Wat is het beste vliegenmiddel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Wat is het beste vliegenmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 16:43

Binnenkort ga ik weer met mijn paard op ponykamp. We gaan dan lekker naar het bos, maar dan heb je weer last van al die lastige vliegende beesten. Ik wil graag van jullie weten welk vliegenmiddel jullie altijd gebruiken, waarom en welke jullie absoluut niet meer gebruiken en waarom?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met eindelijk het juiste vliegenmiddel te gebruiken...


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:51

Een middel met hertshoornolie....vlieg-op heet het geloof ik. Veerust vind ik ook wel goed.
Zelfgemaakte middeltjes met citroen en azijn helpen niet.

Je suis Charlie.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:59

Real Relief is ook goed spul, het is nieuw en niet superduur. Stinkt ook nog is niet zo vreselijk Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:21

Gebruik de zoekfunctie eens; hier zijn echt al megaveel topics over geweest met dito recepten!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:16

volgens mij is het ideale vliegenmiddel nog niet uitgevonden Scheve mond

[o]

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:55

ik vind het wel helpen om citronella uit zon grote jerry can op een spons te doen en dat flink op zijn flanken bui borst en kont doen! (hoofd kan wel maar doe voorzichtig!) het is iig een goedkoper middeltje dan al die onzin die toch niet werkt!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:33

Ik vind inderdaad die Vlieg-Op (Naf) heel goed tot de dazen komen, dan stap ik over op Daas-spray van Lieve's Hofman. De laatste is ook met Hertshoorn. Werkt bij mijn paardje heel goed.

Een mens raakt nooit uitgekerstmutst... [o]
**** http://www.finesse4dieren.nl ****

Samo

Berichten: 2110
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:16

Ik heb Phaser van Leovet, ik vind dat deze erg goed werkt!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:33

weet iemand waar je hertshoornolie kan kopen?

[o]

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:38

Bij Divoza, maar ik raad je niet aan dat zomaar over je paard te spuiten/gieten... Het heeft een niet zo maar kleurtje (als in: je paard verkleurt en je krijgt het er niet zo makkelijk af )

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:46

Mijn paard heeft een vliegendeken op en krijgt knoflook (maar of dat echt werkt?) door haar voer. Echt vliegvrij blijft ze nooit, maar last heeft ze ook niet echt. Dus voor mij is dit afdoende.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:52

neovet deospray van leovet werkt ook wel lekker, vooral als ie gaat zweten, die geur wordt namelijk tegengehouden.... ik vind het wel goed spul!

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:57

Ineke2 schreef:
Real Relief is ook goed spul, het is nieuw en niet superduur. Stinkt ook nog is niet zo vreselijk Lachen


Stinkt het wel, of stinkt het niet zo vreselijk? Weet iemand of daar ook hertshoorn in zit?
En weet iemand of dit middel ook tegen dazen werkt?
Gister in het bos was het echt weer vreselijk, dus ook ik ben hard op zoek naar een middel dat zo goed mogelijk werkt. Ik had Atex daas spray en dat werkt echt heel goed. Groot nadeel is de misselijkmakende stank en de vlekken die het geeft. Op een schimmel zou ik het absoluut niet gebruiken, want zelf op mijn vos gaf het vlekken!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:01

Ehms je ruikt wel vliegenspul natuurlijk, maar ik vind hem lekkerder ruiken dan andere vliegenspul, snap je Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:32

Nee, dan snap ik het! Haha!
Ruikt het niet naar hertshoorn?

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:52

Ik gebruikte altijd Vlieg vrij van Selti- nog wat
Werkte ook als Ruiter vrij, als ze me zagen lopen met die spuitfles waren ze accuut pleite Tong uitsteken (de pony's)

Watch out !!!
Shetties about !!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:30

Ik gebruik altijd citronella olie opgelost in water. Het helpt niet supergoed, maar houdt de vliegen wel een tijdje op afstand.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:18

Ik had vorig jaar die Daas-spray, vond ik hele fijne! Vooral in de tijd dat er veel dazen en horzels zaten!!

Nu doe ik het nog gewoon met veerust, werkt nu nog voldoende voor de vliegen en de enkele dazen die hier al rondspoken Lachen!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:29

Atex Daas Spray van Hofman Lieve's of Real Relief vind ik allebei goed!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 19:17

ik ben dus weer terug van ponykamp, helaas kon mijn paard toch niet mee.. Maar ik heb dus een spulletje gekocht tegen vliegen en horzels en dazen. Hier zit ook hertshoornolie in (volgens mij), en het geeft niet af op schimmels, ikheb zelf ook een schimmel.
De naam van het spul ben ik even vergeten, maar heb het gekocht bij van Rijs in ZEvenbergen, het heet volgens mij iets van bremsen bremse of zoiets , het is een grijze fles...

misschien om een keer iets te proberen, het koste 17,95 euro... Verward

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:33

ik gebruik sinds kort Veerust werkt goed Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:34

ik zet een streep voor 3 maanden. Ik weet niet hoe het heet maar zo'n fles kost 55 euro en daar doe je jaren mee. Je hoeft maar 1 x in de driemaanden een streep over de rug te trekken.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:41

ik heb de atex daas spray...top spul, er komt geen daas in de buurt, vliegen en andere insecten zie ik ook niet bij hem in de buurt..ik moet zeggen dat ik zlef ook uit zijn buurt blijf..pfff wat een lucht.. Knipoog
het helpt erg goed en voor mijn paard heel fijn, want die "flipt" gigantisch van alles wat vliegt en steekt!

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:48

hmmm dan ik moet dat ook maar eens gaan halen, is het te verkrijgen bij de ruitersportzaak?
Ik had hartstikke duur spul gekocht, idd geen vlieg meer in de buurt, maar er is een dazen explosie bij ons op stal, en daar worden wij (paard en ik ) helemaal geshuffeld van! (wat een enorme $^%$#^%$&^%&-krengen zijn dat!)
Atex daasspray
En wat is dat streep-spul? Is volkomen nieuw voor mij, werkt dat ook tegen dazen?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:57

kimmielove schreef:
ik vind het wel helpen om citronella uit zon grote jerry can op een spons te doen en dat flink op zijn flanken bui borst en kont doen! (hoofd kan wel maar doe voorzichtig!) het is iig een goedkoper middeltje dan al die onzin die toch niet werkt!


Pas wel op met citroen sap, je paard verkleurt er een beetje door als je dan in de zon gaat Cool

Ik gebruik Atex daasspray. Werkt redelijk goed, maar is wel erg duur (17,95!!) stinkt ontzettend, en laat bruine vlekken achter.

Het beste werkt nog gewoon een vliegendeken die je dan ook op doet met het rijden. Geen gezeur meer met sprays, sponzen en ander spul.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 33 bezoekers