Voedingsadvies EquiSanum...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Voedingsadvies EquiSanum...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 15:42

Heb afgelopen week op het internet een voedingsadviesformulier ingevuld van EquiSanum. Vadaag kwam de uitslag met de post:

[naam verwijderd]: 2kg Equi Arab krachtvoer en 4kg hooi, aangevuld met, en hier komt ie: minimaal 10 kg voerstro......
10 kg voerstro, mensenlief, dat is een heel pak stro per dag!

Hoe moet ik dat nou in dat paard proppen? Welk paard eet nu werkelijk minstens 10 kg voerstro per dag?
Ik wil zo'n gratis advies best serieus nemen hoor, maar een heel pak stro voeren per dag?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:46

Misschien bedoelen ze dat die hoeveelheid in ieder geval beschikbaar moet zijn?
Dus dat het er is als je paard zoveel wil eten, maar niet verplicht is om het te eten.

Nulla tenaci invia est via

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:42

Ik heb dat ook ingevuld, ze moet 3 kg Equi western, 4 kg hooi en 6 kg voerstro krijgen. Tevens vanaf de 8ste maand van de dracht Equi fok erbij... In maand 11 komt dat dan op 4,5 kg voer en in maand 12 op 5 kg. Zit wat in... alleen begint ze nu al (6e maand pas) te kniezen met voer, eten met lange tanden (behalve de peen dan Haha! ).. Ik kijk altijd maar aan hoe het gaat, en daar baseer ik het voer op.

Heb je die vragenlijst met die elementen al gedaan? Water, vuur, aarde, metaal, en dan daarop aangepast voer? Zo blijf je bezig Haha!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:08

Ik kreeg ook het advies 2kg EquiArab te voeren, wat ik zelf een beetje veel vind voor een ponytje van 1.45m dat nog niet hoeft te werken.
Hoe groot is Neve en wat moet ze dagelijks doen?

Ik heb het voederstro nog eens nagevraagd, en dat hoeven ze inderdaad niet allemaal op te eten Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 10:00

Poe gelukkig, ze hoeft het niet allemaal op te eten....een plakje zal er best in gaan, maar een heel pak is zelfs [naam verwijderd] te machtig.... Vork

[naam verwijderd] is een warmbloed van 1.65m., ze doet aan lichte arbeid, dressuur/recreatief.

Maar goed, ik vind het een raar advies om stro te voeren. Het kan neit zo heel veel kwaad hoor, maar je (sport)paard wordt er wel buikig van en sommige paarden lopen er weldegelijk koliek van op....

HEt advies van Equiral vind ik helemaal onzin, zie eerdere topics daarover. Omdat ik blond ben hoef ik toch ook niet extra veel spruitjes te eten?... WEl leuk bedacht op de commerciele afdeling....zo'n paardenkenner verdient opslag! Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 10:59

Nou lekker dan! Kan ik dus dat voederadvies in de papierbak gooien!

Lijkt me in elk geval sterk dat een kleine pony zonder arbeid evenveel krachtvoer nodig heeft als een paard dat wel moet werken..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:23

Ik voer Primeur(muesli) ong 2kg en Perfect(brok)1kg,per dag .OP advies van J J van Best Western Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, gonniee, Hanneke137, kaatje77 en 37 bezoekers