waarom zijn ze zo betweterig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

waarom zijn ze zo betweterig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 22:11

ik heb mijn grote,stoere d-pony te koop staan en in iedere advertentie die ik plaats zet ik neer dat ik een ervaren amazone zoek van minstens 16 jaar.....

hij is lief,maar erg sterk/drammerig en als je te lief bent neemt hij de leiding over.
dus heeft hij duidelijkheid nodig in omgang en rijden met nieuwe uitdagingen,dressuurmatig ook echt aan het werk te zetten.

en dan reageren er om de haverklap jonge meiden met een beetje ervaring die zichzelf wel geschikt voor hem vinden....
of moeders zoekende voor een pony voor haar 11 jarige dochter.

aub: ik ben toch duidelijk?


dan gaan ze nog boos reageren ook!
waarom ik die moeite niet wil nemen....

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:27

ik denk dat zulk soort mensen gewoon willen laten zien, of althans, proberen te laten zien, dat ze het allemaal wel weten en dat ze dat dier er 'wel onder krijgen'... Ik heb een gloeiende hekel aan dat soort mensen, zeker in de paardenwereld. Valse bescheidenheid is irritant, maar onnozele overmoed is nog tienmaal ergerlijker! Blegh Blegh Blegh, stomme mensen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:28

Ach, dat blijf je toch wel houden, denk ik. Mensen willen soms niet snappen wat er in een advertentie staat...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:31

is het om igor dat het gaat? dropiie *LOL*
smmige mensen kunnen inderdaad niet lezen,bv als je schrijft dat het een vos is, dan vragen ze gegarandeerd welk kleur die heeft, en zeg je dan een vos, zoals ik in men advertentie al zei, antwoorden ze, oh, ik heb liever een bruine Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:25

Ach je heb altijd van die mensen die zichzelf beter inschatten dan ze zijn en die ook -en dat is heel erg knap- vanaf de andere kant van de lijn kunnen beoordelen hoe jou paard is en dat zij daar best geschikt voor zijn! Haha! Haha! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:51

Ik dacht vroeger ook dat ik wel aardig kon rijden, nu weet ik beter. Haha!
Ik zou het gewoon negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:58

Maar kan het niet zo zijn dat veel mensen van 14 inderdaad beter kunnen rijden dan bveel mensen van 16 en dat die nog de tijd hebben om met zo'n pony mee te groeien. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben tegen mensen die zomaar paarden kopen voor kinderen en tegen mensen die denken dat ze alles kunnen, maar ik zou toch sommige gevallen misschien wel een kans geven.

Charaz

Berichten: 24288
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:08

Ik ken het, ja maar ze kan heel goed rijden. En dan als de pony met het meisje de bak doorcrosst 'ik denk dat het toch niks is'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:19

Waarom zet je er een leeftijd bij? Zet gewoon de zin erbij: niet voor beginners. Dat maakt het in mijn ogen veel duidelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:20

Charos schreef:
Ik ken het, ja maar ze kan heel goed rijden. En dan als de pony met het meisje de bak doorcrosst 'ik denk dat het toch niks is'


Tuurlijk, ik heb zelf ook een pony verkocht, ik kne het, maar heb hem uiteindelijk toch aan iemand verkocht van wie ik het niet verwacht had.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:18

Idd, er bijzetten dat hij niet geschikt is voor beginners lijkt mij een veel betere optie.
En negeer die arrogante ouders toch gewoon, sommige mensen snappen het gewoon niet, maar denken overal verstand van te hebben.
Ze willen toch hun gelijk halen, dus laat ze maar in die waan.
Ondertussen kun jij mooi een goede amazone voor je pony zoeken.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 16:40

als je er bij zet ,niet voor beginners reageren er ouders met kinderen die een al een 5 jaar op de manege rijden en dus in de gevorderde groep zitten.

in mijn advertentie staat dat ik minstens iemand zoek van 16 jaar ,liefst zelfs een volwassene die rijden kan en weet waar die aan begint.hij is sterk en een vergevorderde van 11/14 houden hem dan niet en weten niet zelf hoe ze het moeten verbeteren/oplossen.


je hebt namelijk rijden en RIJDEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:02

casanova schreef:
als je er bij zet ,niet voor beginners reageren er ouders met kinderen die een al een 5 jaar op de manege rijden en dus in de gevorderde groep zitten.

in mijn advertentie staat dat ik minstens iemand zoek van 16 jaar ,liefst zelfs een volwassene die rijden kan en weet waar die aan begint.hij is sterk en een vergevorderde van 11/14 houden hem dan niet en weten niet zelf hoe ze het moeten verbeteren/oplossen.

je hebt namelijk rijden en RIJDEN.


Dat is waar. Toch was mijn eerste eigen pony (ik was toen 13) absoluut niet geschikt voor beginners (als we de advertentie moesten geloven). Maar ik had al een paar jaar les op manegpony's , dus ik was toch geen beginner meer?

Het bleek een heel leuk beest te zijn (arabier), maar ze was heel snel en heel sterk. Ook een typisch voorbeeld van echt niet te houden. Toch heb ik een heleboel plezier gehad van deze pony. In het begin moest ik hem met een pessoabit soms letterlijk met zijn kop tegen een boom trekken om tot stilstand te komen, maar uiteindelijk is het prima in orde gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:38

Haha, nu krijgen we dus weer een topic vol zogenaamde betweters Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:30

Ik vind een leeftijd echt onzin Bloos!.

Veel meiden worden vroeg volwassen en als ze dan ook nog is vroeg zijn begonnen met rijden en GOED LES hebben gehad kunnen ze met 12 echt wel een 'pony niet voor beginners, alleen voor volwassenen' aan.

Mijn pony was ook niet voor kinderen, ze vonden 15 ook erg jong, want ze was zo sterk.... Hmmm... niks van gemerkt. Scheve mond

Charaz

Berichten: 24288
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:37

en t gros van de mensen die bellen zoeken een pony voor een meisje van 11/12 van de manege. Die kunnen er dus totaal niet mee rijden

Charaz

Berichten: 24288
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:37

en t gros van de mensen die bellen zoeken een pony voor een meisje van 11/12 van de manege. Die kunnen er dus totaal niet mee rijden

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 22:43

ik ken mijn mijn pony vanaf zijn 2de jaar en met 3 is hij door mij ingereden.
met 5 jaar is hij verkocht omdat ik hem de bewging die hij nodig had niet kon geven en kwam toen bij een ervaren paardengezin voor een dochter van 12,mamma en tante waren z-dressuur en waren voorzitsters van de plaatselijke rijvereniging.ze hebben altijd paarden gehad.

ik dacht:daar is hij dan wel op zijn plaats want er is genoeg hulp om heen voor dat ''ervaren'' meisje.

4 jaar lang is hij met slof en strakke thiedeman met zijn kin op zijn borst getrokken voor de veiligheid van het meisje,hij was te sterk(en werd dus sterker).
4 jaar lang om het weekend wedstrijd en dan maar L1 met 4 winst rijden.
dus in zo'n 80 wedstrijden maar 9 winstpunten rijden.
dat is echt bar slecht!

dit meisje heeft met haar 16de een paard gekregen en deze pony is verkocht aan een onervaren gezin aan een dochter van 7 jaar.
na twee maanden zaten ze al in de knoei natuurlijk.

pony nam de leiding over en werd weer te koop gezet!
ik kwam hem tegen op internet en heb hem teruggekocht.
vanaf de de eerste dag dat hij terug was is hij weer brave ''sul''.
werkwillig,opgevoed en loopt weer als een zonnetje.

ikzelf heb kennis/ervaring genoeg+ een orunpapier en 8 jaar ervaring inlesgeven aan kinderen.tientallen paarden/ponys zadelmak gemaakt.

dus wie geeft mij nou ongelijk als ik de kinderen met hun ouders die het beter denken te weten NIET wil ontvangen ,terwijl er misschien wel een super ANKY bijzit...inderdaad dat kan.

maar wellicht heb ik er dan wel 50 gehad die het niet waren.
lekker duidelijk voor mijn pony dan al die testritjes en alle tijd die het kost.

begrijpen jullie mij nu beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 03:33

Fellor schreef:
Haha, nu krijgen we dus weer een topic vol zogenaamde betweters Tong uitsteken


Precies! Nee grapje, ik heb gewoon geluk gehad. Kon het toevallig goed vinden met dat beest. Ze wilde alleen maar rennen en dat vond ik toen heel leuk. Dat ze niet meer wilde stoppen vond ik meestal niet zo erg, want het bos was groot genoeg om eindeloos door te galopperen. Alleen als ik gevaarlijk dicht in de buurt van een drukke weg kwam, kreeg ik weleens goed de zenuwen. Ik lostte het op door de martingaal goed kort te doen en dat pessoabit in te hangen. Zelfs dan was het soms nog moeilijk, maar het is altijd gelukt. Pas later leerde ik een beetje rijden (van aan de teugel etc. had ik eerder echt nog nooit gehoord, linkerteugel was linksaf, rechter rechtsaf, volle gewicht aan de teugels (desnoods flinke rukken) was vaart minderen, lopen deed ie vanzelf Schijnheilig). Toen ik fanatieker ging lessen, kon ik hem uiteindelijk zelfs op een halster stoppen (uitgevonden toen ze net gevijld was en ik het zielig vond om een bit in te doen). Hoezo we zijn jong en denken niet logisch na?

Inmiddels denk ik er heel anders over hoor. Toevallig is het bij mij allemaal goed gegaan, maar als ik hem voor die weg een keer net te laat had kunnen remmen, was het misschien ook wel een keer fout gegaan.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 06:00

Ik vind een leeftijd ook niet zoveel zeggen. Misschien kun je er beter iets in zetten in de trant van: voor gevorderde wedstrijd ruiter ofzo.

(heb zelf een bijrijdster van 14 die een knap stukje kan sturen)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:15

Kan me voorstellen dat dat een dilemma is. Bij een leeftijd ben je m.i. een stuk duidelijk als het aangeven van een niveau, aangezien je dan veel eerder mensen krijgt die zichzelf overschatten.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:35

Ik ken het probleem. Toen ik Stan te koop had staan, belde er een man voor zijn dochter. Dochterlief was 11 jaar en reed sinds een jaar op de manege en wilde nu een eigen pony. Ik die man DUIDELIJK gezegd dat het levensgevaarlijk zou zijn en dat ik hem niet aan hun wilde verkopen, dat ik er ook niets mee op zou schieten als ie na 2 weken weer terugkwam. Zegt die man:'nou, als wij willen komen kijken, dan doen we dat toch echt!!'.

Nooit meer wat van gehoord overigens Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:38

kan je er niet bijzetten dat je iemand zoekt die ervaring heeft met moeilijke paarden, en dat manegepaarden daar niet onder vallen?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:39

Tja, een D pony is nou eenmaal een kindermaatje. 16+ers kopen veel sneller een E pony of paard. Ik ken trouwens meer dan genoeg 12 tot 15 jarige grietjes die heel wat beter kunnen rijden en prima een erg moeilijk (groot) paard veel beter aankunnen als sommige volwassenen.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:18

Ik denk dat het niet met leeftijd te maken heeft maar met ervaring.
En als die mensen zo graag willen komen kijken doe dat dan gewoon. Kun je ze lekekr zien crossen Haha! (geintje)