Vaal zadel: hoe weer wat kleur geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Vaal zadel: hoe weer wat kleur geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:46

Ik heb pas geleden een zwarte Stübben Romanus gekocht (van kalfsleer) van een jaar of 7 oud. Het leer van het zitvlak is wat vaal en mat en doet een beetje groenig aan.

Niet zo heel mooi dus. Weet er iemand een bepaald olietje of vetje dat de kleur weer een beetje kan opkalefateren? Bij voorkeur iets waar je rijbroek dus niet zwart van wordt (dat hadden ze er dus opgesmeerd waar ik hem gekocht had, witte rijbroek helemaal zwart! Boos! )


LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:13

bij divoza hebben ze zwarte leerverf, werkt goed en geeft niet af zodra het opgedroogd is, succes !

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:21

[VMR] Verf voor een zadel?
topic is van vorige week dacht ik..
Ik heb dus schoenVERF bij de schoenenwinkel gehaald, maar helaas geeft het wel wat af

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 02:01

Ik zou niet hetzelfde doen als Marina en schoenpoets of schoenverf aanschaffen. Ik denk dat dat spul teveel gaat afgeven omdat ik zo het idee zou hebben dat ze daar bij zadelverf meer op letten dan bij schoenverf (het afgeven dus).
Bij de ruitersportzaken heb ik het al vaker zien liggen maar heb er zelf helaas geen ervaring mee. Laat je het nog even weten hoe je het opgelost hebt? Haha!


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:33

Ik hbe de tip van een bokker gekregen die het ook met schoenverf had gedaan (dus geen schoenpoets), bij haar had het helemaal niets afgegeven..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:53

marina schreef:
Ik hbe de tip van een bokker gekregen die het ook met schoenverf had gedaan (dus geen schoenpoets), bij haar had het helemaal niets afgegeven..


Oh, hoop dat het werkt. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken, maar als het niet afgeeft is dat natuurlijk ook een optie...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithM, Kempi001, RvT en 69 bezoekers