plekje op de schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

plekje op de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:39

Mijn paard heeft, net als zijn vader, een wit plekje haren op de schoft. Helaas zijn die witte haren een beetje afgeschuurd door het sjabrak. Je ziet nu gewoon een sutkje huis waar geen haren op zit.

Kan er op de een of andere manier weer haren in groeien?
De zon brand er ook zo lekker op. Het is niet kapot ofzo alleen zit er geen haar meer op. Of is het helaas pindakaas en komt er nooit meer haar op?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:20

Meestal komen er witte haren terug als ze ergens kaal zijn geweest. Je ziet dit vaak bij paarden waar het zadel niet bij past of schuurt. Die hebben dan ook een witte pluk haren op de schoft.
Je zou er wat uiercreme op kunnen smeren om het soepel te houden en tegen de brand.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 11:50

Ik heb een hele poos MSN zalf, uienzalf, zalf van VSM erop gesmeerd maar er komt geen haar op. Het blijft alleen heel vettig en er gaat vuil opzitten waardoor het weer gaat schuren. Is er een andere mogelijkheid om te proberen om er weer haar op te laten groeien?

Redford
Berichten: 148
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:45

Wat je ook nog kunt proberen is Calendulan zalf, dit werkt namelijk ook goed hiervoor

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:31

Ja, calendulazalf helpt goed

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:09

je kan er ook vertrowas op spuiten. Bevordert de haar groei en zorgt ervoor dat er geen nieuwe witte haren komen.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:09

sluit me hierbij aan. zitten er ook geen scherpe dingetjes op die plek, bij het zadel, of dekje, of deken?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:30

NIET SMEREN!!!! Daar houd je de huid week mee en dan gaat er nooit iets groeien. Gewoon lekker in de open lucht laten rusten, als je gaat rijden goed je dekje controleren en in de kamer trekken en verder met rust laten.

Toos paardloos

paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:32

ik heb ook goede ervaring met calendula, je kan misschien nog een gat knippen in je zadeldekje op die plaats zodat er geen druk op de plek kan komen??


buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:59

Over wel of niet smeren heb ik geen mening, voor allebei is wel wat te zeggen.

Ik ben wel met Imker eens dat je het dekje goed in de kamer moet trekken, zodat de schoft vrij ligt en er niets gaat schuren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 20 bezoekers