Achterhand eronder rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Achterhand eronder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:21

Hallo,
Ik heb al 3 en een halve maand een fjord.
Alles gaat steeds beter het rijden en omgang alleen loopt ze heel erg op haar voorhand nu zijn we haar achterhand eronder aan het rijden maar hebben jullie nog tips omdat te stimuleren?
alvast bedankt
Renske

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:31

Heel veel overgangen rijden....

Overgangen moeten actief zijn. Ook halthouden is een actieve overgang, als je gaat halthouden altijd je been eraan houden, dan gaan ze mooi vierkant staan en dan treed de achterhand er ook meer onder.
En dan ook halthouden zonder aan de teugels te trekken, maar door je lang te maken, knieen er goed in te drukken en je bekken kantelen. Als ie niet reageert kun je heel licht je handen proberen te sluiten, maar dan moet je op passen dat ie dus geen steun gaan zoeken om te hangen, want dan verplaatst het gewicht zich weer op de voorhand.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, als je vragen heb hoor ik dat wel Lachen Succes!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:35

Heb je ook les met je fjord? Anders is dat mijn eerste tip om goede les te gaan halen

En nog een tipje, er zijn hier al topics over geweest bij RT, gebruik de zoekfunctie eens met "achterhand" of "achterhand eronder" ofzo, komt vast wel iets uit Ik denk trouwens dat dit topic daar ook meer op zijn plaats zou staan...

edit: 1x was ik te snel met posten door verkeerde toetscombi, edit 2 typfout, hoezo Blond
Laatst bijgewerkt door Tanjake op 10-06-04 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:36

Kijk ook even bij RT. Daar hoort dit topic!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:36

Heel erg bedankt!
Jah het halthouden is ook een probleem ze is zo verschrikkelijk sterk gewoon!
Maar na veel voltes enzo staat ze inderdaad sneller stil!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:36

Onder RT staan hier veeel onderwerpen over wellicht kan je daar even kijken.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:40

Dom van mij sorry maar bednakt allemaal!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:53

Ik heb je topic sowieso even naar RT verplaatst. Maar je zou idd ook de zoekfunctie kunnen gebruiken, er is al veel over dit onderwerp geschreven op Bokt. Lachen

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:24

Achterhand eronder rijden ? Veel overgangen inderdaad en anders een lange zweep erbij pakken. Steeds als jij dan been geeft en de achterhand moet eronder komen geef je een tikje. Bij mijn paard werkte dat hartstikke goed, ik doe het soms nog wel eens als het niet zo wil lukken. Alleen omdat mijn paard 1.82 groot is moet ik dan meteen een superlange zweep nemen van 1.60. Maar voor de meeste paarden kun je het wel met een kleinere af, hoor.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:26

Sorry babette1 maar ik ga niet met zwepen werken als het niet nodig is!

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:46

Ik snap wel dat je niet met zwepen wilt werken als dat niet nodig is, dat doe ik ook niet. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat je door middel van een tikje met je zweep de achterhand kunt stimuleren. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat je de hele tijd er op los moet meppen ofzo. De zweep is een hulpmiddel en daarvoor gebruik ik hem ook. Dat is alles.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:46

okay tnkx

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:41

Malibu schreef:
Heel veel overgangen rijden....

Overgangen moeten actief zijn. Ook halthouden is een actieve overgang, als je gaat halthouden altijd je been eraan houden, dan gaan ze mooi vierkant staan en dan treed de achterhand er ook meer onder.
En dan ook halthouden zonder aan de teugels te trekken, maar door je lang te maken, knieen er goed in te drukken en je bekken kantelen. Als ie niet reageert kun je heel licht je handen proberen te sluiten, maar dan moet je op passen dat ie dus geen steun gaan zoeken om te hangen, want dan verplaatst het gewicht zich weer op de voorhand.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, als je vragen heb hoor ik dat wel Lachen Succes!

Ik sluit me hierbij aan, ook moet het paard Ɣltijd voorwaarts zijn met impuls( dat is dus wat anders dan als een bezetene door de bak scheuren Cool )

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 14:07

Dank je wel ik ga er morgen weer voor het eerst op maar dan gaan we niet echt sirieus rijden meer stappen draven en galopperen en dan wer klaar!