Rambo Flybuster & zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Rambo Flybuster & zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 20:12

Wat denken jullie: zou dit deken (Rambo Flybuster van Divoza) even effectief zijn tegen zomereczeem als een Boett-deken??

Afbeelding

Ben er nog niet uit wat voor deken ik nu ga kopen... Ik ben van plan om vanaf begin maart een paardenpyama op mijn pony-met-erge-zomereczeem te leggen. Maar aangezien een Boett-deken hier in België nergens verkrijgbaar is, & het in Nederland bestellen & laten opsturen nogal duur uitkomt (niet té duur om wat het is, maar wel omdat het risico niet onbestaande is dat het ding gestolen zou worden, de pony in kwestie staat nl op een wei op een kleine kilometer van mijn ouderlijk huis, zonder toezicht dus, & er zijn wel al meer spullen gestolen), wou ik liever een iets goedkoper exemplaar...
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 30-01-02 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:26

Nee, absoluut niet effectief!
De mazen zijn veels te groot, bovendien zou ik die deken eerst maar eens in het echt gaan bekijken mocht je hem toch willen aanschaffen.
Hij is gemaakt van een heel vaag materiaal, zit een beetje tussen plastic en rubber in. Stug in ieder geval...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:28

Ik heb een Bucas Buzz Off deken en die helpt goed tegen instekten. Hele fijne mazen heet bucas.


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:44

Hallo,

Ik heb ook een pony (Ilonka, fjordenmerrie) met heel erg zomerexceem. Zelf heb ik de Boett deken voor haar. Ik heb ook de Rambo bekeken, maar die leek met niet geschikt.
Ten eerste sluit hij niet zo mooi af (onder de buik en bij de hals), ten tweed is hij heel "plasticachtig" en dat lijkt me niet echt ideel.
Aangezien een paardje met exceem de deken van april tot oktober 24 uur per dag op heeft.
Ik zou toch voor de Boett gaan hoor. Is er ooit wel eens een deken gestolen bij jullie dan?

gr.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:57

Ik heb ook zo'n zilverachtige Bucas met hals maar die is niet geschikt voor eczeempaarden.
Die mugjes die de jeuk veroorzaken zijn zo klein dat ze zelfs ok nog door de mazen van de bucas heen passen.
De echte Boett is dan toch het beste.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:13

jep ook ik ga toch ook voor de echte boett deken.

bestellen kun je via de meulenkamp.

http://www.dit.is/meulenkamp/
enne dat stelen ?? ze gaan toch geen deken van een paard af stelen<??

ik hoop het niet voor je

tja....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 22:22

Ganna schreef:
Ik zou toch voor de Boett gaan hoor. Is er ooit wel eens een deken gestolen bij jullie dan?


Een deken nog niet (maar dat heeft ze ook nog nooit opgehad), maar wel halsters & zo van die vliegengordijntjes (die ze aan had), borstels die in een kist in de stal lagen, een Barbourjas die tijdens het buitenrijden in de stal was blijven liggen & het ergste: als er eten in een kist in de stal staat wordt haar eetbak wel eens boordevol (!) gekapt, enzovoort enzovoort. & aangezien je een pony moeilijk achter slot & grendel kan opbergen...

Er is namelijk een camping vlakbij (geen vooroordelen hoor!)...

't Zal dan wsch toch een Boett of zo'n namaak-Boett van Krämer worden!

Bedankt voor de opmerkingen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Kempi001, Pova en 103 bezoekers