Help, ze hebben hard geld nodig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Help, ze hebben hard geld nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 17:01

De moeder van een vriendin van mij heeft een vriendin die in Egypte woont. Daar zijn veel verwaarloosde dieren, vooral paarden en ezels, dus heeft ze een dierenhospitaal opgericht om de verwaarloosde dieren weer op de knappen. Het probleem is alleen dat het geld nu bijna op is. Die moeder heeft me gevraagd of ik op alle mogelijke manieren wil proberen om wat geld in te zamelen, anders moet het centrum helaas sluiten.

Nu vroeg ik me af of we via bokt niet wat geld in konden zamelen, want ze hebben het echt hard nodig.
Op mijn manege ga ik ook proberen wat te organiseren.

http://www.acesupport.org/fotoalbum/fotoalbum.html
Hier staan wat foto's van dieren die ze binnen krijgen.

Ik hoop dat we het centrum kunnen helpen

http://www.acesupport.org
De site

:brr:


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:07

bah die foto;s zijn echt erg. Ik hoop dat we veel geld kunnen inzamelen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:14

getver, dat paard met dat touw in z'n wond!! succes hoor!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:16

geweldig van die mensen die dit dierenziekenhuis hebben opgericht OK dan!
veel succes met het inzamelen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:16

Hoi,
Je moet met zo'n collecte bus langs de deuren gaan!
Dat helpt vast!veel succes ermee als je ooit hulp nodig hebt kan je me altijd pben!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:17

Die foto's zijn echt schrikbarend
Bedenk een leuke actie zou ik zeggen..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:20

Bah die foto's zijn écht erg! Bloos!
Misschien kun je bart een pb sturen of er misschien een (gratis?) banner geplaatst mag worden, met een collecte bus rondgaan daar heb je een vergunning voor nodig, maar dit kun je ook zeer zeker doen. Pamfletten op scholen, maneges, pensionstallen, asielen e.d. hangen kan ook helpen, maar ook hier heb je volgens mij een vergunning voor nodig.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 17:22

Annetje schreef:
Bah die foto's zijn écht erg! Bloos!
Misschien kun je bart een pb sturen of er misschien een (gratis?) banner geplaatst mag worden, met een collecte bus rondgaan daar heb je een vergunning voor nodig, maar dit kun je ook zeer zeker doen. Pamfletten op scholen, maneges, pensionstallen, asielen e.d. hangen kan ook helpen, maar ook hier heb je volgens mij een vergunning voor nodig.

Dat is een goed idee, bart een pb sturen, ga het meteen doen
Ik weet iig dat je een vergunning nodig hebt om langs de deuren te mogen gaan, van de rest weet ik het niet. Bedankt voor je ideeen, ik ga m'n best doen!

:brr:

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:30

Je kunt ook een soort heitje voor karweitje doen, dus aanbellen bij mensen en dan vragen of je voor wat geld een klusje mag doen (afwassen, hond uitlaten oid) statiegeld flessen inzamelen, deze twee acties hebben wij namelijk met school heel wat jaren terug ook moeten doen. Als je met een wat grotere groep bent leverd dat ook aardig wat op.

Op de site lijkt het trouwens net zoiets als Brooke Hospital, is dat ook zo?

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:35

Ik heb altijd goede ideen Cool Dus ik ga ook wel helpen.. ik wacht in elk geval af tot je een antwoord van Bart gekregen hebt, maar misschien kan je op de manege formulieren neerleggen (als je die zelf maakt en print) zodat de manege klanten geld kunnen storten. Ik wil ook best wat geven. Succes en lief dat je dat wil doen!

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 17:44

Annetje schreef:
Op de site lijkt het trouwens net zoiets als Brooke Hospital, is dat ook zo?

Ja, het is net zoiets.

:brr:

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 19:26

Trouwens....als jullie nog (oude) spullen over hebben, zoals halsters, hoofdstellen, bitten etc. mag je die natuurlijk ook doneren Schijnheilig
Daar gebruiken ze namelijk bitten waar de tong doorheen moet, dus ze staan te springen om normale bitten.
Dus als je nog spullen over hebt en je weet niet wat je er mee moet, dan mag je het ook altijd doneren Lachen

:brr:

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:06

ooo die foto's zijn echt heel erg, ik hoop dat er veel ingezameld word!


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:23

Verschikkelijk! Als er een actie komt, dan doe ik mee!

:D M2 + 8 :D

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:26

echt vreselijk! als er inderdaad een actie komt doe ik zeker mee!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:31

Oh wat erg zeg!!!! Als ik kan helpen....

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:37

Als bart toestemming geeft voor de banner wil ik die wel maken als je daar nog niemand voor hebt.

:evaw:

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:44

Jeetje....
Ik ben in allerei landen geweest, maar dit is de ergste geval van verwaardelozing in een land dat ik heb ooit gezien! Verdrietig

Wij waren vorig jaar in 1 v.d. armste arfrikaanse landen en daar waren paarden aangeboden aan toeristen om voor een paar uur te rijden.
De paarden zagen eruit als skeletten, behoorlijk uitgedroogd en waren ook onder de wonden...
Daar heb ik behoorlijk mijn mondje open gedaan in bijzijn van de paardeneigenaren en toeristen, niemand huurde een paard die middag! OK dan!
De paarden waren inkomsten voor deze mensen, maar omdat als ze zooooo verschrikkelijk eruit zag, kon ik de toeristen overtuigen dat het niet aantrekkelijk is om op lijdende dieren te gaan rijden!
Even later op de dag zag ik een paardeigenaar zijn paarden netjes borstelen en water geven Lachen

Over een paar maanden gaan wij naar egypt, ik hou mijn hart vast...

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:34

lindatje schreef:
Trouwens....als jullie nog (oude) spullen over hebben, zoals halsters, hoofdstellen, bitten etc. mag je die natuurlijk ook doneren Schijnheilig
Daar gebruiken ze namelijk bitten waar de tong doorheen moet, dus ze staan te springen om normale bitten.
Dus als je nog spullen over hebt en je weet niet wat je er mee moet, dan mag je het ook altijd doneren Lachen


Dit kan dus bij Brooke niet...maar ik denk dat je via bokt wel heel veel van dit soort spullen kunt inzamelen, ik heb zelf ook 2 oude bitten liggen ! kun je hier niets meer organiseren, dus 2-ledig iedereen z'n oude spullen naar jou sturen en dan bv een inzamelingsactie voor de transportkosten ? Je zou ook Bart een sticky kunnen laten maken op EA zodat mensen zien dat ze hun oude spullen (ik neem aan ook zadeldekjes, tuigen etc.) ook kunnen doneren ?
Of misschien (ook) een bokt-veiling voor het goede doel ?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:58

Als je iets van pamfletten hebt oid kun je mij het ontwerp wel mailen. Ik zal het dan bij ons op de manege leggen.

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:00

goed idee ik help wel meej met die posters .. ffies op stal en op de manege hangen

profieltjuh vernieuwd

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:07

Wat super dat jullie mee willen helpen Daar ben ik echt heel erg blij mee. Mist, jouw idee vind ik ook super. De transport kosten hoeven we niet te betalen, want ik kan de spullen aan iemand mee geven (de dochter van de eigenaresse van het centrum), die zorgt dat ze op de plaats van bestemming komen.
Ik ga zo snel mogelijk posters maken, als ik een leuke heb (of jullie moeten een leuk idee hebben) zet ik hem op bokt, zodat de mensen die posters op willen hangen dat kunnen doen.
Nogmaals, ik ben super blij met jullie hulp OK dan!


Buiten hoofdstellen, bitten en halsters hebben ze ook wondverzorgende zalf, desinfecterende middelen en tabletten tegen uitdroging nodig. Als je nog iets hebt liggen dat je niet gebruikt (en het is nog niet over de datum Knipoog) zijn ze daar ook super blij mee.

:brr:

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:27

Het ziet er idd heel erg uit, maar helaas.
Mijn portemonnee heeft ook hard geld nodig, en ik werk me te pletter.
Als ik geen studentje zonder geld was, maar een rijke vent met een miljoen, dan gaf ik die organisatie echt geld.
Helaas, dat ben ik niet.
Het lijkt me wel super om in zo'n soort organisatie een keer vrijwilligers werk te gaan doen in een vakantie, maar dat zijn toekomstplannen.
Verder veel succes met alle acties!! OK dan!

I'm not weird, I'm gifted!

Annash
Blogger

Berichten: 26452
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:37

Annetje schreef:
Bah die foto's zijn écht erg! Bloos!
Misschien kun je bart een pb sturen of er misschien een (gratis?) banner geplaatst mag worden, met een collecte bus rondgaan daar heb je een vergunning voor nodig, maar dit kun je ook zeer zeker doen. Pamfletten op scholen, maneges, pensionstallen, asielen e.d. hangen kan ook helpen, maar ook hier heb je volgens mij een vergunning voor nodig.
'

Mee eens. Zou ik ook proberen Linda Lachen

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:41

Ik heb bart al gevraagd over die banner en hij zou het in de groep gooien, dus ik wacht af....

:brr:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje_1, beert, Emma_Jane, Fenders, Jorissie, Kirsha, lissssan, lovelady1, nimbletje, SemrushBot en 137 bezoekers