leuk bosritje met een aardige voorbijganger..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
annie
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: nederland

leuk bosritje met een aardige voorbijganger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:35

Zat ik vandaag in het bos met een groep kinderen want het was zulk lekker weer! In het park aangekomen ben ik zoals altijd gaan galoperen, tot zover gaat dus alles goed.
Dan komt er een kruising paardenpad/voetpad, normaal stoppen de mensen altijd als er paarden aan komen, helemaal als een groep in galop aan kwam. Lijkt mij ook best wel normaal toch? Nou nu liep er dus een man met hond en die stopte eerst dus ik dacht mooi, gewoon door galoperen, nou niet dus! De man stak dus gewoon over!! Verward Tien meter voor me neus, terwijl hij me echt wel had gezien! Dus ik moest me paard echt om trekken om er niet over heen te rijden! Dat vond ik niet echt grappig dus ik vroeg of hij niet even had kunnen wachten en de man reageert me toch kwaad!! Nou ik dus ook want ik vond het echt niet normaal, ik zei tegen hem dat ik net zo veel recht had op het pad als hij. Was hij het blijkbaar niet mee eens en hij liep nog wat na de schelden en te doen, maar ja ik dacht zoek het ook uit en die kinderen moesten al lachen om mijn reactie.
Ik dacht dat ik er van af was, maar nee! de terug weg kom ik hem weer tegen, ik dacht echt ff dat hij weer over wilde steken, maar nee, hij zegt tegen mij: Zeg dame, mag ik jouw even spreken??
Vond ik niet zo een goed plan want ik was nog best wel kwaad, en dat ben ik niet gauw maar hij reageerde zo kwaad!
Dus ik zeg tegen hem, nou Nee, ik vond u ronduit asociaal! en draafde gewoon maar verder...
Wat een leuk ritje had moeten worden is voor mij toch wat anders gelopen, en ik word echt niet snel kwaad maar dit was voor mij echt het toppunt! Hebben er wel meer mensen last gehad van plots over stekende mensen?

ennu, op dit pad zitten meerdere kruisingen met voet paden, iedereen galoppeerd daar en om voor elke kruising te gaan stappen is beetje onmogelijk..
Laatst bijgewerkt door annie op 09-06-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:38

jeemig wat een flapdrol Boos!
Dat vind ik echt nergens op slaan! Ik had eigenlijk doorgereden..wedden dattie dan aan de kant gaat Haha! Bloos ( Of niet... Scheve mond)
Echt asociaal en die laatste reactie Haha! *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:40

Het lijkt mij best logisch om te stoppen met galoperen als je op zo'n kruising terecht komt lijkt mij.

Volwassen mensen a la...maar kinderen en honden snappen dat naar mijn idee nog niet helemaal dus ik zou het risico al niet nemen.

Misschien heel vreemd van mij maar ik als paardenmens zou toch ook zoiets hebben van is het nou zoveel moeite even te stappen of draven.....het is een soort kruispunt dus hou dan ook een beetje rekening met elkaar.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:40

Ik vind eigenlijk dat óók als een voetganger voor je stopt dat je in stap hoort te passeren....
In galop vind ik redelijk onbeleeft als je weet wat voor een stofwolk je achterlaat met dit weer. Nog wat andere punten achterwege gelaten....

:evaw:

marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:41

wat een rare man zeg! Verward
ja, bij mij vlak bij is ook een klein bos en daar lopen altijd mensen met honden
en ik neem altijd gewoon de hoofdweg (ge-asfalteerde weg) en dan komen die mensen ineens uit die paadjes gelopen met die honden. Verward maar die honden steken ook geregeld vlak voor mn neus over ja! Verward en af en toe zeg ik er wel wat van maar die mensen denken toch dat ik lucht ben Verward
totdat ik wel een keer flink tegen ze uitval! stelletje gekken!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:42

Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens. Je hoort andere weggebruikers in stap te passeren, zoiets heet "normaal gedrag". Ik vind het grof bejegenen van die man echt niet kunnen.
Hij vroeg heel netjes of hij je even mocht spreken, zeg je net, dan sta je hem even te woord (niet vanaf je paard, maar je stapt dan even netjes af). Zo is het mij altijd geleerd.

Toos paardloos

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:50

Nou die man had dus helemaal gelijk dat hij jou nog even wilde spreken,je hoort in stap te passeren dus ook wandelaars en zeker niet in galop over een kruispunt van paardepad en voetpad heen te denderen leuk voor die man om dan in een stofwolk te verdwijnen

Je hebt zeker nog nooit van ruiteretiquetten gehoord Verward

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:41

Tjah mij ook, maar kn me voorstellen dat je pissed was, maar hij ook! Dus ja dan ben je pissig tegen elkaar en dan schiet je geen drol op..

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:51

Hahahaha nee idd dan schiet je geen drol op Haha!

ik moet eerlijk zeggen dat k het van jou wel begrijp dat je kwaad was dat ie overstak als ie je WEL zag, maar ik snap ook wel dat hij kwaad is dat je langsracete.
Wijze les : voortaan in stap langs een oversteekplaats rijden, en een (fiets)bel kopen Haha! dat iedereen ZEKER kan horen dat jij eraan komt Tong uitsteken

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:04

Rare man? Sorry hoor, maar hoe kom je daar bij? Wat geef jij een lekker voorbeeld aan een groep kinderen zeg! Het is voor vrijwel iedereen bekend dat het hoogst normaal is dat je terugneemt bij een kruising met een ander pad. Als je er heel veel tegen komt denk ik dat met een beetje inschatting van de situatie een rustig drafje ook wel kan volstaan ipv stap, maar gewoon doorgaloperen? En dan ook nog met een hele groep? Ahum... Scheve mond

Het spijt me zeer, maar ik vind het een ronduit asociale actie van je.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:05

annie schreef:
Dus ik zeg tegen hem, nou Nee, ik vond u ronduit asociaal! en draafde gewoon maar verder...
Wat een leuk ritje had moeten worden is voor mij toch wat anders gelopen


Wat voor de man een leuk wandelingetje met zijn hond had moeten worden is voor hem ook wel wat anders gelopen

Ik kan me daar echt niets bij voorstellen hoor, voetgangerspaadjes passeren in galop. En nog wel met een stoet kinderen achter je aan die jij het goede voorbeeld hoort te geven.
Over asociaal en onverantwoordelijk gesproken.

edit: zie net de reactie van mijn voorganger. Die onderschrijf ik dus, dat mag duidelijk zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:11

Altijd terug naar stap bij een kruising zelfs midden in het bos... je wilt toch ook dat auto's langzamer rijden bij passeren, in mijn ogen hetzelfde. Mijn paard anticipeerd ook op kruisingen omdat hij weet dat we daar gaan stappen Lachen of idd een rustig drafje als je ziet dat er niks aan komt om daarna weer verder te galopperen. Er zijn een paar lange grote paden zonder kruisingen en daar wordt meestal voluit gegaloppeerd.
Die man had zijn hond aangelijnd en heeft waarschijnlijk eerst zeker gemaakt dat jullie hem zagen voordat hij overstak...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 06:48

Tsja, op deze manier ben je geen reclame voor de ruitersport.
Je had deze kruising gewoon in stap moeten passeren. Als jij met een groep kinderen op stap bent, wat voor voorbeeld geef je dan?
Je leert ze nu om hard door te raggen, en geen rekening te houden met andere weggebruikers. Bovendien geef je nog een grote bek op de koop toe. Lekker voorbeeld ben je voor die kunderen.
Als ik deze meneer geweest was, had ik verhaal gehaald bij de manege.
Dit is ronduit asociaal gedrag.

Goedgekeurd onderschrift :)

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 06:53

Ik vind dat je iig niet in galop moet oversteken. Meestal ga ik stappen als ik mensen tegen kom of als ik een voetpad oversteek, maar soms ga ik ook gewoon in een sukkel drafje voorbij, dat vind ik namelijk ook netjes. Ik vind iig dat je je paard moet terugnemen.
Misschien reageert die man wat heftig, maar op zich heeft hij wel gelijk.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:48

Sorry ik kan je geen goed voorbeeld vinden voor de kids die met je mee rede. De gouden regel is nog altijd, passeren in stap , al kom je duizend kruizingen tegen. Staat er nu een bord bij elke kruizing, pas op galoperende paarden oke, maar ik denk in jou geval niet. Je had hem gewoon in stap moeten passeren. Die man had niet voor je neus moeten oversteken, hij is ook fout, maar jij ook in dit geval.

Waar ik regelmatig buitenrij, staat bij een groot lang,recht zandpad, bij iedere kruizing(oke 3) pas op galoperende paarden, omdat iedereen daar zijn paardje laat gaan, dus om ongelukken te voorkomen zijn die borden daar geplaatst, in samen werking met de boswachter.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:05

Ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers, in STAP passeren..
Als hier al iemand a-sociaal gedrag heeft vertoond, ben jij het wel.
Ik vind het levensgevaarlijk wat je gedaan hebt....

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:49

Jij hebt dus overduidelijk ook niet je ruiterbewijs. Dat was bij mij een van de eerste dingen die ik leerde toen ik naar buiten ging...in stap een kruising over.
Het is niet alleen asociaal voor de overstekende voetgangers, fietsers e.d., maar het is ook nog eens gevaarlijk. Stel je voor een klein kind op een fietsje lekker aan het buitenspelen. De gevolgen kan je wel raden.
En ik kan me wel voorstellen dat die man boos was. Hij is zich waarschijnlijk doodgeschrokken. Zou jij ook zijn als een aauto met een noodgang over een kruispunt zou gaan als je met je fiets over wil steken.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:52

Inderdaad, ook ik heb mijn ruiterbewijs en je moet in stap mensen passeren, vind dat JIJ degene bent die asociaal was !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:59

Ik snap dat je baal, dat er opeens eerst een man lijkt te stoppen, maar daarna gewoon doorloopt!! Maar idd misschien kan je beter niet in galop over kruisingen!! En je zegt dan dat veel kruisingen achter elkaar zijn, oke, dat gaat wat moeilijk maar dan kan je beter helemaal niet galoperen bij de kruisingen, maar gewoon ergens anders. Die man zat misschien ook fout dat hij eerst léék te stoppen, maar jij zat het meest fout!! Misschien leek het wel voor jou dat hij ging stoppen, maar wilde hij t helemaal niet!! Die man schrok zich vast wezeloos!!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:00

Als jij niet in galop aan had gekomen had je ook niet je paard om hoefen te trekken... als je weet dat daar een kruising is ga je toch van te voren even stappen.
Als ik dat mannetje was had ik me teneerste waarschijnlijk doodgeschrokken Bloos! als er een kudde wilde paarden op mij en mijn hond zou afkomen en ten tweede zou ik er dus ook even wat van zeggen... Stoom uit je oren
Ik vind niet echt dat je dan het goede voorbeeld geeft aan die kinderen... moet je nou voorstellen dat iedereen dat gaat doen... dan kan je nog geen eens normaal meer ergens lopen..

Als je nou gewoon je netjes aan de regels houdt is er niks aan de hand en is het voor iedereen plezierig!!

Pling Blondie doet het super Pling
Concert Robbiewas super!!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:07

Citaat:
Meligemaaike zei:
Als je nou gewoon je netjes aan de regels houdt is er niks aan de hand en is het voor iedereen plezierig!!


Daar ben ik het helemaal mee eens!!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:45

sja, ook ik sluit me hier volledig bij aan....
Goeie leer voor de volgende keer...

En misschien moet je de kids volgende les even een uitlegje geven dat je misschien fout was?

Stomme man, maar ook een stomme fout!

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:51

die man was in ieder geval erg dapper, vlak voor een groep aangallopperende paarden oversteken.....
voor hetzelfde geld was hij nu appelmoes!

mijn website!
Do not meddle in the affairs of Dragons for you are small and crunchy and taste good with ketchup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:09

Sluit me bij de rest aan, vind jouw gedrag niet echt netjes
Dankzij dit soort acties van een paar asociale ruiters worden steeds meer gebieden afgesloten voor ruiters.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers