Met dit weer liggen in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Met dit weer liggen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 16:40

Tja, kan dat kwaad. Mijn buurman belde mij net op dat Imker best vaak in de wei gaat liggen om te dutten. Nu is de grond zo koud, hij heeft wel een dikke deken op, maar is wel geschoren. Volgens mij is het niet zo erg, maar de buurman zei dat ik uit moest kijken, omdat de grond nu zo koud is. Verder zei hij dat hij dan opstaat, 5 minuten wat rondwandelt en dan weer gaat liggen. Verder is hij overigens kerngezond en heeft nergens (meer) problemen mee.
Ik weet nu even niet meer of dit nou kwaad kan, of dat het maar een fabeltje is... Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:54

Ik denk dat je paard zelf goed weet wat wel en niet kan. Als ze het koud krijgt, zal ze weer opstaan.
Ze blijft echt niet liggen als het voor haar niet prettig is. Ik denk niet dat je je hierover zorgen hoeft te maken, hoor!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:00

ligt eraan op wat voor manier te gaat liggen, Als ze echt neerploft en hapt en trapt ofzow naar zichzelf kan het koliek of iets dergelijks zijn.
Maar als ze gewoon heerlijk ligt te dutten en gewoon moe is, hoef je je nergens zorgen om te maken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 17:05

Nee hoor, hij ploft niet neer, hij "zeegt" neer en dan ligt hij een half uurtje, staat weer op, eet 3 sprietjes gras en deponeert zichzelf dan weer 5 meter verder neer. Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 19:59

Ach die is gewoon lekker lui lijkt mij. Je kunt ook even de onderbenen en de voeten controleren op temperatuur.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:01

Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ik jou was, Amulet doet het de laaste tijd ook wat vaker en de paarden die bij hem in het weiland staan ook, dan liggen ze daar met z'n achten in een of ander heksenkring, echt een lollig gezicht. Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:32

Die is gewoon ff aan het relaxen!
Maar als hij echt heel veel ligt *langer als een half uur en dat meeredere keren achter elkaar* zou ik hem eens in de gaten houden!
verder lekker laten relaxen! Haha!