hoe praat ik mijn ouders om?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

hoe praat ik mijn ouders om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 17:20

ik wil al heel lang een eigen pony, maar het mag niet van mijn ouders..
ik mag niet sparen want er is genoeg geld.. Huilen
ik mag het niet voor school, terwijl ik een van de besten ben!
Verdrietig heeft iemand tips? ik wil het echt zo graag..
dit klinkt zo pennymeisjes 8ig he Tong uitsteken
helluppp..!
groetjes roos

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:29

eeh nou zou gewoon veel met hun erover blijven praten. en laten merken dat je het echt heel erg graag wilt. en blijven door zeuren en slijmen. dat je klusjes zal doen evt. en laten zien (en zeggen) dat je school er niet onder zal lijden. dat je gewoon goed je best blijft doen op school en dat je heel erg goed voor je paardje zal gaan zorgen enz. igg succes

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:41

De beste op school? Dat is niet te zien aan jouw manier van schrijven. Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:43

Tessebes schreef:
De beste op school? Dat is niet te zien aan jouw manier van schrijven. Tong uitsteken


Ligt ook aan de school Lips are sealed

Wij kunnen je helaas niet helpen om je ouders over te halen dat ze een pony voor je kopen. Ik zou voorlopig toch maar kijken of ik een andere verzorgpony kan vinden.

Je suis Charlie.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:43

Tessebes schreef:
De beste op school? Dat is niet te zien aan jouw manier van schrijven. Tong uitsteken


Hahahaha... Knipoog

Ontopic: waarschijnlijk willen jouw ouders gewoon dat je de beste blijft op school. Ga lekker een verzorgpony zoeken! Een eigen paard is niet altijd zo geweldig als het lijkt, hoor...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:48

Quellian schreef:
Hahahaha... Knipoog

Ontopic: waarschijnlijk willen jouw ouders gewoon dat je de beste blijft op school. Ga lekker een verzorgpony zoeken! Een eigen paard is niet altijd zo geweldig als het lijkt, hoor...


Idd en als je echt geen PM bent dan kun je later zelf wel een paard kopen! Ik heb het ook op andere paarden volgehouden, zonder ooit er eentje zelf aan te schaffen, scheelt een hoop centjes.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:58

Ik heb het een hele tijd op andermans paarden volgehouden, en heb de nodige paarden onder mijn kont verkocht zien worden. Dat is niet leuk. Het ultieme gevoel kwam voor mij met een eigen paard. Die ik zelf heb gekocht op 33 jarige leeftijd Haha!

Je suis Charlie.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:08

vraag aan je ouders waaróm het niet mag vanwege school. 'vanwege school' klinkjt nogal vaag... ompraten, smeken en slijmen heeft toch geen zin

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:17

Mijn punten zijn beter geworden door de paarden. Omdat ik zo goed in me vel zit, vind ik zelfs school leuk.. Lachen
Maar een verzorgpaard is wel een goed idee hoor.
Een vriendin van me wil geen eigen paard want:
Met haar verzorgpaard mag ze toch alles
en het kost haar niets.. Ok een kleine bijdrage, maar dat is heel wat anders dan de kosten van een eigen paard

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:06

Ik denk dat je ouders geen paard willen, weleens bedacht wat dat naast de kosten allemaala met zich meebrengt, je ouders zijn toch verantwoorelijk voor het pard!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:08

Doe nu even je best op school, daarna naar de universiteit, paar jaartjes studeren en daarna --> topjob inclusief topsalaris! Dan kan je je eigen paad kopen!!

(kritieke punt is de topjob, maar als je echt de beste bent kom je er wel OK dan! )

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:22

zeg toch niet dat ik de beste op school ben Tong uitsteken

The journey of a thousand miles begins with a single step.


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:41

Quote schreef:
ik mag het niet voor school, terwijl ik een van de besten ben!


een van 'de' dan...

Ik zou een leuke verzorgpony gaan zoeken. Als je daarmee laat zien dat je en pony kunt rijden en goed kunt zijn op school en nog steeds verder hetzelfde blijft, misschien gaan je ouders dan overstag... Misschien vind je tegen die tijd je verzorgpony wel zo leuk, dat het nog even kan wachten...

Ik zie veel ouders (ben juf) maar ouders bij wie zeuren om zoiets werkt, kom ik toch niet veel tegen... ik kan er zo geen noemen... zonde van de moeite. Het in overleg houden en bewijzen dat je het kan lijkt mij meer te helpen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:44

Sommige mensen willen gewoon de verantwoordelijkheid niet dragen voor een paard. Je moet niet vergeten dat het je hele leven veranderd en er een heleboel mis kan gaan (dat weet ik uit eigen ervaring met de afgelopen drie paarden). Als je ouders daar geen zin in hebben moet je dat denk ik maar accepteren

Boratje

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Gavere (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:44

ik wou vroeger (en nu nog altijd) ook een pony/ paard, maar krijg er ook geen. Misschien moet je eens rondkijken naar iemand die een aantal paarden heeft die moeten bereden worden. Een fokmerrie bijvoorbeeld, dat is dan ee paard waar jij mee rijdt en dus een goede band mee krijgt maar dat toch niet van jou is. ik spreek uit ervaring want ik rij nu een 2.5-jaarse merrie die bedoelt is voor de fok maar die nog aangeleert moet worden.
Het is maar een ideetje maar het is denk ik even tof als een eigen paard.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:04

Boratje schreef:
.... ik spreek uit ervaring want ik rij nu een 2.5-jaarse merrie die bedoelt is voor de fok maar die nog aangeleert moet worden.
.


Ik mag hopen dat je dit dier nog niet volwaardig rijd, maar langzaam aan het beleren bent???
Anders ben je vast verzekerd van op den duur een goede fokmerrie

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:08

Oke, dat is wel heel apart, een 2,5 jarige beleren. Dat nog op bokt als tip durft te verkondigen.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:06

Fellor schreef:
Oke, dat is wel heel apart, een 2,5 jarige beleren. Dat nog op bokt als tip durft te verkondigen.


Ja inderdaad, erg triest hoor Huilen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:16

Cassidy schreef:
Ik heb het een hele tijd op andermans paarden volgehouden, en heb de nodige paarden onder mijn kont verkocht zien worden. Dat is niet leuk.


Same here Knipoog
En dat is idd helemaal niet leuk, heb er heel vaak om moeten janken. Maar als je ouders je eenmaal oud en wijs genoeg vinden om zelf de verantwoordelijkheid voor een paard te nemen, dan zullen ze je wel toestemming geven. En dat was bij mij toen ik net 16 was Lachen

Boratje

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Gavere (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:37

Wiesje schreef:
Ik mag hopen dat je dit dier nog niet volwaardig rijd, maar langzaam aan het beleren bent???
Anders ben je vast verzekerd van op den duur een goede fokmerrie

ja dat zeker! ik ben niet van plan om direct de moeilijkste dingen te doen. Veel stappen en draven en af en toe kleine eindje galopperen...
ze wordt zeker een goed fokmerrie maar nu wordt haar moeder nog als fokmerrie gebruikt en later haar dochter maar dat zal jammergenoeg niet zo lang meer duren.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:46

Citaat:
Oke, dat is wel heel apart, een 2,5 jarige beleren. Dat nog op bokt als tip durft te verkondigen.

Wat is daar mis mee? al mijn paarden zijn ook met 2.5 jaar beleerd. (waarvan er 2 niet eens eerst van mij waren) zolang je niet gelijk elke dag zwaar werk doet, kun je prima basis werk doen met een 2.5 jarige.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:52

Heej jullie gaan wel erg offtopic!

Ik denk dat je ouders gewoon een goed punt hebben. Maar als je echt wil, kan je met een baantje of verzorgpaard laten zien dat je goed genoeg kunt plannen om goede cijfers te blijven halen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 125 bezoekers