Crossen het smaakt idd naar meer.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Crossen het smaakt idd naar meer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:24

En hij vind het helemaal te gek.

Sinds 2 weken in bezit van een trailer dus we gaan lekker op pad. Omdat ik na wat harde klappen in de hindernissen mijn vertrouwen weg is wordt leys sinds een tijd door iemand anders gesprongen en dat gaat helemaal top OK dan! .

Ze vind crossen ook erg leuk maar had het nog nooit gedaan. Zelf wilde ik dit ook altijd al graag doen maar ivm vervoer nooit gelukt. Dit was natuurlijk DE kans na overleg ingeschreven voor Ede volgende week (18 juni). Op advies van mijn instructeur zijn we gisteravond gaan oefen in Lunteren bij de vijfsprong OK dan! . Instrcuteur ging lekker mee toch wel fijn hij kent leys en het terrein.

Daar aangekomen leys gezadeld en naar het terrein als snel kwamen we Janna tegen die ons kwam spotten . Om het terrein op te komen moest hij al gelijk een heuvel over en dat was GEEN probleem lekker begin. Rustig ingereden leys was wel wat kijkerig maar meer omdat hij naar de hindernissen wilde dan er van weg. Ze zijn rustig begonnen met wat lage hindernissen heen was geen probleem terug was wat eng omdat hij naar beneden moest springen maar naar een paar keer was het over. Hij genoot er duidelijk erg van.

Later naar het midden van het terrein wat hekjes gesprongen allemaal geen probleem. Toen zag ik Ilona (jurga) aan komen was veeeeeel te lang geleden dat ik haar gezien had Lovers . Toppie je weer eens te zien meid jammer dat roy er niet bij was Huilen . Toen nog een paar keer een heuvel gesprongen hij genoot er duidelijk van (zie foto). En tja toen begon het: water is toch wel erg eng HET BIJT. Hij wilde een afgesloten stuk niet inspringen het water was toch wel erg eng uiteindelijk met doorzetten ging hij erin Boos! . Ik denk dat we bij dat water wel half uur to 3 kwartier bezig zijn geweest eerst vond hij het eng en toen begon hij te zieken. Ruiter afgestapt en in het water gaan staan uiteindelijk na heel wat moeite en wat klappen met de zweep stond hij erin. Tja en dan echt leys kende kreeg hij er toen geen genoeg meer van en genot duidelijk. Nog een paar kreeg in en uit de cirkel met water gesprongen en het water door lopen zijn we gestopt. Nog even een rond volle galop het terrein rond en toen lekker naar de trailer.

Lekker afgesponst nieuwe fleecedeken op en toen ging hij in een keer moe en voldaan de trailer op Lovers . We waren allemaal moe maar zeker erg tevreden en het smaakt zeker naar meer. Dus misschien dat we volgend jaar de training gaan volgen daar. Volgens een van de instructeurs daar is het zeker een goed paard ervoor hij springt netjes en erg gemakkelijk en vooral omdat het de eerste keer was.

Een foto voor de indruk rest staat op video.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 10-06-04 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:27

Winterswijk ben ik gister geweest, en daar kun je ook gewoon heen *LOL* erg mooi stuk bos voor de cross vooral de waterbak..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:29

He super Prisca!
Volgende keer als je weer in de buurt bent even zeggen hoor dan kom ik ook kijken

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:31

Ik denk jij weet het wel van Ilona en Janna?.

Volgende week Ede sjimmy.

Nog wat indrukken:

Afbeelding

Afbeelding

Water bijt ECHT.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 10-06-04 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:31

Gaaf he, ik vind het ook heerlijk om te doen, net als Dennis. Helaas hebben wij in het bos maar weinig hindernissen die te doen zijn voor een kleine pony.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:43

Wij zijn toen met een groep van de regiotraining (zuid) daar geweest. Wel leuk dat je alleen in de losrijbak kunt komen dmv een opsprong en een afsprong Haha! . Daar hebben ze dus losgereden en wat hekjes enzo gesprongen.

Zij hebben het rondje om de grote wei zeg maar linksom gedaan, want dan had je ook een mooie opbouw. Eerste lijn was een lange coffin achter elkaar (gat, coniferen, gat, coniferen, enz) en dat steeds op 3 galopsprongen. Heel fijn om ritme te houden dus. Dat moesten ze een paar keer heen en terug springen.

Tweede lijn was van alles en nog wat, hekjes, heksenoog met gat ervoor, steiltjes, enz. Die lijn hebben ze 1x gedaan vanuit een flink crosstempo.

Toen het derde lijntje; oftewel een paar honderd meter trappenlopen (en dat bergop en bergaf) en soms een trede die ontbreekt (=gat) Haha! . Bij de eerste keer stopten alle paarden, want ze snapten er niks van. Maar toen ze voor de tweede keer kwamen gingen de oortjes erop en ze vonden het geweldig. Je zag die paarden gewoon handig worden. Dat moesten ze een paar keer heen en terug doen.

Ter afsluiting hebben ze allemaal de op en afsprong met waterbak erachter gedaan. En die waterbak waar je zeg maar in moest springen, waar jij het ook over had Prisca. Dat leverde voor niemand problemen op.

Er waren wel wat probleempjes met de paarden die daar ook in die wei lopen. Die kwamen achter een meisje van de groep aan. Haha!

Het is ook een geweldig terrein als je als groom meebent, want het is lopend allemaal heel goed bij te houden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:46

Zo ver zijn we niet geweest ook het bos niet in willen we de volgende keer doen. We zijn zolang bij de waterbak bezig geweest dat het te vermoeiend was om meer te gaan doen. Hij heeft alles een beetje gezien en daar ging het om.

Paarden, koeien en schapen liepen er maar hij schrok er niet van liep lekker door. Zal wel van de andere groep dat er ruiters waren die er last van hadden. Soms is Leys ook zo nuchter haha.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 10-06-04 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:46

Ik was niet op stal geweest had het niet gehoord. Meestal gaat dat wel via de tam tam... Haha! Gisteravond kon ik ook niet. Maar volgende week staat nog steeds op de planning om te gaan kijken.

Dit is toch dat crossterrein waar we met de lunterenrit langskwamen iloon?

:evaw:

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:01

Het is wel heel lastig te vinden. Wij hebben iig heel Lunteren gezien (incl alle mensen gesproken die in de tuin aan het werken waren) voordat we er waren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 10:06

Wij zijn idd ook even bezig gewwest vooral dat laatste hobbelige pad was erg. Voor Leys wa shet even geleden dat hij op de trailer stond en dan nu op een nieuwe trailer maar hij sloeg zich er super doorheen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:14

Scum schreef:
Het is wel heel lastig te vinden. Wij hebben iig heel Lunteren gezien (incl alle mensen gesproken die in de tuin aan het werken waren) voordat we er waren.

Als het het terrein is wat ik denk kan dat wel kloppen. Zandweggetjes om er te komen, parkeren langs een zandweg (?).
Maar ik weet niet waar die andere crossterreinen liggen....

:evaw:

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:18

Ja, het was ook op de vijfsprong. En je moest er via een zandweg heen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 10:23

Volgende keer gaan we wat meer doen denk dat hij al genoeg indrukken heeft gehad voor die avond.

Ik was erg blij dat hij er zo braaf op liep erna was er wel even bang voor. We moesten noggeld afgeven bij Mevr. Roskam dus ook nog draaien op dat fijne zandpad maar dat ging allemaal prima. Dat parkeren is idd wel jammer maar ging prima.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:24

Stoer hoor! Die Leys!

Leuk dat het zo bevallen is! Ben benieuwd hoe het de 18e zal gaan, maar als hij dit de eerste keer al zo braaf deed.

En ja duh.. tuurrlijk is water gevaarlijk.. dat is toch algemeen bekend! Verward (mijne heeft dat probleem al met een plas water op de grond.. kun je nagaan?!)

Nee echt fijn dat hij het zo leuk vind, is het voor hem een lekkere afwisseling!

OK dan!

Eva ons kleine wonder, geboren 28-11-2010!
*RIP* Cupido.. je bent altijd in mijn hart!! Ik hou van je!!
14-05-96 † 19-03-07

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:29

Wilde net schrijven. Water is inderdaad heel erg gevaarlijk.

Leuk dat Leys het zo leuk vindt. Volgende keer springfoto's van jou?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:34

gave foto's Pris, leuk dat Leys er zo veel plezier in had. Ik hoop echt dat ik de 18e kan komen kijken, lijkt me gezellig!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 10:37

Heike schreef:
Wilde net schrijven. Water is inderdaad heel erg gevaarlijk.

Leuk dat Leys het zo leuk vindt. Volgende keer springfoto's van jou?


Ja het bijt echt heeeeel erg.

Mhh zal denk ik wel even duren het gaat nu zo fijn dat ik het voorlopig hierbij laat. Dressuur gaat hij op dit moment ook erg fijn en heeft er weer lol in (ik ook). Misschien over een jaar rustig weer proberen.

Ja Maaike je MOET komen Tong uitsteken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:55

het was idd wel superleuk, afgezien van dat gedraak met dat water.
Wow! Help! hihi Ach gut
Maarja typisch Leysander...

Volgende keer voor het betere werk, dan ook meer Cheese! , en nemen we het helemaal op. Toch?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:15

Was super je weer eens te zien Pris! Leuk dat ik Leysander weer eens gezien heb na al die jaren, hij is echt enorm veranderd, stoeeeeeer!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:27

Jaaaaa, dat gevoel ken ik Haha!

Ik heb met Gracy ook haar allereeste crosstraining in Lunteren gehad dus de eerste foto komt mij bekend voor Knipoog
Ook met de water, precies hetzelfde meegemaakt.. Gracy moest ook de benodigd overtuiging hebben en na 30-45 min ging ze erin, en erover OK dan!

De heuvel was een onwise gaaf ervaring!

Veel plezier op 18 juni! Haha!

We wachten tot 22 augustus dan doe wij met Leidschendam mee in de oefencross Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:10

Locanda schreef:
het was idd wel superleuk, afgezien van dat gedraak met dat water.
Wow! Help! hihi Ach gut
Maarja typisch Leysander...

Volgende keer voor het betere werk, dan ook meer Cheese! , en nemen we het helemaal op. Toch?


heeee onze top groom OK dan! .

Tja ik had de videocamera en jij de fotocamera dus leef je uit zou ik zeggen Haha! .

En leys lekker verwend afgelopen weekend?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:27

Zeker wel, hij was super braaf.
Zaterdag, molen + uitgebreide borstelbeurt
Zondag, even gereden + 3 kwartier los gestaan, en nog even dat wondje afgespoten en met betadine ontsmet. had ie opengetrapt linksachter.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:46

Gaaf hoor!
Dus het nieuwe vervoermiddel is ook "gedoopt", bevalt 'ie helemaal goed?

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:52

Pris! wat gaaf zeg wie had dat gedacht na die operatie dat hij er ooit zo bovenop zou komen.

Maare jij zit er nu niet op bij die foto's begrijp ik?
toch een beetje een dressuurmuts aan het worden Knipoog
Ik kom snel weer eens langs! ben heel benieuwd hijz iet er iig super uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 08:33

Margreet schreef:
Gaaf hoor!
Dus het nieuwe vervoermiddel is ook "gedoopt", bevalt 'ie helemaal goed?


Jaaaaa helemaal super met laden heeft hij niet naar de bovenkant gekeken en liep keurig in een keer door OK dan! . Een Henra Amazone is dus Leys proef.

Nou kim ik niet in iedergeval hij is zo super de laatste weken met springen gaat het super en het klikt erg goed tussen hun (oke ze heeft er werk aan haha).

We zijn idd weer een dressuurcombi aan het worden. Het is een heel ander paard geworden veel makkelijker te bewerken en meer rust. We rijden de L2 uit en we zijn al bezig met M oefeningen die pakt hij super op.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, GrapeshotBot en 9 bezoekers