wat fijn als je ergens wordt begrepen...!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

wat fijn als je ergens wordt begrepen...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:13

Met mijn pony Jelmer ga ik geregeld bij Emiel Voest op cursus. 2 jaar geleden ben ik begonnen met de tienercursus toen ik 14 was, en deze zomer ga ik de trainingsweek doen. ik heb er echt onwijs veel zin in, freestyle betekent alles voor mij.
Wat ik heel jammer vind, is dat het op mijn manege niet zo geaccepteerd wordt. in het begin vond iedereen dat ik me niet zo aan moest stellen, en gewoon aan moest pakken als jel niet luisterde. nu weet ik inmiddels wel beter, meestal ben ik degene die de fouten maakt. het is alleen heel jammer dat er hier niet zo wordt les gegeven. de pony is altijd stout als iets niet goed gaat, dan moet je maar een zweepje pakken Verward !
(het gaat nu gelukkig wel beter, sommige dingen vinden ze wel goed, maar vooral het rijden op een andere manier vinden ze nog nix )
beetje jammer dus, want als je tusen de cursussen door geen les krijgt op de manier die je wilt, gaan dingen langzaam aan minder lekker lopen. zo dus ook bij mij. maar nu was er afgelopen weekend een clinic bij Emiel, over hoe je freestyle kon interegreren in dressuur. en daar ben ik dus met Jelmer heen gegaan.
Veel uitleg hoef ik hierover niet te geven denk ik. hij liep direct weer super lekker door zijn lijf, ook al heeft hij net een poosje stil gestaan. we hebben 2 keer les gehad, en nu weet ik gewoon weer wat ik wanneer precies moet doen. ik rijd nog steeds met barebackpad (heb ook nog geen zadel, dat paste niet meer), maar zit er bijna net zo stevig op als in een zadel, en kan er veel lekkerder ontspannen mee rijden. dus morgen in de ponyclub rijd ik er weer mee, wat ze er ook van zitten. (´´je gaat er krom op zitten´´, belachelijk!!! )
Nouw, dit moest ik gewoon even kwijt. van zo´n superweekend kan ik gewoon helemaal gelukkig worden. helpt ook als ik volgende week tentamens heb, als ik het haal kan ik in juli op trainingsweek!!! *LOL*

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:23

Tja, als je niet tevreden bent over je les dan ga je toch bij iemand anders lessen? Je kan niet verwachten van een instructrice dat ze opeens op een heel andere manier les gaat geven als dat zij gewend is.
Laatst bijgewerkt door inka op 09-06-04 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:31

Ik vind het geweldig dat je op zo'n manier met je pony omgaat ,want inderdaad die zweep hebben de meeste veel te snel en op de verkeerde manier in handen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:36

Oh, wat leuk dat je daarheen bent geweest, mijn instructrice heeft als het goed is ook nog lesgegeven tijdens de clinic.
Vind knap van je dat je zo doorzet ondanks dat er zo weinig begrip is op de manege. Misschien moet je toch eens op zoek gaan naar andere instructie, want het is zonde als je er tijdens je manege lessen niks mee kaan doen.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:44

Ik heb dat ook gehad op stal. Omdat mijn paard last had van haar benen moest ik anders gaan rijden zodat de voorkant minder belast werd.
De instructie op stal zag dat niet zitten en moest vooral regelmatig zeggen dat het helemaal fout ging.
Persoonlijk denk ik dat het een gebrek aan kennis is en ook wel een vleugje jaloezie omdat ze toch wel zien dat het beter gaat.
Ga lekker door, trek je er niets van aan. Als jij een goed gevoel hebt met je paard dan is dat het enige wat telt.

Succes met je exames OK dan!

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:31

thnx voor jullie reacties, fijn om te weten dat er meer mensen zo denken. ik zou heel graag andere instructie wilen, maar er is gewoon niks in de buurt (teninste niet dat ik weet, of het is niet te betalen) de lessen gaa op zich wel, alleen is het jammer dat ze niet echt open staan voor initiatief, het is maar op één manier mogelijk, en anders zoek je het zelf maar uit.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:29

ik denk er zo ook over hoor misschien kun je bij iemand thuis les krijgen? dat had ik ook

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:50

Dat lijkt me zo gaaf, om zo te rijden! Lachen Bij ons op de manege worden de pony's onwijs afgesnauwd , als ze moeten poepen tijdens de les, moeten ze gewoon doordraven, en als ze 1xtje niet gelijk aanspringen in galop, HUP! de zweep erbij Verdrietig Ik vind dat zo zielig, die pony's doen hun best, en ze worden nog steeds geslagen Boos! Ik probeer zelf ook altijd om mijn zweep niet of nauwelijks te gebruiken, er is zelfs een pony, Kimbo, die alleen maar vooruit gaat als je hem zachtjes aandrijft Goed voor die kinderen, ze krijgen hem niet in galop, omdat ze gelijk hun zweepje pakken.. Terwijl Kimbo, als je de goeie hulpen geeft, in een keer aanspringt OK dan! IK ga zo weer rijden, maar jij iig veel plezier met je freestyle lessen Knipoog

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:29

jammer hé als paarden mniet begrepen worden. en het verrotte is, dat je er niet zo veel tegen kunt doen. waar ik ok heel erg van baal is dat mn pony maar heel weinig buiten komt, maar hij moet het er maar mee doen want aan huis kan hij gewoon niet.
maar....mn ouders zijn wel errug geïnteresseerd in leuke boerderijtjes, dus ik zoek nu heel vaak alle makelaars in de buurt af Schijnheilig ....helaas ong zonder resultaat maar at komt vast nog wel een keertje.
WizzeL, ik denk dat jij alleen al doordat je je er bewust van bent dat sommige mensen verkeerd bezig zijn anders bent. ga zo door, ooitmoet mensen de waarheid zien!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:31

Lekker dat je toch nog ergens begrip vindt Haha!

en ach, de mensen die je niet willen begrijpen moet je lekker laten kletsen. Ieder rijdt op zijn eigen manier, dus jij op de jouwe... gewoon lekker je neus in de lucht steken en doorrijden! Haha!:D