Kattenren is bijna af!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Kattenren is bijna af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:40

Heej mensen mijn vader is van de week begonnen met het bouwen van onze kattenren!! Ik vind het echt super worden, tegenover dat wankele ding wat we eerst hadden Tong uitsteken
Deze komt langs de hele breedte van het huis zodat we alle deuren open kunnen zetten en de katten gewoon daar rond kunnen lopen. Er is een hekje, daarboven gaas en ook een dak van gaas. Er komt ook nog ene deur in maar dat doen we als laatste volgensmij.
Ik zal eens ff fotos gaan zoeken!
Kuss

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:33

Ja, ik ben wel benieuwd naar foto's. Wij willen ook een kattenren gaan bouwen. We hebben nu 9 binnenkatten en soms is dat best druk Lachen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:10

Wat leuk zeg! Schiet het al een beetje op? Want we zijn hier natuurlijk wel benieuwd naar wat fotomateriaal! Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 06:52

Nou hier zijn alvast een paar fototjes van vandeweek:

Afbeelding
1 kant, hierboven het hekje zit nou ook gaas maar daar nog geen foto van

Afbeelding
Het andere stukje, hier zit nou dus ook al gaas op

Afbeelding
Hier komt de deur

Afbeelding
En een foto in de ren.

We zijn nou al een stuk verder met bouwen maar heb nog geen foto, ik zal als ik tijd heb vanmiddag ff foto maken

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:43

Jeetje, ze hebben straks lekker de ruimte als ik dat zo zie! Toppie! OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:10

vraagje; waarom een ren, waarom laat je ze niet los in de tuin ?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:15

IngridM schreef:
vraagje; waarom een ren, waarom laat je ze niet los in de tuin ?


Wie weet wonen ze dicht bij een grote weg of zijn ze sowieso bang dat ze onder een auto komen... Maar ik vind dit sowieso al een superoplossing vergeleken bij altijd maar binnen!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:15

Mooi hoor. Echt lekker voor ze als ze naar buiten kunnen. Wij gaan er ook eentje maken voor ons Abessijntje. Die gaan we ook echt niet los laten lopen, dan zijn we hem geheid kwijt!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:30

IngridM schreef:
vraagje; waarom een ren, waarom laat je ze niet los in de tuin ?

Wat Liesje_Lovers redenen zijn weet ik niet. Maar wij laten de katten niet buiten omdat toen we nog in de stad woonden: er al eens een kat vergiftigd is en ik heel vaak veel last had van de katten van anderen. Terwijl niemand last van mijn binnenkatten had. Ook heb ik gezien hoe een oudere buurvrouw met als enige hobby haar tuintje helemaal gek werd van al die buurtkatten die steeds tussen haar bloemen en groente kwamen scheiten! En als ze er wat van zei kon ze een grote mond krijgen, want zo'n kat had toch het recht om vrij te kunnen rondlopen!?! Over het recht van die buurvrouw om haar eigen tuintje kattestront vrij te hebben had niemand het ooit!

En nu we de ruimte hebben in Drenthe wonen we bij een weg waar regelmatig katten doodgereden worden. En heb ik nog steeds last van buurkatten die in onze schuur op het hooi plassen. Ik wil gewoon niet dat anderen last hebben van mijn hobby.
Dus wij gaan ook een ren bouwen. Ik laat de honden, paarden, ratten en kippen tenslotte ook niet vrij door de tuinen van de buren rennen!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:41

Precies Feufollet wij willen niet dat andere mensen last hebben van onze katten, en we weten ook niet echt zeker of we ze dan nog terug zullen zien Verward Zelf hebben wij ook last van andere katten in onze tuin en we wilen gewoon niet dat onze katten bij andere in de tuin zitten

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:11

IngridM schreef:
vraagje; waarom een ren, waarom laat je ze niet los in de tuin ?

Wij hebben de katten ook in een ren in de tuin, bij ons wonen veel duivenmelkers, en daar is van 'bekend' dat ze katten vergiftigen, met onze kat Bonkie is dat ook een keer gedaan, gelukkig dat hij het overleeft heeft, maar alle 3 de katten hebben er geen behoefte aan los buiten te zijn, Als Bonkie wegloopt gaat hij 2 meter van de deur bang op de grond liggen mauwen...
Het is wel de meest veilige manier om je katten buiten te laten, in een ren. Haha!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:51

Liesje_Lover schreef:
Zelf hebben wij ook last van andere katten in onze tuin en we wilen gewoon niet dat onze katten bij andere in de tuin zitten


Sinds wij de achtertuin katveilig hebben gemaakt, dat wil zeggen rondom het schuttingwerk een gaaswerk +/- 30 cm hekinwaarts, hebben wij geen last meer van andere katten in de tuin.
Is ook niet verwonderlijk gezien het feit dat er 4 van mij loslopen. Cool
Zo kunnen ze lekker de hele dag buiten lopen maar niet verder als mijn tuin....een soort uit de kluiten gewassen kattenren dus Haha!

Maar wel beter dat je met een ren bezig bent, kunnen de katten lekker buiten van het zonnetje genieten en naar de vogeltjes loeren.....