Wie is ook postbezorger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Wie is ook postbezorger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:17

Ik vroeg me af wie op Bokt ook postbezorger zijn bij de TPGpost!

Ik ben pas begonnen, vorige week woensdag, donderdag en zaterdag ben ik ingewerkt, en vandaag ga ik voor het eerst alleen rondbrengen Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben benieuwd hoe lang ik er over ga doen Schijnheilig Het is nu al gewoon WARM hier maar ja dat zal het wel vaker wezen de komende tijd Haha!

Ik hoef verder geen post te sorteren, ik kan het hier schuin tegenover ophalen OK dan! Ik heb alleen nog geen grote fietstassen Boos! Die krijg ik nog, dus ik zal wel wat vaker heen en weer moeten rijden.

Tussen 10 en half 11 ga ik beginnen Vriendjes zijn?

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:26

Ik heb een jaar lang op zaterdag de post bezord.
Leuk baantje, maar ik kreeg ruzie met de bedrijfsleider. Meneer plaatste mij over naar iedere stad in de buurt, zonder daar van te voren met mij over te overleggen.
Toen ik dus op een gegeven monent 2 uur moest reizen om bij mijn werk te komen ben ik er mee gestopt.

Maar met dit weer is het heerlijk, lekker buiten lopen OK dan! Have fun!!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:31

Mijn vader (:= ) En de vriend van mn moeder Haha!

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:33

ik wil het mischien gaan doen als vakantie baan Tong uitsteken Haha! moet geld hebben mijn zakgeld is veel te weinig Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:35

Oh dat is irritant wennie!
Het meisje wat op zaterdag en in de vakanties elke dag mijn wijk deed, krijgt dus ook iets anders. En dat wist ze zaterdag dus nog niet toen ze mij ging inwerken (was iemand anders dan de vorige 2 keren) ik wist dat ook niet, dus ik zat al nou lekker, straks pik ik iemands wijk in of straks kan ik weer voor een andere wijk ingewerkt worden.

Maar ja zij gaat dus een andere wijk doen, omdat ik de gehele week beschikbaar ben ook tussen de vakanties door. Nouja jammer dan daar kan ik ook niks aan doen. Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:38

springlady schreef:
ik wil het mischien gaan doen als vakantie baan Tong uitsteken Haha! moet geld hebben mijn zakgeld is veel te weinig Haha!


Voor de post ben je dan nog te jong, maar je zou wel folders kunnen gaan rondbrengen Dat mag wel met jou leeftijd als ik het goed heb Lachen

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:40

Ik ben 2 jaar lang full-time postbode geweest, een lekker baantje hoor, vroeg klaar en met dit weer ben je zo bruin!

Maar na 2 jaar had ik het wel gezien het is super zwaar namelijk en ik kreeg het in mn rug, nu zit ik lekker op kantoor Haha!

Maar dat postbezorger dat is toch weer iets nieuws??

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:45

Ja ze gaan nu overstappen op een nieuw systeem, en dat postbezorger is dus inderdaad iets nieuws. Het betekent alleen je post ophalen zo dicht mogelijk bij je wijk (vaak niet het postkantoor dus) ophalen en dan rondbrengen! Dus echt alleen het bezorgen. Ik ben 1 van de eersten op het postkantoor die zo werkt, vanaf september gaan ze dat allemaal zo splitsen zeg maar. Dus sorteren en bezorgen apart. En volgens mij gaan er nog veel meer dingen veranderen, maar dat weet ik allemaal niet Haha!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:50

Summertje schreef:
Oh dat is irritant wennie!
Het meisje wat op zaterdag en in de vakanties elke dag mijn wijk deed, krijgt dus ook iets anders. En dat wist ze zaterdag dus nog niet toen ze mij ging inwerken (was iemand anders dan de vorige 2 keren) ik wist dat ook niet, dus ik zat al nou lekker, straks pik ik iemands wijk in of straks kan ik weer voor een andere wijk ingewerkt worden.




dit soort dingen deden ze dus standaard bij mij op kantoor.
Klagen hielp niet, want de parsoon die er over ging zorgde wel dat hij/ zij niet te bereiken was.

Wel lekker dat je alleen hoeft te lopen, hoef je dus ook niet zo onwijs vroeg op te staan Schijnheilig

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:52

Hoi,

ik ben al 3.5 jaar postbode (op zaterdag,nu ook af en toe door de week)
Ik ben wel blij dat ik ook nog kan sorteren, maakt het werk wel afwisselender. Maar inderdaad nemen ze nu alleen nog maar bezorgers aan. Omdat ze vanaf oktober ofzo overgaan op automatische sortering.

Het is soms inderdaad irritant als je ineens een andere wijk krijgt. Maar probeer het nut ervan in te zien, zo word je wel flexibel. In het begin is het lastig, maar uiteindelijk kun je overal ingezet worden. Is voor je baas handig, en voor jezelf afwisselender! (maar wel zolang het in de buurt blijft idd!)

Succes in ieder geval!

voor evt vragen pb maar Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 10:02

Het lijkt me in principe wel leuk als je eens een andere wijk mag doen, dan heb je een keer afwisseling. Maar voorlopig doe ik dus deze wijk Haha!
Ik ga nu maar eens de post ophalen, en dan vertel ik wel hoe het is gegaan in m'n uppie! Haha! Best spannend de eerste keer alleen hihi!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:17

Ik ben ook postbode geweest voor jaar, toen moest iedereen nog wel zelf sorteren enz. Na een jaar gestopt omdat ik een baan aangeboden kreeg waarbij ik niet zo vroeg uit bed hoefde Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:03

Pfffff ik was om kwart voor 3 klaar,....

Om half 11 begonnen, en ik snapte even niks meer van de volgorde van in de tas stoppen, alles lag door elkaar in de zak Scheve mond

De 2e keer post ophalen had ik het binnen 5 minuten in de fietstas, gelukkig.

Ik ben blij dat ik binnen ben, wat is het WARM!
Ben helemaal verbrand in m'n gezicht Haha! AU

Morgen weer Tong uitsteken

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:52

Jahaa, hier nog eentje. Ik ben niet alleen bezorger, ik 'mag' ook nog sorteren en dat doe ik met liefde Haha! Ik vind het erg leuk werk, heb leuke collega's en een fijne wijk. Eigenlijk werk ik alleen op zaterdagen en in de vakanties.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:45

Ik werk bij de pakkettenservice van TPG, een beetje in zo'n busje rond crossen Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:20

Jaren geleden ben ik ook postbode geweest via het uitzendbureau. 's Morgens om 6 uur beginnen met sorteren en dan rondbezorgen. Alleen was het precies rond de kersttijd en was er gigantisch veel post. Daarbij had ik nog een paar dokters in m'n wijk (veel kalenders Frusty ) en het was hartstikke koud Rolleyes Gelukkig had ik een paar bekenden in de wijk en er was er 1 waar ik altijd zo rond de koffietijd even binnen een warm bakkie koffie mocht drinken om op te warmen Lovers Ondanks dat het best zwaar werk was (met 2 volle fietstassen een brug opfietsen) heb ik het met veel plezier gedaan...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:08

Ik heb twee jaar bij de TPG gewerkt, ik vond het super! Ik heb dan wel geen post besteld, ik werkte bij de business balie, maar mijn vader werkt ook bij de post... Een echte postbode familie! *LOL*

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:55

Ik werk ook bij de TPG maar dan als postbode en chauffeur. maar er gaan voor ons andere tijden komen met reorganisatie. Is al volgende week. Maar voor postbezorgers verandert er niks. Het is met dit weer juist hardstikke lekker maar je moet wel zorgen dat je drinken bij je hebt.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:45

jaja! ook hier een mafketel van de TPG Tong uitsteken
ik mag mij gelukkig prijzen met de postbode plus functie....
dat houdt een beetje in dat ik dus de postbezorgers begeleid,ziekteverzuim,vakanties en derg. regel... postbezorgers voorzien van de post en de behorende spullen.....
ook doe ik binnen werk(instraten en zetten) en rijd ik in een busje de aangetekende rond...
bij ons kantoor werken we niet vanaf een depot maar gewoon bij de mensen thuis! elke dag breng ik de post gewoon tot in de tuin of andere voorziening die ze hebben en haal ik het na 17.00u ook weer op..
vaak zit er met dit warme weer ook wel een drankie aan vast Cool erg gezellig dus
jammergenoeg is het voor de voorbereiders er niet beter op geworden en ik vind dat ze de postbezorgers te weinig betalen..
en de dagen mogen van mij ook wel weer wat korter Schijnheilig
maar dat gaat geloof ik nooit meer gebeuren

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:50

ik wil post rondbrengen , maar geen vacatures momenteel Scheve mond

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:15

ik werk al 3 jaar bij de post, sorteren, bezorgen, weer sorteren en weer bezorgen (2 wijken dus). Dit op zaterdagen en in vakanties...

Helaas ben ik te duur om in de vakanties ingezet te worden Verdrietig Ze gaan nu dus die postbezorgers inzetten... Verdorie zeg, mn fijne vakantiebaantje pleitos.. dat krijg je dan ergens in april te horen
Tsja vind nu nog es iets anders, er is zo weinig he. Gelukkig blijft het wel op de zaterdag, en ik was de laatste die een contract voor onbepaalde tijd kreeg OK dan! die mazzel dan nog wel

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 17:52

Hoeveel verdienen de postbezorgers hier als ik dat vragen mag?
En hoeveel uur per week werken jullie?

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:55

Is het minimumloon op schaal 1. Ik ben postbode en zit op schaal 2 dat verdient nog wel lekker vind ik.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:01

ik werk er ook op zaterdag en in de vakanties, ik verdien per uur bijna twee keer zoveel als het minimum loon (dat is voor postbezorgers wel minimum loon dacht ik). Ik begin dan ook om 6.00 en ben om 12.00 weer lekker vrij. Werk er nu een jaar of 3.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 23:06

Ik zie er wel een beetje tegenop om morgen te gaan werken, ik ben echt helemaal af Scheve mond
Ik heb overal spierpijn en een zere kont Schijnheilig Vanavond ook nog eens 2 keer gereden ben bekaf.
Maar ja Haha!
Ik heb trouwens de zaterdag officieel erbij gekregen heb ik vandaag te horen gekregen, dus ik werk nu di, wo, do & za Lachen

Ik moet trouwens nog goede schoenen halen, want die ik nu heb zijn niks