zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:06

Hallo Bokkers,

Vorige week ben ik bij mijn huisarts geweest ( alweer ) en er is weel bloed geprikt, hiervan weet ik dat er gekeken word of ik iets aan mijn nieren heb, schildklier of ik misschien de ziekte van lyme heb en nog veel meer andere dingen. mocht er niks uitkomen heb ik kans dat ik naar de Neuroloog moet ( misschien ms? ).

Ik heb al jaren lang last van hevige vermoeidheid,.de laaste tijd ( paar jaartjes ) is het zo erg dat ik helaas niet meer fulltime kan werken, ik hou t gewoon weg niet vol.
Nu vanaf de laaste maanden wordt het erger en erger dat ik zelfs moeite heb met 4 uurtjes op een dag te werken. ook krijg ik steeds vaker pijn in mijn spieren ( vooral de benen ) en trillingen in de spieren ( armen en benen en handen ) en last van stuiptrekkingen en concentratie stoornissen.
Ik zak ook al wel eens door mijn benen heen en heb last van duizeligheid ( dit is dus vooral de laaste maanden erbij gekomen ).
Ik heb zo ontzettend veel slaap nodig dat gewoon niet gezond meer is.

Ik ben in t verleden al vele bezoekjes bij de huisarts geweest en er kwam nooit wat ut mijn bloed. Alleen dat ik vroeger pfeiffer heb gehad en dat de vermoeidheid dus misschien daar vandaan kwam en chronisch is geworden.

Maar nu krijg ik er dus steeds meer klachten bij.
Ik kan niet langer maar dan een half uurtje a 3 kwartier paardrijden want dan ben ik kapot terwijl ik eerst makkelijk zo een aantal paarden per dag kon rijden.

Eind van de week kan ik bellen voor het bloed onderzoek.

Verder ben ik daranaast ook depresief ( maar dat ben ik nu ongeveer al 10 jaar en slik ook antidepresiva ervoor en heb het in momenten. Vooral rond de herfst en winter, en heb het uiteraard dit jaar ook gehad maar begin er weer een beetje boven op te krabbelen )

Zijn er meer mensen die deze klachten hebben en wat is jullie Diagnose?
Het is niet te bedoeling om voor eigen doktertje de spelen en wacht netjes op een diagnose, maar misschien dat er mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen over deze symptonen?


Groetjes Cindy


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:39

Cinnepin het klinkt mij wel erg als Lyme in de oren (of tenminste heb ik de dingen gehad die jij ook omschrijft). Let op: de gemiddelde Lyme test is NIET betrouwbaar. Zeker de Elisa test niet. Langdurige lymepatienten komen niet positief uit die test, terwijl ze wel positief uit de western blot test komen. Vraag naar welke test je hebt gehad bij je ha.

Voor meer info over lyme (en lijst van symtomen) kun je terecht op www. lymenet.nl. Daar staat ook veel info over de bloedtesten. Succes!

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:43

Anya, dank je wel, ik ga eens kijken!
En ik ga navraag doen bij de ha welke test ze doen!
Dank je wel!

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:47

ik heb even snel gekeken bij de symptonen ( moet zo weer verder gaan slapen )
En ik heb idd ook last van de oren ( wat erbij staat ) alleen dacht ik dat dat ergens anders vandaan kwam. Het jeukt vaak of ik heb steken erin ( niet constant overigens )
Maar heel veel symptonen heb ik ook niet.
ik wacht t even af.

ik heb trouwens nooit gemerkt dat ik gebeten ben door een teek, maar het kan ongemerkt. Ik rijd graag recreatief en kon dus ook in het bos.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:55

Die oren heb ik ook. Ik heb zeker niet alles. Er zijn ook verschillende vormen. De neurologische vorm levert andere problemen dan de artritis of de spiervorm.

Bij mij is het nooit op tijd ontdekt en ik heb dus chronische lyme.

Het begon met vage klachten: zware moeie armen en benen. Aanhoudend griepgevoel zonder koors.
Daarna kreeg ik steken in mijn knie met name. Heel scherpe pijn die er door knalde en weer weg was. Het duurde soms ook weken voor de volgende problemen zich aandienden.

Daarna spierproblemen. Met name tussen schouderbladen en langs de ruggegraat. Later ook ander plekken.

Oorgedoe. geluid en jeuk.
Concentratiestoornis: niet op woorden kunnen komen, niet kunnen lezen. Moe. Moe en nog eens moe.
rare huidproblemen. Jeuk, blaasjes van alles. Trok altijd weer weg.

Trillingen. Schokjes door benen. Soms een trilling in oogzenuwen.

Daarna kreeg ik een rare plek op mijn been die met niets wegging. Dit bleek een Lyme ACA te zijn en dat duidt op 3e fase lyme. Toen is het ook pas ontdekt.

Ik had ook last van stemmingswisselingen trouwens.
Veel andere dingen heb ik niet gehad. Ja ik ben gedotterd terwijl ik verder prachtige aderen heb (zegt de arts). En er bestaat ook lyme carditis, wat je aderen weer aantast.

Affijn> geen fijne ziekte. Wel gestopt bij mij na een aantal keren maanden antibiotica slikken. Ik kan nog steeds maar een half uurtje rijden, maar het wordt niet erger nu.

Ik heb nooit een teek van dichtbij gezien (dacht ik). Maar ook de nymfen (2 mm groot) kunnen besmet zijn.

Succes i.i.g.

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:02

Ik herken eigelijk alles van wat je schrijft , vraag ook eens of je vitamine B12 al is nagekeken en wat je waarde hiervan is.
Dit geeft ook een hele hoop klachten.
Sterkte en suc6

Lieverd , ik zie je weer over de regenboog brug
17-04-86 / 8-11-09.

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:14

Lijkt me echt een vervelende ziekte.
Ik ben nu ook aan het rommelen met mijn gezondheid en heb ook wel veel van de klachten die je beschrijft en op die website staan. Heb nu een paar keer bloed laten prikken daar kwam uit dat mijn schildklier, nieren en lever goed waren. Wel Heb ik nu bloedarmoede dus daar slik ik nu medicijnen voor. Als de klachten nog niet over gaan dan ga ik maar eens vragen naar een lyme test. Ik heb ook nooit een tekenbeet gehad tenminste heb niks gezien, ik rijd wel veel buiten en werk op een manege.

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:15

Kan je wel werken/naar school als je zo moe bent?

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:01

@ Anya, veel herken ik idd. Ik heb ook een stijve rug ltijd en als mijn vriend t los masseert moet ie soms gewoon stoppen omdat het te pijn doet. En toen je over knieen begon, Ik heb vaak dat ie laat maar zeggen knakt en een pijnscheut erdoorheen en dan is t weer weg. Dit gebeurt heel vaak.
Morgen ga ik bellen voor de uitslagen alleen de lyme zou langer duren dus daar moet ik dan denk ik volgende week over bellen.

De moeder van een vriendin van me ( waar ik gistere was ) die heeft ms, en dar had ik ook ontzettend veel vergelijkingen mee.


@ silvana84
ik werk al partime vanwege de vemoeidheid omdat fulltime niet luke, Dit ging altijd goed maar de laatste tijd krijg ik idd er steeds meer moeite mee, zelfs als ik 4 uurtjes moet werken op een dag, ik ben dan aan t einde van me latijn, ik ga dan altijd slapen als ik uit me werk kom, soms kan ik daarna nog ff naar de paarden, vaak ook niet.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:51

onne schreef:
Ik herken eigelijk alles van wat je schrijft , vraag ook eens of je vitamine B12 al is nagekeken en wat je waarde hiervan is.
Dit geeft ook een hele hoop klachten.
Sterkte en suc6


Dit wilde ik ook zeggen, vraag eens na of je b12 gecontroleerd is, want ik herken er erg veel van!

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:49

bedankt allemaal, ik kreeg ookal een pb idd over die b12
Ik wist niet wat alles betekende op het formulier wat ik meekreeg dus er is best kans dat t ook word onderzocht. Morgen bel ik naar de huisarts en dan zal ik t eens navragen.
Ik kreeg via de pb ook een site door over b12 en herkende er heel veel van!
Wat is daar trouwens de behandeling van?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:20

vitamine b12 spuiten.
Dachten ze bij mij ook aan, maar dat had ik niet. Prachtig vitamine B12 gehalte. Maar als je al zoveel bloedonderzoek hebt gehad, dan zouden ze daar normaal gesproken wel op moeten testen.

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:30

hmm ok, ik wacht nog even af Lachen
Joop uiteraard dat niks ernstigs is, hoop ook niet dat ze weer niets kunnen vindenw ant dan kan er nog niks aan gedaan worden

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:12

Ik dacht ook gelijk aan vitamine B12!!
Wordt niet door iedere HA standaard getest, dus zou het zeker even controleren Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:13

ja ik ga t ook zeker vragen morgen!
En houd uiteraard jullie op de hoogte!

berpie

Berichten: 1662
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: belgie

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:19

hoi meis, ik heb helaas geen oplossing voor je maar wil je gewoon even een hart onder de riem steken.
Heel veel succes morgen en hoop dat je beetje duidelijkheid krijgt en gewoon snel weer op knapt, veel liefs en veel sterkte van mij.

Wie geeft deze pointer broertjes na alle ontberingen eindelijk een goed tehuis.
http://94.100.114.36/385750001-385800000/385755401-385755500/385755476_6_aLLg.jpeg

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:21

dank je wel berpie, vind ik heel lief van je Lachen

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:48

Ik heb bijna precies hetzelfde. Loop er nu een jaar mee. Ben bij de kinderarts geweest, cardioloog en 2 huisartsen. Nu moet ik 3 maanden afwachten voordat ik weer doorgestuurd wordt met het vermoeden van CVS/ME/Fybromialgie. Ik moet afwachten omdat zo'n diagnose zware gevolgen voor mijn leven zou kunnen hebben. Het enige wat ik wil is alleen een behoorlijk onderzoek maargoed.

@Anya; afgezien van die rare plek op je been, heb ik verder ook álles wat jij beschrijft. Op lyme willen ze alleen niet prikken 'dat geeft toch andere symptomen'. Maar volgens mij was de arts in kwestie helemaal niet op de hoogte; die verkondigde dat ik alleen lyme zou hebben als ik verstijft in bed lag.

Vitamine B12 is bij mij ook geprikt. Volgens nieuwe richtlijnen zou je onder de 300 verder onderzocht moeten worden. Bij mij hielt alleen elke arts een ondergrens van 145 oid aan. En tsja.. laat ik nou net 200 hebben. En volgens de artsen was dat dus prima in orde... Zou ik ook even op letten.
MS is bij mij ook ter sprake gekomen omdat het in de familie zit. Wilde men ook niet naar kijken omdat ik dan gezichtsverlies moet hebben aan 1 oog. Verder wuiven ze dat erg snel weg bij mij. Terwijl mijn tante die het heeft, precies zo begon met sukkelen zoals ik.

Heel veel succes bij de dokter, hopelijk kom je er snel achter wat het is. Ach gut

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:50

maar je hoeft toch niet ALLE klachten te hbben om een bepaald iets hebben, dan word er al snel weggeuifd zeg!

Soms krijg je gewoon niet t gevoel seriueus genomen te worden!

Bedankt!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:01

Paula artsen in Nederland zijn ongelofelijk slecht voorgelicht als het om lyme gaat. Mij hebben ze jaren naar huis gestuurd met de melding dat ik niks had en me aanstelde. Ze konden immers niks vinden. En intussen werden mijn klachten steeds erger. Die lyme plek kwam pas na een aantal jaren en ik heb nooit een rode kring gezien (die zie je in de helft van de besmettingen ook helemaal niet).

Als jij deze klachten hebt, kun je eisen om een western blot test te laten doen. Of je kunt je bloed laten prikken en opsturen naar het lab ik Duitsland waar ze wel goed op de hoogte zijn vanLyme. Hoe je dat doet staat op www.lymenet.nl

Verder ken ik weinig lymepatienten die verstijft in bed liggen. Die huisarts is gek kortom.

En dat niet serieus genomen worden overkomt i.i.g. alle lymepatienten. Omdat de symtomen zo verschillend zijn en niet iedereen alles krijg, het ziektebeeld heel wisselend is, het soms ook zo maar een half jaar kan stoppen en dan weer beginnen met andere symtomen.

Voor mij is het dus te laat. Er is al veel te veel stuk. Maar voor sommigen hoeft dat niet zo te zijn. Kortom: stop er desnoods zelf het geld in voor de test of overleg met je verzekeraar, laat je doorverwijzen naar een goede arts (er staan er een paar op lymenet.nl of bel de patientenvereniging welke ha lyme wel serieus neemt.

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:09

Inderdaad, het is mij ook vies tegen gevallen allemaal. De ene arts wil je bijna opnemen, maar de arts die daar weer over gaat vind dat er weinig aan de hand is. En zo wordt je heen en weer geslingert.

Ik zie wel dat jij last hebt van depressieve periodes. Hamert je arts er niet op dat dat de oorzaak kan zijn? Want meestal als ze het niet 1,2,3 kunnen vinden beginnen ze daar wel over. Maar ik denk dat jij zelf heel goed aan kan voelen of het psygisch zit of niet. Kan het geen bijwerking zijn van je AD?

@Anya; Ja dat dacht ik dus ook. Scheve mond Ga zo even dat lymenet doorlezen. Hoe ben jij uiteindelijk aan de diagnose gekomen? Wist je zeker dat je Lyme had en ben je zo gaan onderzoeken?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:19

Nee ik wist niet dat ik lyme had. Was al heel lang niet meer naar de ha geweest, ik stelde me aan. Maar toen ik die plek kreeg moest ik wel (jeukte as hell en werd alleen maar groter, ging er perkamentachtig uit zien en werd paars. Ha wist niet wat het was en na tig zalfjes heb ik geeist dat ik naar de huidarts werd doorverwezen. Die wierp één blik op die plek en zei: je hebt vast ook gewrichts en spier en andere klachten want dit is een lyme-aca (en dat betekent derde fase lyme). Zo ben ik erachter gekomen. En ondanks de duidelijke lyme aca kwam ik nog maar aspecifiek positief uit de lyme test (waarschijnlijk omdat ik mijn teek in het buitenland heb opgelopen en op die anti-stoffenbandjes testen ze niet in Nederland).

3 maanden ab geslikt en de plek ging weg, klachten deels. Die kwamen weer terug. Dus naar het radboud, weer behandeld heel lang met AB, voor mijn gevoel gestopt, maar ik blijf altijd beperkt en altijd een zekere mate van pijn houden. Fysiotherapeut houdt me op de been nu wekelijks.

depressief of zo ben ik niet (meer). En zeker in die eerste tijd helemaal niet. Ik heb een drukke baan, ben altijd vrolijk. Dus daar hebben ze het niet op gegooid (wel geprobeerd, maar dat lukte niet).

Anoniem

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:25

Ik ben depresief dat klopt, maar dat ben ik al 10 jaar! Ik heb dit gerefd van mijn moeder waarschijnlijk, dat staat dus los van de klachten vaan de laaste tijd.
Het zijn dus zeer waarschijnlijk ook geen bijwerkingen van de ad

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:48

Had je de HA nog gebeld vandaag? Lachen Nee inderdaad, dat denk ik dan ook niet. Maar ik weet niet hoe jouw HA is, maar hoogstwaarschijnlijk zullen ze het daar wel op willen gooien als ze het niet gelijk vinden. Als ze het niet kunnen vinden zal het wel tussen je oren zitten... Onzin vind ik, maar pas daar dus voor op.
Ook bij mij begonnen ze erover of ik niet depressief kon zijn. Nou ik vond het bijna een belediging, omdat ik juist hartstikke vrolijk ben en gewoon erg gelukkig ben. Alleen dat lichaam doet gewoon niet wat ik wil. En ja, daar wordt ik soms niet al te vrolijk van. Want elke dag dat lichaam weer door de dag slepen... Meestal kan ik er prima mee omgaan maar soms wordt ook dat teveel. Maar gelukkig zijn ze van dat idee ook wel af nu ze mij beter kennen.

@Anya; slecht zeg dat jij zelf actie moest ondernemen voor die plek. En de dermatoloog het in één keer zag terwijl de HA je telkens weer met rommel wegstuurde. Had je AB aan het infuus?

palham
Berichten: 999
Geregistreerd: 29-03-05

Re: zware vermoeidheid, pijn, trillingen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:55

Laat je bloed checken op leukoplasten. Ik wil je niet bang maken, maar ik ken iemand, die had pre-leukemie met symptomen die op jou lijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goldith, Isab123, Lanoca, Marlis, Mondy, OmgiliBot, Spike2019 en 118 bezoekers