Jullie mening: sollicitatiebrief

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Jullie mening: sollicitatiebrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 14:53

Nou ik ben dus alleen thuis en ben een sollicitatiebrief aan het schrijven, maar er is dus niemand om hem even te controleren, of het goed is of dat er nog wat bij moet of juist weggelaten moet worden.
Het gaat om een baan als secretaresse bij de Rijksuniversiteit Groningen. Ik begin in september dus met een opleiding werken en leren en via school kunnen we aan een baan komen bij de RUG. Dit is de brief, de cv zit er nog niet bij want die moet ik nog maken.


Saskia Wildeboer
xxxx
xxxx

Grijpskerk, 9 juni 2004

Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
xxxx
xxxx
xxxx

Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College

Geachte heer Halsema,

Naar aanleiding van een opleiding als secretaresse in de leerweg BBL, werd ik op de hoogte gesteld dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn in deze functie. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan.

Hiervoor heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen, hiervoor heb ik ook veel stage moeten lopen en veel zelfstandig moeten werken. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of improviseren.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb ik begrepen dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan al dan niet bij de Rijksuniversiteit.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Saskia Wildeboer


Bijlage: curriculum vitae



Nou ik hoop dat jullie me er eenbeetje mee kunnen helpen, ik heb de schrijffouten er ook nog niet uitgehaald hoor, mochten die er in zitten.



[Edit Karin] NAW-gegevens verwijderd


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:37

Een aantal plaatsen beschikbaar is ipv zijn. En je tweede paragraaf is een beetje storend, hiervoor...hiervoor...hierdoor Haha!.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 15:39

Ja vondik ook al maar kon nog niet ech teen oplossing vinden.

Zal er nog even naar kijken.

*edit: ik heb de eerste hiervoor veranderd in tot op heden en de tweede in voor deze opleiding* Verder heb ik nog wat dingen verandert van de verleden tijd naar de tegen woordige tijd. Spraken=spreken en zijn=is.*

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:43

en ik heb geleerd dat je nooit ergens in een brief ik hoop moet zeggen, klinkt wanhopig...

Spero melior

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:49

Ik zou het zo doen:

Saskia Wildeboer
xxxx
xxxx

Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
xxxx
xxxx
xxxx

Grijpskerk, 9 juni 2004 (Datum verplaatst)

Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College

Geachte heer Halsema,

Tijdens mijn opleiding als secretaresse in de leerweg BBL, werd ik op de hoogte gesteld dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn in deze functie. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan.

Voor ik begon met de opleiding tot secretaresse heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen. Hiervoor heb ik ook veel stage moeten lopen en veel zelfstandig moeten werken. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of improviseren.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb gehad, begreep ik dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan, al dan niet bij de Rijksuniversiteit.
>>lege regel ingevoegd

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik zie dan ook graag een uitnodiging tegemoet.
>>nog een lege regel ingevoegd

Met vriendelijke groet,
>>en nog een lege regel ingevoegd

Saskia Wildeboer


Bijlage: curriculum vitae



Nou ik hoop dat jullie me er eenbeetje mee kunnen helpen, ik heb de schrijffouten er ook nog niet uitgehaald hoor, mochten die er in zitten.[/quote]
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 09-06-04 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 15:49

Er hoort hier en daar nog wel wat ruimte tussen, heb ik in de brief wel hoor, maar kreeg eht hier niet voor elkaar.

Wat moet er dan instaan ipv hoop?? Verwacht kan ook niet, dat klinkt helemaal raar. Ik heb deze brief trouwens van een voorbeeld en veranderd, naar mijn situatie.

ik moet nog beginnen mte de opleiding, dus zoals het hierboven beschreven staat kan het niet. Wel erg bedankt natuurlijk, nu heb ik ook direct een vervanger voor dat zinnetje waar hoop in staat.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 09-06-04 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:50

Ik heb het veranderd naar: Ik zie graag een uitnodiging tegemoet.

edit: zal wel even dikdrukken wat ik heb veranderd Knipoog

[o]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:55

[quote="SAKKIA"]




Geachte heer Halsema,

Door het Noorderpoort College werd ik op de hoogte gesteld, dat er in uw bedrijf een aantal plaatsen beschikbaar is voor de functie van secretaresse in de leerweg BBL. (zeg je IN de leerweg?)
De omschrijving van de functie en uw bedrijf spreken mij zeer aan.


Hiervoor heb ik een opleiding voor? paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen, hiervoor heb ik ook veel stage gelopen en veel zelfstandig gewerkt. Hierdoor heb ik geleerd problemen zelf proberen op te lossen en te improviseren.
[\quote]

Even het eerste stukje hoe ik het zou doen.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 09-06-04 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:56

SAKKIA schreef:

Hiervoor
heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen, hiervoor heb ik ook veel stage moeten lopen en veel zelfstandig moeten werken. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of improviseren.


De tweede hiervoor zou je misschien kunnen vervangen door: voor deze opleiding
Het wordt anders een beetje allemaal hetzelfde.

of improviseren zou je kunnen vervangen door: en heb ik mijn improvisatietalent goed kunnen ontwikkelen

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:57

woei, dat is een mooie zin marreke Haha!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:59

Ik krijg regelmatig sollicitatiebrieven binnen. Meestal lees ik ze maar half, maar één opvallende zin is bij mij genoeg om met nèt een beetje meer aandacht te lezen Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:00

Nou ik vind het er iets te dik op liggen, voor mij zou het een teken van te veel eigendunk zijn.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 16:03

Ik heb nu niet omproviseren, maar op een situatie in kunnen springen en dan wel zo dat het in de brief past natuurlijk.

Ik vond het er ook eenbeetj dik boven opliggen namelijk, als ik dat zelf zou lezen, zou ik denken dat diegene wel een hoge eigendunk heeft.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:17

Ik heb even een een aantal dingen veranderd.
Voor mijn werk ben ik de hele dag brieven aan het tikken.
Hoop dat je er wat aan hebt.


Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
xxxx
xxxx
xxxx

Saskia Wildeboer
xxxx
xxxx

Grijpskerk, 9 juni 2004


Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College

Geachte heer Halsema,

Naar aanleiding van een opleiding als secretaresse in de leerweg BBL, werd ik op de hoogte gesteld dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn in deze functie. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan.

Hiervoor heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen.
Voor de opleiding heb ik ook veel stage moeten lopen en veel zelfstandig moeten werken. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of improviseren.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb gehad begreep ik dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan al dan niet bij de Rijksuniversiteit.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Saskia Wildeboer


Bijlage: curriculum vitae

<3 Galanto <3

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 16:24

Je eigen adres moet toch altijd eerst??
Verder kan ik zo neit ontdekken wat je nog meer veranderd hebt, zou je het toe kunnne lichten?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:28

Die volgorde van Taaclover klopt niet hoor.
Het is:
Afzender
plaats en datum
geadresseerde
betreft

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:31

Stage moeten lopen klinkt alsof je het erg vond. Stage gelopen klinkt beter. Hetzelfde met zelfstandig moeten werken. Doe dan ik heb veel zelfstandig gewerkt.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:47

Tessebes schreef:
Die volgorde van Taaclover klopt niet hoor.
Het is:
Afzender
plaats en datum
geadresseerde
betreft


O ja, als jij het nu in een envelop stopt komt het bij jezelf aan !

<3 Galanto <3

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:03

Nee hoor want eht wordt gestuurd naar het adres wat op de envelop staat Knipoog

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:12

Het is wel je eigen adres eerst (ik maak het altijd een lettertype kleiner omdat het ondergeschikt is de persoon aan wie je hem stuurt of ik zet hem helemaal onderaan)
ik zou inderdaad ik hoop weg halen en vervangen door..

Graag zie ik een uitnodiging voor een gesprek tegemoet (of even iets in de richting kom er even niet op) ik hoop weghalen.

Het er dik bovenop leggen mag naar mijn idee in een sollicitatiebrief best... Jij gelooft dat jij de beste bent voor die functie... laat ze dat maar weten... (niet te eigendunkerig gaan doen) je brief moet opvallen er komen al zoveel standaard brieven binnen... Succes er mee!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:18

tsja, de opmerkingen zijn hier al eigenlijk genoemd, heb nog maar weinig toe te voegen...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:31

Ik heb altijd geleerd..... hopende doe je op het toilet, meestal (ben wat van de oude stempel) zet ik ipv hopende VERTROUWENDE neer.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:42

Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
T.a.v. Dhr. Halsema.
xxxx
xxxx
xxxx

naam verplaatsen naar beneden

Grijpskerk, 9 juni 2004


Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College te plaatsnaam

Geachte heer Halsema,

Hierbij neem ik de vrijheid te reageren naar de functie als secretaresse op de Rijksuniversiteit Groningen.
Van deze functie ben ik op de hoogte gesteld via het leerweg BBL. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan.

Hiervoor heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen.
Voor deze opleiding heb ik ook veel stage moeten lopen en veel zelfstandig moeten werken. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of improviseren.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb gehad heb ik begrepen dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan al dan niet bij de Rijksuniversiteit.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd en in afwachting van een gunstige reactie uwerzijds verblijf ik,

Hoogachtend.



Saskia Wildeboer
xxxx
xxxx


Bijlage: curriculum vitae

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:48

Ik ben op het moment ook erg veel aan het sollictieren. Zelf heb ik ook gekeken op cwi.nl. Daar staan ook goede richtlijnen voor een sollicitatiebrief, misschien kun je dat er nog bij gebruiken. verder denk ik wel dat het een nette brief is, en er zijn al veel suggesties gegeven. ik heb nog een klein dingetje Haha!


Geachte heer Halsema,

Naar aanleiding van een opleiding als secretaresse in de leerweg BBL, werd ik op de hoogte gesteld dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn in deze functie. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan. IK ZOU HIER NOG WAT DUIDELIJKER JE MOTIVATIE WEERGEVEN! WAAROM SPREEKT DIE FUNCTIE JE AAN BINNEN DAT BEDRIJF!



verder zou ik proberen om nog zekerder over te komen. iid met dat hopen. Maar ook dat je gewoon graag daar aan het werk wil. Is het niet handig om te meer in het bedrijf te verdiepen voordat je het gesprek eventueel ingaat? Nu staat het in je brief, net alsof je je nog niet hebt verdiept in het bedrijf. (laatste alinea) naar mijn weten stellen bedrijven het zeer op prijs als je kennis hebt van dat bedrijf!

Misschien heb je het wel al gedaan hoor, maar kan ik nu niet opmaken.. Lachen

iig heel veel succes met solliciteren. OK dan! Ik hoop dat het jou beter afgaat dan bij mij.... Verdrietig

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:51

ik zou trouwens niet hoogachtend doen als afsluiting, zoals tartuffo aangeeft. Ik heb altijd geleerd dat dat niet altijd in dank afgenomen wordt... aangezien hoogachtend nogal officieel is! Meestal zien de mensen liever met vriendelijke groet, dat staat wat ... eeh tja wat zal i kzeggen! Verward Beter! laten we het daar maar op houden, kan er niet zo op komen! Haha!

doe slot zin van Tartuffo vind ik wel super!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers