Knoop doorgehakt: beslissing staat vast

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Knoop doorgehakt: beslissing staat vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 11:52

De meeste kennen waarschijnlijk mijn verhaal wel
zo niet kijk:

[VvdD] Deze nachtmerrie, wordt noooit meer een droom!

Flame gaat dus steeds meer achteruit,ze hangt met haar hoofd,ze eet soms niet, ze wil soms niks, het is met de dag verschillend.
Draven kan ze al niet, alles is sneller dan verwacht.

Een tijdje geleden zag ik een topic van Nimber en haar buurman heeft een pony te koop..

Vandaar dit topic:

[VMR] moeilijke keuze: nieuw paardje gezien


Maandag ben ik wezen kijken naar dat paardje, en ja ik viel er voor als een blok Lachen

Maar ja dan zit ik nog met Flame
Ik loop al weken na te denken en elke keer als ik bij Flame ben voel ik me niet zo goed.
Soms staat ze me echt aan te kijken van, van mij hoeft het allemaal niet meer.

Maar ik heb weken kunnen denken en goed kunnen beslissen over Flame.
IK heb besloten om haar binnen 3 weken weg te doen.

Niet om Flame in te ruilen voor een ander,wat sommige denken,maar ik moet realistisch blijven en aan Flame denken.
Het is niet dat ik Flame weg doe, omdat die andere pony komt..
Maar puur omdat het slecht gaat met Flame.

Het is erg moeilijk en met toeval ben ik dat andere paardje tegen gekomen hier op bokt.
Anders had ik voorlopig een half jaar gewacht,maar ik denk dat dat wel heel moeilijk zou zijn..
Ik heb al tijden niet gereden, ik heb Flame vanaf 9 maanden en ze is bijna 4, veel ellende meegemaakt.
dus om nou een 3 jarige pony te kopen die ingereden en al is, zie ik totaal niet zitten en heb ik ook geen zin..

Dus vandaar deze pony

Afbeelding
Afbeelding
foto van hoe ze loopt

Afbeelding

Ze is 10 jaar, onbeleerd, wordt een leuke klus Lachen
En ik ga haar La Roche noemen denk ik Lachen


Voor de mensen die Flame nog willen zien, kunnen altijd nog langs komen binnen 2 weken

Terug van weggeweest


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:54

Ga je Flame in laten slapen?

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:54

Ik vind t een goede beslissing van je.
Zo te lezen heeft Flame t ook alleen maar zwaarder zo. Scheve mond Ga je Flame laten inslapen?
Mooie pony trouwens.
Knuffel voor Flame. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:55

Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen.
Flame heeft al zoveel meegemaakt en zal nooit meer helemaal 100% in orde komen.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Dit is toch het paardje van Kim haar buurman?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 11:55

Ze gaat naar de slacht, ook over dat heb ik goed nagedacht, ik heb mn verstand op nul gezet, ik ben liever voor de pin dan een spuitje en dat ze wordt opgehaald.

Terug van weggeweest

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:57

Ik zou persoonlijk liever kiezen voor inslapen (als ik het goed begrijp wilde je dat niet?), bij doorverkoop loop je de kans dat er nog jaren met het diertje gesjouwt wordt.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 11:57

Ilindra schreef:
Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen.
Flame heeft al zoveel meegemaakt en zal nooit meer helemaal 100% in orde komen.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Dit is toch het paardje van Kim haar buurman?


Met Flame kan het alleen slechter gaan en nooit beter.
Maar ze sneller achteruit dan ik had verwacht en voordat de erge pijn komt, wil ik het voor zijn..

En ja, dat is het paardje van de buurman van Kim

Terug van weggeweest

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:58

Ilindra schreef:
Dit is toch het paardje van Kim haar buurman?


De Legaat x Garant?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:00

patos schreef:
Ik zou persoonlijk liever kiezen voor inslapen (als ik het goed begrijp wilde je dat niet?), bij doorverkoop loop je de kans dat er nog jaren met het diertje gesjouwt wordt.


Daar heb ik ook al aangedacht, ik krijg de staart van Flame

Terug van weggeweest

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:01

Sterkte Naomi!! Het is een moeilijk besluit!

Na regen komt zonneschijn, ook voor jou Ach gut Hopelijk heb je meer geluk met dit paard Lachen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:03

Miss_Petit schreef:
De Legaat x Garant?


dat weet ik eigenlijk niet.
IK weet alleen dat ze geen papieren heeft

Terug van weggeweest

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:04

Ik vind dat je er goed over nagedacht hebt, je hoeft je niet schuldig te voelen.
Heel veel sterkte met het afscheid.

Trouwens, dit is toch die Arabier x Gelderlander,of wat het ook was?
Die volgens de topicstarter onverkoopbaar is?
Ik vind het zo'n plaatje!
Ik wens je ook heel erg veel succes met je nieuwe aanwinst.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:09

Het verbaast mij eerlijk gezegd nogal dat je uberhaupt nog aan een nieuwe pony gaat beginnen. Met Flame is het nogal verkeerd gelopen (dat is voorzichtig uitgedrukt), dus ik hoop maar dat je iets beter voor deze pony gaat zorgen in de toekomst, ik wens het dier veel geluk.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:10

Heb ik iets gemist?
Is het haar schuld dat Flame er nu zo aan toe is?

Jaike, wat ben je toch een topper!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:11

groot gelijk! heb je hele verhaal gelezen en ben het volledig met je eens. artrose word alleen erger en dan moet je kiezen voor wat zowel het beste is voor jou als voor je paard.

heel veel sterkte met je verlies en heel veel geluk met je nieuwe paardje. tis echt een prachtbeest!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:13

Dat is geen makkelijk besluit. Sterkte ermee.
Ook veel geluk met je nieuwe paardje. Ziet er leuk uit!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:13

Wel dubbel allemaal aan de ene kant moet je afscheid nemen van Flame maar aan de andere kant een nieuwe liefde in je leven.
Ik hoop dat het afscheid van Flame goed verloopt. Ach gut
p.s. de pony ziet er echt heel gaaf uit

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:14

Het is een goede, maar heel moeilijke, beslissing die je hebt genomen.

Heel veel sterkte komende periode Ach gut en alvast veel plezier met je nieuwe paard.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:28

Verleden jaar zat ik voor dezelfde keus als jij: mijn Jasper zou nooit meer goed kunnen lopen. Het ging nog wel met hem maar ik wist dat het alleen maar slechter kon gaan. Ik heb er toen ook voor gekozen om hem naar de slacht te brengen terwijl het nog redelijk met hem ging. De ene dag ging het wel goed en de volgende dag was het weer slechter met hem. Hij had wellicht nog een paar maanden in de wei kunnen door brengen maar nooit meer helemaal gezond en pijnvrij.
Ik kijk er nog steeds, weliswaar met verdriet maar tevreden op terug. Hij heeft een goed leven gehad en een goed einde!
De slacht vind ik de beste methode om een paard af te laten maken. Het gaat allemaal zo snel en zo netjes. Wij hebben hem er zelf naar toegebracht in zijn eigen trailer. Hij liep onbevangen de slachtplaats op en toen was het al voorbij.

Heel veel sterkte! En toch ook alvast gefelicteerd met je nieuwe paard.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:32

Lovely schreef:
Het verbaast mij eerlijk gezegd nogal dat je uberhaupt nog aan een nieuwe pony gaat beginnen. Met Flame is het nogal verkeerd gelopen (dat is voorzichtig uitgedrukt), dus>>> ik hoop maar dat je iets beter voor deze pony gaat zorgen <<<in de toekomst, ik wens het dier veel geluk.


Mag ik daar uitleg over?
Ik heb altijd goed gezorgd voor Flame
En heb altijd m'n best gedaan om er wat van te maken.
Andere mensen hadden haar allang afgemaakt of verkocht.
Ik heb 3 jaar goed gezorgd voor haar, ik heb veel gewerkt voor haar, zelfs zoveel dat ik vorig jaar ben gezakt voor m'n school.
De dierenarts heeft ook een aantal fouten gemaakt, bijv, dat ze niet drachtig was, de Da heeft 2 jaar lang gezegd dat dat been goed is :S

Waarom ik ga beginnen aan een nieuwe pony, om bezig te blijven, als Flame weg is heb ik niks, ik heb vakantie.
En het zal erg zwaar vallen als Flame er niet meer is, en bij toeval ben ik deze pony op bokt tegen gekomen en ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken en dat klikte


Citaat:
Heb ik iets gemist?
Is het haar schuld dat Flame er nu zo aan toe is?


wie zn schuld?

Het is de schuld van de vorige eigenaren,waar ze een tijdje heeft gestaan.
Maar die zijn nog lang niet van me af,want die zaak loopt nog.
Maar die mensne hebben zoveel zaken verloren en zoveel schulden,dat ik niks kan eisen omdat ze amper geld hebben om te eten

Terug van weggeweest

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:34

veel sterkte toegewenst ik vind het een goede beslissing van je.
maar lovely het paardje heeft artrose dat is toch niet naomis schuld?of wordt ik nu gek??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:36

Dat de pony artrose heeft is misschien niet direct naomi's schuld. Als je de voorgeschiedenis leest en dan vooral alle dramaverhalen, dan krijg ik toch sterk het gevoel dat naomi zo hier en daar niet bij machte is geweest om haar pony te helpen. Daardoor heb ik er een wat minder geweldig gevoel over. Er was ook vaak sprake van dat er geen geld was, dat haar ouders er tegen waren en dat ze tijd tekort kwam. Dan laten we al dat gedoe met exen, advocaten, rechtszaken, inbeslagnames en dergelijke nog maar even achterwege.
Naomi, je hebt er vast wel wat van geleerd.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:38

Naomi schreef:
wie zn schuld?

Het is de schuld van de vorige eigenaren,waar ze een tijdje heeft gestaan.
Maar die zijn nog lang niet van me af,want die zaak loopt nog.
Maar die mensne hebben zoveel zaken verloren en zoveel schulden,dat ik niks kan eisen omdat ze amper geld hebben om te eten


Ik reageerde op het bericht van Lovely, daarin lijkt het net alsof Flame door jouw schuld ziek is geworden, vandaar mijn vraag.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:46

Maar er is 1 verschil: ik ben nu 18 enn heb een vaste baan, toen die tijd was ik 16 en begon ik net met werken.
In die 2 jaar heb ik heel wat verdiend hoor, genoeg om een paard te onderhouden.

Ik heb voor Flame gedaan, wat mij het beste leek en wat mijn gevoel het beste was.
Op die momenten was het erg moeilijk en deed ik alles alleen,maar ik ga geen paard weg geven aan iemand, waarvan die niet is.
Ik heb er voor gevochten en alles gewonnen en ik heb dit nog nooit gezien bij iemand.
Die zo ver is gegaan voor zijn paard.
als Flame bij mn ex was gekomen, had ie haar zelf opgegeten, zal niet de eerste keer zijn dattie een beest illegaal slacht.

En jij praat over het verleden, er was geen geld, maar tot nu toe heb ik alles netjes kunnen betalen en betaald.
Ik weet zeker dat hier op bokt weinig meisjes van 16 zijn, die alles voor hun paard zelf moeten betalen..
Met 2 euro per uur en een zaterdag werken bij de c1000 redden ze het niet hoor.

Maar ik met mn 7 euro per uur, 21 tot 32 uur werken in de week red het wel Lachen

Terug van weggeweest

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:47

Naomi schreef:
wie zn schuld?

Het is de schuld van de vorige eigenaren,waar ze een tijdje heeft gestaan.
Maar die zijn nog lang niet van me af,want die zaak loopt nog.
Maar die mensne hebben zoveel zaken verloren en zoveel schulden,dat ik niks kan eisen omdat ze amper geld hebben om te eten


Nee Naomi, het is niet de schuld van de vorige eigenaren, want voordat jij de keuze had gemaakt om haar bij de vorige eigenaren neer te zetten kan ik me zomaar herinneren dat je de nodige aanbiedingen hebt gehad van een paar Bokkers om het paard bij hen GRATIS te komen stallen. Jij hebt daar niet op gereageerd, heb de beslissing gemaakt om haar daar neer te zetten, daar waar het zo gruwelijk fout is gegaan.

Ik vind het een hele goede beslissing dat je uiteindelijk toch besluit om Flame uit handen te geven. Ik hoop dat je veel plezier beleefd aan het nieuwe paardje, en mocht er wat zijn, LUISTERD naar de adviezen die hier op bokt worden gegeven als je al om advies vraagt.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Esperanza, Googlebot, Kaplaars, Lalladidoo, laura22, Poety, xdesix en 46 bezoekers