Over 5 weken is mijn vriend trug uit Irak!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Over 5 weken is mijn vriend trug uit Irak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:05

Jaa

Een aantal maanden geleden heb ik een topic geplaats dat mijn vriend voor 4 maanden naar irak toe ging!
En het is nu nog maar 5 weken voor ie trug is!
Er zijn daar heel wat tragische dingen gebeurt waardoor ik in hele erge stress heb gezeten ( het overlijden van een nederlandse militair bijvoorbeeld ).
Gelukkig hoor ik zowat elke dag wel wat van mijn vriend en zie hem regelmatig via de webcam ( wat een geniale uitvinding )
Nog ff doorbijten en hopen dat alles nog goed gaat daar en is het weer voorbij!!!

Liefs Cindy

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:12

Wat fijn Cindy!
Mijn vent gaat helaas op 6 juli die kant op, voor 4 maanden, dus voor jou is het aftellen, terwijl ik er weer tegenaan loop te hikken.
Maar super dat het er bijna opzit.
Je hebt je toch mooi weer door de periode heen geslagen, terwijl er idd nare dingen gebeurd zijn.
Petje af hoor!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:16

Inderdaad petje af hoor!
Ik zou het er zeker ook erg moeilijk meehebben.
Is hij dan voor een korte tijd thuis en moet hij dan weer terug?

gr

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:22

De vriend van mijn zus zit daar ook! Misschien kennen ze elkaar wel, vraag maar of hij Reff kent.

Gelukkig voor je dat hij binnenkort weer terug is, het lijkt mij een drama om constant in de stress te zitten of het wel goed gaat met mijn vriend.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:28

hoi ,mijn mannetje is in yougoslavie geweest heeft daar ook heel veel meegemaakt ,eerst stoer doen maar na vijf jaar kwam de klap pas en is een tijdje behoorlijk de weg kwijt geweest, maar na hulp van de psygo. is hij er weer bovenop gekomen.
ik wil je niet bang maken maar hou daar wel rekening mee.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:11

Idd, toen mijn vriend terug was uit Kabul(ISAF 4, nov 2002- febr 2003) deed hij eerst ook heel stoer, vervolgens wilde hij niet meer over zijn ervaringen praten en uiteindelijk zei hij helemaal niks meer.
IK heb het toen een tijdje aangekeken, maar net toen ik op het punt stond om bij de psycholoog aan de bel te trekken knapte hij weer op.
Ze maken daar nou eenmaal dingen mee die erg veel indruk op ze maken, en eenmaal thuis moeten ze een manier vinden om daarmee om te gaan.
Dus geef hem wat tijd, maar hoe zijn gedrag zeker in de gaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:32

Aah lekker dattie straks weer thuis is en jij hem weer in je armen kan sluiten! Haha! veel plezier met aftellen! Enneh... 5 weken zijn binnen notime om hoor!

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:46

jaa geniet er maar van ik kan me voorstellen dat je hem heel erg gemist hebt.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:43

Verplaatst naar AM Lachen

Nog 5 weekjes wachten en dan is hij weer thuis!
Ik hoop dat hij het daarna een beetje verwerken kan allemaal maar jij staat voor hem klaar dus dat moet wel goedkomen Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:18

Dat geloof ik ook vast.
Geniet maar lekker van elkaar.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:29

wat fijn dat hij weer teruk komt zeg! t lijkt me zo eng allemaal....

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:32

Mijn ervaring is dat vooral de mensen die er ver vanaf staan het erg eng vinden.
Als mijn vriend op uitzending is sta ik daar niet om te springen, maar het leven gaat nu eenmaal door.
Het is zijn grote passie, en ik wil hem niet in de weg zitten.
Er komen idd risico's bij kijken, maar godzijdank gaat het het grootste deel van de tijd goed.
Je moet er de eerste 3 weken heel erg aan wennen, maar dan heb je je eigen ritme weer gevonden, en dan doe je gewoon je eigen dingen.
En dat vliegt de tijd echt voorbij.
Ik ben er echt niet de hele dag mee bezig en mijd ook bewust de media een btje, omdat berichten daarin altijd vreselijk overdreven worden.
En voor je het weet staat hij dan weer voor je neus.
Het is niet niks, maar het is niet het einde van de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:33

Heey Bedankt voor alle reacties Lachen
En Miss J de tijd gaat echt heel hard...voor dat hij ging zat ik ook al 3 maanden van te voren te stressen dat ik hem zolang niet zou zien enzo.
Maar als ik er nu op trug kijk is het zo hard gegaan. Ik weet nog hoe ik hem uitzwaaide..heel erg vervelend allemaal...en nu zit ik al weer bijna op het vliegveld om hem af te halen Lachen
Ik weet dat ie misschien een klap zal krijgen en gun hem zeker de tijd. Ik zal er ook altijd voor hem zijn!
Gelukkig is het nu heel rustig daar maar helaas zeggen hun "stilte voor de storm"maarja laat ik maar hopen dat die storm niet komt!

Miss J Is het al besloten dan dat er een nieuwe groep militairen heen moeten?

Als mijn vriend trug is is zijn missie in Irak voorbij. Hij heeft dan iets van 6 weken vakantie en dan gaat ie gewoon weer naar z'n eigen basis in Seedorf en zie ik hem elk weekend weer! ( maar daar valt wel mee te leven Haha! )
Volgend jaar mei loopt z'n contract af en wilt ie er ook mee stoppen en een gewone burger baan nemen. Gelukkig hoef ik ook niet bang te zijn dat ie nog een keer word uitgezonden want dat mag maar 1 keer in de 2 jaar!

Heb het er heel moeilijk mee gehad, vooral in het begin Maar ben er positief over gaan denken en dat helpt een stuk! Goed het nieuws in de gaten houden enzo.
En lekker met de paarden bezig zijn voor afleiding!

Moet jij ook doen Miss J dan is het zo voorbij Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:34

Gelukkig Haha!
Hopelijk gaan die 5 weekjes ook snel voorbij.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:35

Nou fijn zeg! Nu maar hopen dat die weken om vliegen!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:23

Ja super een goede vriend van ons (is al vanaf de kleuterschool de beste vriend van mijn broer, dus bij ons kind aan huis) Komt dan ook weer thuis.
Inderdaad is het super dat er internet en MSN bestaat. Ik zei gister aan de telefoon dat het hier zo warm is, wel 30 graden. Moest ie om lachen, want het is daar rond de 50 graden Haha! Trouwens, vinden jullie het ook niet irritant dat de telefoon zo vertraagt. Je hebt steeds de neiging om door elkaar heen te praten, echt vreemd.

lil_angel

Berichten: 51
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:36

Egt super voor je ! Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:44

lekker zeg!
kan me voorstellen dat je blij bent om hem over 5 weekjes weer je armen te kunne sluiten

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 03:57

Komt jouw vriend 15 juli thuis? En werkt hij normaal in Duitsland?

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:15

Wat fijn... Hoe is de tijd voorbij gegaan? Toch wel langzaam zeker?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:18

Wat zal jij de dagen aftellen en blij zijn als hij weer heelhuids terugkeert!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:27

Cinnepin schreef:
Heey Bedankt voor alle reacties Lachen
En Miss J de tijd gaat echt heel hard...voor dat hij ging zat ik ook al 3 maanden van te voren te stressen dat ik hem zolang niet zou zien enzo.
Maar als ik er nu op trug kijk is het zo hard gegaan. Ik weet nog hoe ik hem uitzwaaide..heel erg vervelend allemaal...en nu zit ik al weer bijna op het vliegveld om hem af te halen Lachen
Ik weet dat ie misschien een klap zal krijgen en gun hem zeker de tijd. Ik zal er ook altijd voor hem zijn!
Gelukkig is het nu heel rustig daar maar helaas zeggen hun "stilte voor de storm"maarja laat ik maar hopen dat die storm niet komt!

Miss J Is het al besloten dan dat er een nieuwe groep militairen heen moeten?

Als mijn vriend trug is is zijn missie in Irak voorbij. Hij heeft dan iets van 6 weken vakantie en dan gaat ie gewoon weer naar z'n eigen basis in Seedorf en zie ik hem elk weekend weer! ( maar daar valt wel mee te leven Haha! )
Volgend jaar mei loopt z'n contract af en wilt ie er ook mee stoppen en een gewone burger baan nemen. Gelukkig hoef ik ook niet bang te zijn dat ie nog een keer word uitgezonden want dat mag maar 1 keer in de 2 jaar!

Heb het er heel moeilijk mee gehad, vooral in het begin Maar ben er positief over gaan denken en dat helpt een stuk! Goed het nieuws in de gaten houden enzo.
En lekker met de paarden bezig zijn voor afleiding!

Moet jij ook doen Miss J dan is het zo voorbij Lachen


Ik hoop dat mijn paardje er dan nog is!
Hij staat in principe te koop, dus het is even afwachten.
Mijn ervaring met ISAF was ook dat het zo voorbij was, maar nu heb ik helaas wel 2 maanden zomervakantie, dus erg veel tijd om hem te missen.
Het kabinet besluit morgen officiƫel of er een verlenging komt, maar ik weet al vanaf november dat hij weg moet. Knipoog
SFIR 5 staat zelfs al vast, dus ze gaan gewoon.
Maar da's allemaal onofficiƫel he. Schijnheilig
Ik heb tijdens SFIR 1 een thuisfrontsite opgericht, samen met een vriendin, omdat onze ervaring is dat het allemaal wat makkelijk gaat als je met lotgenoten kan praten.
Kom anders eens kijken!
http://groups.msn.com/legerwijfies
Nog 5 weekjes meid!
Ben je al aan het aftellen?
En de afspraak bij de kapper, nieuwe kleren, dieet, alles al geregeld? Haha!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:32

zit hij bij de commado's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:42

flair schreef:
Komt jouw vriend 15 juli thuis? En werkt hij normaal in Duitsland?


Ja hij zit in Seedorf gelegert! en komt idd tussen de 10 en 17 juli thuis Lachen
Ben lekker aan het aftellen nu...binnekort me uitgroei weer bijwerken hahahha.....oh ik zit echt in de zenuwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:43

Kliko schreef:
Wat fijn... Hoe is de tijd voorbij gegaan? Toch wel langzaam zeker?

Nee juist niet. Ik vind het voorbij gevlogen! EN nu die 5 weekjes nog Lachen
Ikd enk dat die wel langzaam gaan omdat je weet dat ie er bijna is en ga je echt zitten wachten Lachen