stalgenootjes waar je een trailer van kan lenen o.i.d? Hoe doe je dat dan als je bijv. geen geschikte auto hebt? etc...

Ben benieuwd!
Groetjes

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:22

Als je regelmatig op wedstrijd wilt is het handig om eigen vervoer te hebben, of een lieve stalgenoot die met je mee wil.

Als je af en toe op vakantie wilt met je paard kan je een paardentaxi regelen of iets dergelijks.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:56

Het lijkt mij ook dat als je aardig wat wedstrijden wilt rijden je al snel eigen vervoer moet hebben. Ik ken wel een paar mensen met aardige buren zeg maar, alleen over het algemeen heeft iedereen die ik ken die regelmatig met het paard (of meerdere) op pad gaan een eigen trailer.

Mocht je nou niet in de gelegenheid zijn om een trailer aan te schaffen dan is het misschien nog een idee om een soort wedstrijdmaatje op je club of dichtsbijzijnde manege te zoeken zodat je misschien daar mee mag rijden? Tsja, ik verzin ook maar wat! Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:14

Ken wel mensen die samen doen. Dus de een heeft een trailer ander niet. Dan wisselen ze af: als de een op wedstrijd gaat, helpt de ander en andersom. Door dan (als je geen trailer/auto hebt) de benzinekosten en iets extra te betalen, kan je toch leuk starten zonder grote aankopen te doen. Soms handig als iemand die in dezelfde klasse start met 1 paard en een 2 paardstrailer heeft om wat af te spreken. Betaal jij de benzinekosten en kan je samen op wedstrijd....

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:51

Ik ga niet zo vaak met de trailer weg, maar als ik hem een keer nodig heb, mag ik de trailer van de stalhouder meenemen Lachen

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:49

Ik doe het zoals Kyona zegt en dat gaat wel makkelijk. ik heb mijn ouders nog ni zo ver gekrege zelf een trailer aan te schaffen maar zolang het zo gaat is dat ook ni nodig.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:25

Toen ik nog een eigen trailer had huurde ik er altijd eentje voor het weekend, vrijdag ophalen, maandag ochtend weer inleveren.
Waren dure wedstrijden zo, maar ik kon tenminste weg met mijn paardje

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:38

Ik heb vanaf het moment dat ik in bezit ben van een paard,ook een trailer!
Ik wil absoluut nooit van een ander afhankelijk wezen!
Ik heb een keer gehad dat is s'nachts met spoed naar de kliniek toe moest,nou dan sta je zonder trailer!
Ik moet er niet aan denken!
Zou ook absoluut niet meer zonder trailer willen,ik vind eerlijk gezegt dat een trailer bij een paard hoort,net als dat wij ons vervoermiddel hebben hoort die er voor een paard ook te zijn!
Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen in het bezit is van een trailer,maar dit is mijn stand punt gewoon!
Sorry hoor niets beledigends bedoeld,maar gewoon een gevoel wat bij mij en mijn paard hoort,ik moet direct weg kunnen als ik dat zou willen of eventueel nodig mocht zijn!
Lundi

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:39

Ik huur nu nog, maar als ik wedstrijden ga rijden wil ik er eentje kopen, want dat huren vind ik wel erg duur daarvoor.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:44

Ik rijd heel vaak mee met me vriendin naar wedstrijd, springen doen we sowieso in dezelfde klasse en ik dressuur L1 en zij L2..Dus dat heefty meestal ook niet zo;n groot verschil. Verder heb ik nog een optie, iemand waarvan ik het paard ered heeft een trailer en een auto ervooren als ze kan wil ze me altijd brengen..!
Ik heb dus best wel mazzel..
En op de manege zelf worden ook weleens wedstrijden gehouden

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:30

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik begrijp dat je toch echt wel eigen vervoer nodig hebt als je regelmatig op stap wil.... Scheve mond

Het wordt anders in de meeste gevallen idd wel erg duur wedstrijdrijden...

Ik heb zelf alleen niet de beschikking over een geschikte auto, een trailer zou ik nog wel kunnen lenen of delen...

Maar ja, nog ff verder op zoek gaan naar een oplossing...

Groetjes

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:07

Ik heb ook geen auto die een trailer kan trekken, maar ik heb mijn vader gecharterd om een trekhaak op z'n auto te zetten Haha!

Misschien dat je een goede kennis/ouders/familie heb die dat voor je wil doen??? Dat jij de onkosten betaald en dat je dan af en toe de auto mag lenen...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:11

mmm lastig ja

helaas is alles tegenwoordig zo prijzig !

delen of lenen van stalgenoodjes is en blijft altijd wel een beetje moeilijk
want wat als er stukken zijn ?
of dingen stuk wat jij misschien niet eens hebt gedaan oid?
goede afspraken maken is dan een must !
ik heb zelf geen trailer, maar die mag ik wel altijd lenen van de staleigenaar
als ik met meerdere paarden ga neem ik altijd de vrachtwagen mee
die is dan wel van mezelf
maar dat kost allemaal een hoop geld helaas
gelukkig is die van mij belasting vrij en kost de verzekering ook maar n drol !
en diesel tank ik via mijn oude baas, dan krijg ik korting Knipoog
huren is ook prijzig ...
is er niemand die samen met jou op concours wil?
en die een goede trekauto heeft, en evt trailer
of anders samen een tweepaards huren ?