Kale schoft door deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Kale schoft door deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 22:18

Fitz heeft momenteel erge last van een kale schoft. Omdat het zadel helemaal vrij ligt, kan het daar niet aan liggen.
Ik heb dus het vermoeden dat het van de deken komt.

Wie heeft er een oplossing?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:22

Tja, dat heeft mijn paard ook. Ik heb nu net sinds een dag een paardenBH, en ik hoop dat dat gaat werken.
Probeer het in ieder geval soepel te houden met SRL gelei van dr. Vogel (gewoon mensenspul), dat werkt tegen drukkingen en littekens.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:36

BH, of je deken een maatje groter nemen of eentje met een betere pasvorm.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 23:21

t gekke is dat hij die deken al een paar jaar heeft en hij heeft er nog nooit last van gehad.

Ik hoorde ook nog een tip van schuimrubber en dan een gat erin knippen ter hoogte van de schoft. Iemand daar ervaring mee?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:23

Dikke kans dat hij in die paar jaar breder is geworden waardoor de deken niet meer goed past!
Wat voor voering heeft je deken? Hoe gladder de voering des te beter, maar ook des te belangrijker is de pasvorm!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:47

Mijn paard had het ook, idd door de deken.
De oplossing voor ons was om een nieuwe beter passende deken te kopen. Als ie m al een paar jaar heeft, komt het waarschijnlijk doordat ie wat breder is geworden of dat de deken een beetje 'uitgerekt' is.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:51

Als je de deken hebt laten wassen, kan hij ook nog gekrompen zijn. Overigens had mijn paard het vorig jaar ook, maar nu ik een deken heb met een hogere hals en loopsplitten is er niks aan de hand. Nu heb ik alleen een onderdeken die trekt op haar borst Frusty Frusty ...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 09:50

Misschien de schoft van de deken wat verder naar achteren (laten) maken? zodat het net om de schoft heenvalt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 10:07

Ik heb een deken die de manen op de schoft eraf schuurt. Ieder jaar had ik dat weer, manen weg en net tegen de tijd dat alles weer was aangegroeid werd het weer winter en moest ze weer die deken op. Maar nu heeft ze sinds 2 winters een Rambo en die is echt super! Die andere deken heb ik nog wel maar gebruik ik niet meer. Ik denk dat je toch aan een andere deken moet denken. Misschien is die deken nog wel hetzelfde maar is Fitz wel veranderd, meer bespierd geworden ofzo, waardoor de deken niet meer zo goed zit als eerst?